  • 1. Data: 2008-05-31 11:20:28
    Temat: zakupiony towar - zwrot i brak odbioru
    Od: "olga" <o...@o...eu>

    Witam serdecznie,
    Bardzo prosze o informacje poparte odpowiednimi aktami prawnymi, ustawami,
    itp, itd.

    Jestesmy firma sprzedajaca wysylkowo m.in. na allegro. Ostatnimi czasy
    doszlo do dwoch nieporozumien pomiedzy nasza firma i klientami.

    1. Klient zakupil towar (opcja kup teraz) - wplacil pieniadze na konto wraz
    z kosztami transportu (30zl).
    Towar zostal wyslany w dniu zaksiegowania wplaty. Po tygodniu zwrocony przez
    firme kurierska (brak kontaktu z adresatem, podane nr telefonow nie
    odpowiadaja). Za taki zwrot nasza firma jest obciazona kwota 30zl. Po kilku
    dniach klient pisze maila z pretensjami, ze towar jeszcze nie dostarczony.
    Nalega na ponowna wysylke utwierdzajac, ze pod podanym adresem caly czas
    ktos jest obecny i nie jest mozliwe aby nie bylo komu odebrac towaru.
    Wysylamy ponownie (koszt wysylki 30zl). Podobna sytuacja... towar po kilku
    dniach wraca - kolejne 30zl za zwrot.
    Klient odzywa sie po kolejnym tygodniu żądajac zwrotu pieniedzy.
    Towar kosztowal 220zl, klient zaplacil 220 + 30zl = 250zl.
    Nasza firma poniosla straty w wysokosci:
    30zl - za pierwszy zwrot
    30zl - za druga wysylke
    30zl - za drugi zwrot.

    Klient żąda zwrotu calej zaplaconej kwoty, czyli 250zl.
    Zamierzamy obciazyc klienta kosztami, ktore ponieslismy i zwrocic kwote
    250-90 = 160zl.

    Posiadamy pelna dokumentacje z firmy kurierskiej (kopie listow przewozowych,
    faktury vat).
    Kto w tym przypadku ma racje i czy slusznie mozemy klienta obciazyc
    kosztami?
    Jaka podstawa prawna?

    2. Klient zakupil towar, zaplacil z gory za towar + wysylka z gory.
    Po otrzymaniu towaru chce towar zwrocic bo jak twierdzi nie jest zgodny z
    opisem i zamieszonym zdjeciem. Opis jest w 100% zgodny ze specyfikacja. Na
    zdjeciu przedstawiony byl identyczny grzejnik jak ten sprzedawany tylko mial
    kilka zeberek wiecej. W opisie jednak wyrazie bylo napisane ile owych
    szczebelek posiada. Klient zatem nie przeczytal opisu tylko policzyl
    szczebelki i dokonal zakupu.

    Klient chce odeslac grzejnik na nasz koszt i chce zwrotu calej wczesniej
    zaplaconej sumy, tj. za towar i przesylke.
    Wg. nas to klient powienien odeslac towar na swoj koszt, a kwota do zwrotu
    powinna zostac obciazona kosztami wysylki do klienta.
    Czy slusznie?

    Prosze o wszelkie informacje.

    pozdrawiam,
    Olga.

  • 2. Data: 2008-05-31 12:02:15
    Temat: Re: zakupiony towar - zwrot i brak odbioru
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    olga napisał(a):

> [...]
    > Towar kosztowal 220zl, klient zaplacil 220 + 30zl = 250zl.
    > Nasza firma poniosla straty w wysokosci:

    Co to za firma kurierska, która kasuje za zwrot? Nawiasem mówiąc skąd
    wiadomo, że to nie jest wina tej firmy?

> [...]
    > Wg. nas to klient powienien odeslac towar na swoj koszt, a kwota do zwrotu
    > powinna zostac obciazona kosztami wysylki do klienta.

    W wątku obok ktoś cytował odpowiedni przepis.

    j.

  • 3. Data: 2008-05-31 18:32:41
    Od: Marcin Boroń <b...@m...tu>

    Agent olga nadaje:

    > Bardzo prosze o informacje poparte odpowiednimi aktami prawnymi,
    > ustawami, itp, itd.

    M.in. warto zwrócić uwagę:
    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego oraz ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny

    > Kto w tym przypadku ma racje i czy slusznie mozemy klienta obciazyc
    > kosztami?

    Wydaje mi się że jeśli klient nie odebrał towaru to nie doszło do
    realizacji sprzedaży. Koszt transportu jest zatem państwa kosztem.

