  • 31. Data: 2011-06-04 20:43:31
    Temat: Re: wypozyczanie kopii bezpieczenstwa
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 04 Jun 2011 22:22:32 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Co nie ma najmniejszego związku z tym, że oprogramowania zazwyczaj nie
    > można wypożyczać. Myślę, że 99% oprogramowania (przynajmniej tego
    > powszechnego) nie podlega wypożyczaniu, bo albo można je rozpowszechniać
    > w ogólności i problem wypożyczenia odpada, albo nie można
    > rozpowszechniać, nawet w ramach wypożyczenia.

    A CO INNEGO PISAŁAM???
    --
    XL

    Cóż za poeta z ciebie? Sypiesz tylko piach na kartę
    w ten atramentu nadmiar, jak dźwięk słów nietrwały.
    Krwią pisz! To inkaust najwłaściwszy dla słów niezatartych.
    Czas je zamieni w blizny - hymn Polaków Małych.

    by XL

  • 32. Data: 2011-06-04 20:47:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia 4 Jun 2011 22:30:15 +0200, januszek napisał(a):

    > Ikselka napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > Pytałem o to czy używasz ich zgodnie z ich licencją?

    W sumie to PRAWIE ich NIE używam (za wyj. Arial). Do korespondencji i pism
    urzędowych. Licencja nie traktuje o nieużywaniu, tylko o używaniu - więc
    wychodzi, że jednak używam ich niezgodnie z licencją :->

  • 33. Data: 2011-06-04 20:54:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ikselka napisa?(a):

    > W sumie to PRAWIE ich NIE używam (za wyj. Arial). Do korespondencji i pism
    > urzędowych. Licencja nie traktuje o nieużywaniu, tylko o używaniu - więc
    > wychodzi, że jednak używam ich niezgodnie z licencją :->

    Oczywiście, że ich używasz, np do wyświetlania treści tej wiadomości na
    ekranie monitora ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 34. Data: 2011-06-04 21:05:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia 4 Jun 2011 22:54:15 +0200, januszek napisał(a):

    > Ikselka napisa?(a):

    > Oczywiście, że ich używasz, np do wyświetlania treści tej wiadomości na
    > ekranie monitora ;P

    No wiesz, wykupiłam na to licencję - wraz z całym Windowsem.

  • 35. Data: 2011-06-04 21:06:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 21:48:07 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Nigdzie nie twierdziłam inaczej. Umiesz czytać?

    "Jeśli licencja programu jest na określoną liczbę n stanowisk, to może
    "pożyczyć" tylko n-1 osobom..."

    Napieraj.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 36. Data: 2011-06-04 21:08:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ikselka napisa?(a):

    [...]

    > No wiesz, wykupiłam na to licencję - wraz z całym Windowsem.

    Skąd wiesz, że w tej licencji, którą wykupiłaś takie używanie było
    wymienione jako dozwolone? Moim zdaniem zgadujesz po prostu ;)

    j.

  • 37. Data: 2011-06-04 21:21:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia 4 Jun 2011 23:08:37 +0200, januszek napisał(a):

    > Ikselka napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > Skąd wiesz, że w tej licencji, którą wykupiłaś takie używanie było
    > wymienione jako dozwolone?

    W ogóle nie jest wymienione.

    > Moim zdaniem zgadujesz po prostu ;)

    Filozofujesz. Licencja Windows obejmuje wszystkie funkcje Windows, w tym
    wyświetlanie tekstów.

  • 38. Data: 2011-06-04 21:22:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 23:21:20 +0200, Ikselka napisał(a):

    > W ogóle nie jest wymienione.

    Oczywiście zgaduję :->

    > Filozofujesz. Licencja Windows obejmuje wszystkie funkcje Windows, w tym
    > wyświetlanie tekstów.

    j.p.

  • 39. Data: 2011-06-04 21:43:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    > Filozofujesz. Licencja Windows obejmuje wszystkie funkcje Windows, w tym
    > wyświetlanie tekstów.

    Wiesz w ogóle co to jest licencja?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 40. Data: 2011-06-04 21:44:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ikselka napisa?(a):

    [...]

    > W ogóle nie jest wymienione.

    Powyższe...

    > Filozofujesz. Licencja Windows obejmuje wszystkie funkcje Windows, w tym
    > wyświetlanie tekstów.

    ...stoi w sprzeczności z powyższym bo skoro w ogóle nie jest wymienione
    w licencji to znaczy, że ta nie obejmuje wszystkich funkcji... ;)

    W każdym razie w treści licencji MS Vista SP1 HP PL jest tak:

    "Składniki czcionek. Po uruchomieniu oprogramowania mogą Państwo używać
    jego czcionek do wyświetlania i drukowania zawartości. Mogą Państwo
    jedynie:
    ? osadzać czcionki w zawartości, biorąc pod uwagę ograniczenia
    dotyczące ich osadzania, oraz
    ? tymczasowo pobierać je na drukarkę lub inne urządzenie wyjściowe w
    celu drukowania zawartości".

    Czy wysyłanie dokumentów urzędowych się w tym mieści - to wymaga
    dokładnego zbadania ;P bo pewnie zależy od licencji narzędzia, którym
    przygotowano ten dokument ;P

    j.