    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zabawa z CARGO
    Date: Fri, 2 Apr 2004 09:19:49 +0800

    In article <rb_ac.333560$Or1.108481@news.chello.at>, katarzyna wrote:
    > nadawcy
    >
    > ...i ofiarodawca, który chciał nam zrobić darmowy prezent obrazi się na całe
    > życie (tłumaczenie sytuacji nie ma tu sensu, bo w tym kraju by nie
    > uwierzyli)
    >
    > ech...

    W jakim kraju by nie uwierzyli? W co by nie uwierzyli? Że ktoś jest
    totalną ofiarą i nie umie podać poprawnego adresu narażając siebie i
    swojego odbiorcę na kłopoty? Czy też może jeszcze lepiej i to odbiorca
    jest taka ofiarą która podała nadawcy błędnie swój własny adres?

    Zaś co do meritum sprawy: Kluczowe MZ jest zadanie panom z terminala
    towarowego pytania na jakiej podstawie domagają się tych opłat. Mogą tu
    być tego takie podstawy: nadawca zawarł z nimi taką umowę (moze to być
    standardowa formułka) + dodatkowo, odbiorca w momencie odbioru towaru (że
    godzi sie pokryć koszty składowania - apropos, co dokładnie podpisalicie?).
    Zdroworozsądkowe załatwienie tej całej sprawy powinno MZ polegać na
    kontakcie z nadawcą przed odbiorem, wyjaśnieniem mu problemu.* To nadawca
    zawarł jakąś umowę której częścią główną był zapewne jakiś regulamin. W
    tej umowie powinny byc zawarte następujące z interesujących cię rzeczy:
    1) jak ma się zachować przewoźnik w sytuacji gdy nie można ustalić
    rzeczywistego adresu odbiorcy,
    2) kto ponosi opłaty za składowanie wynikłe z p.1.

    Od tych 2ch punktów zależy czego można się od nadawcy domagać i jakie
    koszty poniesie odbiorca jeśli przesyłke z całym dobrodziejstwem
    zobowiązań zaakceptuje.
    Może się zdarzyć i wydaje mi się to bardzo prawdopodobne, że w momencie
    kiedy podany adres jest błedny to przewoźnik powinien się skontaktować z
    nadawcą. Jeśli tego nie zrobił w przewidzianym w umowie czasie, to macie
    dobry punkt zaczepienia do dalszych negocjacji.

    W każdym razie zacznij od pytania które podałem wcześniej: na jakiej
    podstawie odbiorca ma ponosić te koszty, a jak nie chcesz wbrew zdrowemu
    rozsadkowi kontaktować się z nadawcą to możesz również zadać pytanie o
    podstawę która warunkuje taki a nie inny tryb poszukiwania odbiorcy i
    związanego z tym wydłużenia okresu składowania. Pisemnie je zadaj a nie
    przez telefon.

    *) jeśli to rozsądny darczyńca to przecież będzie sobie zdawał sprawę że
    przez swoje niedbalstwo naraził was na duże koszty i w zasadzie to żadna
    przysługa a jak juz to niedźwiedzia.

    --
    Marcin