    > Opis jest w 100% zgodny ze
    > specyfikacja. Na zdjeciu przedstawiony byl identyczny grzejnik jak
    > ten sprzedawany tylko mial kilka zeberek wiecej.

    Zdjęcie stanowi jednak integralną część opisu i tym samym opis nie był
    zgodny w 100%.

  • 4. Data: 2008-05-31 19:58:18
    Od: "Loko" <l...@l...pl>

> [...]
    > realizacji sprzedaży. Koszt transportu jest zatem państwa kosztem.
    >
    > Zdjęcie stanowi jednak integralną część opisu i tym samym opis nie był

    Gdybasz czy znasz przepisy na poparcie swoich tez?

    --
    Loko

  • 5. Data: 2008-06-01 00:38:57
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    olga pisze:

> [...]
    >
    > Klient ??da zwrotu calej zaplaconej kwoty, czyli 250zl. Zamierzamy
    > obciazyc klienta kosztami, ktore ponieslismy i zwrocic kwote 250-90 =

    To nie byłoby uczciwe, chyba, ze po pierwszym wzrocie napisałes mu "ok,
    wyślemy, ale jeśli paczka znów nie zostanie odebrana to obciążymy za
    pierwszą wysyłkę i zwrot".

    Na Waszym miejscu pewnie obciążyłbym go za jedną wysyłkę i być może za
    jeden zwrot (chociaż kwestia zwrotu jest b. dyskusyjna, bo cóż klienta
    obchodzi Twoja umowa z firmą kurierską i fakt, że ta kasuje sobie za
    zwroty?), nie więcej.

> [...]
    > odeslac towar na swoj koszt, a kwota do zwrotu powinna zostac obciazona
    > kosztami wysylki do klienta. Czy slusznie?

    W ciągu bodaj 10 dni może odesłać bez podania przyczyn, jednak on pokrywa
    koszty przesyłki. Podany powód jest raczej bzdurny, skoro w tekście było
    wyraźnie napisane ile jest szczebelków.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 6. Data: 2008-06-01 07:04:57
    Od: Marcin Boroń <b...@m...tu>

    Agent Loko nadaje:
    > Gdybasz czy znasz przepisy na poparcie swoich tez?

    Kłopoty z czytaniem?

  • 7. Data: 2008-06-01 15:33:04
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "olga" <o...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Klient żąda zwrotu calej zaplaconej kwoty, czyli 250zl.
    > Zamierzamy obciazyc klienta kosztami, ktore ponieslismy i zwrocic kwote
    > 250-90 = 160zl.

    stawiam, że to firma przewozowa nie potrafiła odnaleźć klienta więc należy
    potwierdzić istnienie podanego przez niego adresu bo sam miałem takie 2
    przypadki.

> [...]
    > przewozowych, faktury vat).
    > Kto w tym przypadku ma racje i czy slusznie mozemy klienta obciazyc

    Jeśli firma przewozowa nie porafiła dostarczyć przesyłki pod podany adres to
    należy ją obciążyć to chyba oczywiste, że naraziła na straty a jeśli klient
    podał zły nie istniejący adres.. to on musi zostać obciążony za tą zabawę
    czy pomyłkę.

    Jednak stawiam na błąd kuriera. Jeśli za pierwszym razem nie dostarczyli to
    jak można było tym samym kurierem wysłać ponownie??

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzzzzzzzz.

  • 8. Data: 2008-06-01 18:54:34
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    T pisze:

    > W ciągu bodaj 10 dni może odesłać bez podania przyczyn, jednak on pokrywa
    > koszty przesyłki.

    Na pewno pokrywa koszty przesyłki?

  • 9. Data: 2008-06-01 19:44:11
    Od: "Loko" <l...@l...pl>

    > Kłopoty z czytaniem?

    Dobrze, że podejrzewasz to u siebie.
    Następnym razem postaraj się zrozumieć kiedy następuje moment zawarcia
    umowy.

    --
    Loko

  • 10. Data: 2008-06-02 05:31:09
    Od: Marcin Boroń <b...@m...tu>

    Agent Loko nadaje:

    > Dobrze, że podejrzewasz to u siebie.
    > Następnym razem postaraj się zrozumieć kiedy następuje moment zawarcia
    > umowy.

    Kłopoty z czytaniem i rozumieniem tekstu? A gdzie ja pisałem o "momencie
    zawarcia umowy"? Sprawdź obowiązki stron umowy sprzedaży aby doszło do
    sprzedaży (art.535kc)