  • Data: 2019-09-08 22:29:04
    Temat: Re: wystajace gałezie na sąsiednia działkę
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.09.2019 o 20:57, Adam pisze:
    > Jak wygląda sprawa wystających gałęzi na sąsiednią działkę? Gałęzie z
    > drzewa rosnącego przy granicy działki wystają na sąsiednią działkę.
    > Kto jest odpowiedzialny za ich usunięcie, oraz uprzątnięcie wyciętych
    > gałęzi? Tak, wiem że mogę je wyciąć i sprzątnąć, ale dlaczego to ja
    > mam pracować za właściciela drzewa? Bo to on posadził je przy granicy
    > działki i go nie przycina.

    Art. 149. Właściciel gruntu może wejść na grunt sąsiedni w celu
    usunięcia zwieszających się z jego drzew gałęzi lub owoców. Właściciel
    sąsiedniego gruntu może jednak żądać naprawienia wynikłej stąd szkody.
    Art. 150. Właściciel gruntu może obciąć i zachować dla siebie korzenie
    przechodzące z sąsiedniego gruntu. To samo dotyczy gałęzi i owoców
    zwieszających się z sąsiedniego gruntu; jednakże w wypadku takim
    właściciel powinien uprzednio wyznaczyć sąsiadowi odpowiedni termin do
    ich usunięcia.

    Wezwij do usunięcia a jak nie usunie to sam wytnij. Będziesz miał na
    opał... :)

    > Jak sprawa wygląda w przypadku drogi publicznej? Nie wiem czy nawet
    > mogę wyciąć, bo nie jestem właścicielem ani drogi, ani działki z
    > krzakami, ale nie mogę drogą przejechać.

    Zwróć się do zarządcy drogi albo niech to "nieznani sprawcy" przytną.

    MJ