  • 11. Data: 2015-09-18 16:19:21
    Temat: Re: zakup na Allegro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale decyzja ta niczego nie zmienia z punktu widzenia sprzedającego.To
    > nadal na nim spoczywa obowiązek wykazania, że przesyłkę wysłał.

    Nie sądzę, aby sprzedawca zaprzeczał wysyłce.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-09-19 00:08:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-09-15 o 16:19, Liwiusz pisze:

    > Nie sądzę, aby sprzedawca zaprzeczał wysyłce.

    On musi tego dowieść i w tym problem - art. 6 kc. To nie postępowanie
    karne, gdzie inicjatywa dowodowa jest po stronie oskarżenia.

  • 13. Data: 2015-09-19 03:14:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On musi tego dowieść i w tym problem - art. 6 kc. To nie postępowanie
    > karne, gdzie inicjatywa dowodowa jest po stronie oskarżenia.

    Ale kto mówi, że dowiedzenie ma być kwitkiem? To nie paragraf 22. Skoro
    kupujący chciał przesyłkę nierejestrowaną, to wiadomo, że kwitka nie
    będzie. Dowodem nadania będą zeznania sprzedającego. Tutaj nawet
    dowiedzenie przez kupującego że nie dostał nic nie znaczy, bo to, że
    przesyłka mogła zaginąć bez śladu na poczcie jest uznanym ryzykiem
    wziętym przez kupującego.

    --
    Liwiusz