  • 11. Data: 2013-04-07 02:08:20
    Temat: Re: wyrok sądu i upublicznienie
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-04-06 20:11, Łukasz pisze:

    > Dzień Dobry.
    > To znaczy że na swojej firmowej stronie mogę napisać:
    > Sprzedam dług Jana Kowalskiego, który w prowadził firmę
    > Kowalski. Na podstawie wyroku z dnia xx.

    Możesz.

    > Nie chciałbym być przez takie działanie narazić się prawu.

    Prawu się nie narazisz - narazisz się dłużnikowi :)
    Polecam lekturę ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczej z
    naciskiem na jej artykuł nr 4.
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 12. Data: 2013-04-07 20:26:43
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Prawu się nie narazisz - narazisz się dłużnikowi :)
    > Polecam lekturę ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczej z naciskiem
    > na jej artykuł nr 4.

    Czyli może np. zamieścić ogłoszenie o sprzedaży na fejsbuku?

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 13. Data: 2013-04-08 01:01:54
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-04-07 20:26, wromek pisze:
    > Czyli może np. zamieścić ogłoszenie o sprzedaży na fejsbuku?

    A dlaczego miałby nie móc ?

    Nie chce mi się bawić w uzasadnianie dlaczego facebook nie
    miałby być równoważnym ogłoszeniem publicznym "gorszym" od
    ogłoszenia w wybiórczej.

    Z jednej strony pada pytanie czy publikowanie w internecie
    (gdzie każdy może przeczytać) jest w porzo, a z drugiej strony
    pada pytanie czy ogłoszenie na facebooku jest ogłoszeniem
    "publicznym" nie zdefiniowanym w ustawie.
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 14. Data: 2013-04-08 01:04:12
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

> [...]
    > pada pytanie czy ogłoszenie na facebooku jest ogłoszeniem
    > "publicznym" nie zdefiniowanym w ustawie.

    googlłem w ślepo z hasłem "giodo" i oto wynik:

    http://www.giodo.gov.pl/1520066/id_art/2153/j/pl/

    Nie czytałem. Zwracam tylko uwagę, że to jest zatytułowane
    "wystąpienie do ..."
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 15. Data: 2013-04-08 01:11:21
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > googlłem w ślepo z hasłem "giodo" i oto wynik:
    > http://www.giodo.gov.pl/1520066/id_art/2153/j/pl/
    > Nie czytałem. Zwracam tylko uwagę, że to jest zatytułowane
    > "wystąpienie do ..."

    Z ciekawości przeczytałem - i z wyjaśnień ministra wynika, że i
    minister się ze mną zgadza - można publikować i h*j :)
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 16. Data: 2013-04-08 08:14:30
    Od: Łukasz <l...@r...pl>

    > Z ciekawości przeczytałem - i z wyjaśnień ministra wynika, że i minister
    > się ze mną zgadza - można publikować i h*j :)

    No to się dłużnik ucieszy :)

    Łukasz

  • 17. Data: 2013-04-08 16:46:50
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > A dlaczego miałby nie móc ?
    >
    > Nie chce mi się bawić w uzasadnianie dlaczego facebook nie miałby być
    > równoważnym ogłoszeniem publicznym "gorszym" od ogłoszenia w wybiórczej.

    No też mi się tak wydawało ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 18. Data: 2013-04-09 13:07:32
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Łukasz wrote:
    > Dłużnik ma dalej firmę, ale nic na siebie. A taki wyrok
    > upubliczniony byłby skuteczniejszy niż komornik.

    Dlatego że dłużnik prawdopodobnie nie zgodził się wyraźnie i na
    piśmie na takie działania przez Ciebie na jego danych osobowych.
    Rejestry dłużników powstały w określonym celu gospodarczym a nie
    dla samego upubliczniania bez jednoczesnego obiektywnego celu.

    I myślę że NAWET W CELU SPRZEDAŻY długu to dane osobowe nie są
    istotne dla ogłoszenia sprzedaży wierzytelności, tylko Imię i
    pierwsza litera nazwiska jeśli to osoba fizyczna, adres siedziby
    jest nieistotny, pesel jest nieistotny, wiek jest nieistotny.

    Wskazywanie niepopartych dowodami domysłów i własnych osądów
    może skończyć się pozwem o naruszenie dóbr osobistych dłużnika
    lub właściela firmy z którą go wiążesz.

  • 19. Data: 2013-04-10 11:09:46
    Od: Łukasz <l...@r...pl>

    W dniu 2013-04-09 13:07, poszukiwacz pisze:

> [...]
    >
    > Wskazywanie niepopartych dowodami domysłów i własnych osądów
    > może skończyć się pozwem o naruszenie dóbr osobistych dłużnika

    Sprawa wygląda tak że miał jednoosobową działalność gospodarczą X Jan
    Kowalski, narobił długów i firmę zamknął. Przepisał wszystko na innych i
    założył spółkę o takiej samej nazwie X Sp. z o.o.

    Łukasz

  • 20. Data: 2013-04-10 11:25:09
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-04-09 13:07, poszukiwacz pisze:

    > Wskazywanie niepopartych dowodami domysłów i własnych osądów
    > może skończyć się pozwem o naruszenie dóbr osobistych dłużnika
    > lub właściela firmy z którą go wiążesz.

    Ogłoszenie, że Jan Kowalski, ADRES, TYP WIERZYTELNOŚCI NA
    SPRZEDAŻ ; jest niepopartym dowodami domydłem i własnym osądem ?

    Obiecaj, że dziś połkniesz tabletki.
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90