  • 11. Data: 2011-06-04 09:50:38
    Temat: Re: wypozyczanie kopii bezpieczenstwa
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Ikselka napisał:

    > Jeśli licencja programu jest na określoną liczbę n stanowisk, to może
    > "pożyczyć" tylko n-1 osobom... czyli jeśli ma licencję tylko dla siebie na
    > jeden komputer, to nie może pożyczyć nikomu.
    >
    > Co do większego n - usuwanie programu z komputera "znajomego" przed
    > następnym "wypożyczeniem" należy między bajki włożyć.
    > Więc o czym tu mówimy?

    Mówimy o tym, że i tak nie ma to żadnego znaczenia.

    Każdy komputer, każdemu (z wyjątkiem posłów) mogą bez gadania zabrać do
    ekspertyzy na rok-dwa-trzy i potem napisać że znaleźli dowolną ilość
    dowolnego oprogramowania.
    Więc jak będziesz rzeczywiście pożyczał znajomym a nie masowo
    rozprowadzał po sieci to istnieje duże prawdopodobieństwo że nikt cię z
    tego powodu nie będzie ścigał.

  • 12. Data: 2011-06-04 10:14:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 04 Jun 2011 11:50:38 +0200, cyklista napisał(a):

    > Mówimy o tym, że i tak nie ma to żadnego znaczenia.(...)

    No tak właśnie podejrzewałam. Jednak musisz wiedzieć, że są ludzie, dla
    których ma.
    --
    XL

    Cóż za poeta z ciebie? Sypiesz tylko piach na kartę
    w ten atramentu nadmiar, jak dźwięk słów nietrwały.
    Krwią pisz! To inkaust najwłaściwszy dla słów niezatartych.
    Czas je zamieni w blizny - hymn Polaków Małych.

    by XL

  • 13. Data: 2011-06-04 10:17:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.06.2011 10:43, Ikselka pisze:
    > Jeśli licencja programu jest na określoną liczbę n stanowisk, to może
    > "pożyczyć" tylko n-1 osobom...

    Bzdura w ogólności. Choć w szczególności może być prawdą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2011-06-04 12:06:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ikselka napisa?(a):

    [...]

    > Jasssne :->

    Coś nie jasne? Trzeba rozjaśnić? ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 15. Data: 2011-06-04 12:07:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 04 Jun 2011 12:17:50 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Bzdura w ogólności. Choć w szczególności może być prawdą.

    Możesz wyłuszczyć "ogólność" i "szczególność"?

  • 16. Data: 2011-06-04 12:58:25
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 14:07:13 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Możesz wyłuszczyć "ogólność" i "szczególność"?

    W "szczególności" jest to taka sama prawda, jak 200% marży rafinerii
    paliwowych. Przeczytaj kiedyś EULA jakiegoś kupionego programu, które
    zapewne zbywasz kliknięciem "zgadzam się". Zacznij np. od
    C:\Windows\system32\license.rtf

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2011-06-04 14:24:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 14:58:25 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > W "szczególności" jest to taka sama prawda, jak 200% marży rafinerii
    > paliwowych.

    Marny argument, jeśli chcesz mnie przekonać.

    > Przeczytaj kiedyś EULA jakiegoś kupionego programu, które
    > zapewne zbywasz kliknięciem "zgadzam się". Zacznij np. od
    > C:\Windows\system32\license.rtf

    3-)
    Kupiłam lapek z już zainstalowanym systemem. Moja kopia jest legalna, nie
    musiałam niczego akceptować klikając - umowa kupna laptopa z systemem mnie
    wystarczająco zobowiązuje do zachowania się zgodnie z licencją Windows. Co
    do programów innych - korzystam z darmowych (Open Office, Pixia,
    multimedialne i inne). Oczywiście spełniając wszelkie warunki ich licencji,
    które OCZYWIŚCIE znam.

  • 18. Data: 2011-06-04 16:11:04
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 16:24:35 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Marny argument, jeśli chcesz mnie przekonać.

    Przecież do Ciebie nie trafiają nawet dokładne wyliczenia.

> [...]
    > wystarczająco zobowiązuje do zachowania się zgodnie z licencją Windows.

    No popatrz, to jednak trzeba się trzymać licencji, a nie radośnie
    instalować na cudzych komputerach?

    > Co do programów innych - korzystam z darmowych (Open Office, Pixia,
    > multimedialne i inne). Oczywiście spełniając wszelkie warunki ich licencji,
    > które OCZYWIŚCIE znam.

    I które oczywiście nie mają zupełnie związku z tym przypadkiem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2011-06-04 17:38:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ikselka napisa?(a):

    > Kupiłam lapek z już zainstalowanym systemem.

    Jesli przez "system" rozumiemy system MS Windows to nie ma takich
    laptopow (z zainstalowanym systemem) w sprzedazy. Te, ktore sa maja
    system *preinstalowany*. W czasie pierwszego uruchomienia musisz m.in.
    zaaceptowac licencje EULA.

> [...]
    > korzystam z darmowych (Open Office, Pixia, multimedialne i inne).
    > Oczywiście spełniając wszelkie warunki ich licencji, które OCZYWIŚCIE

    Czcionek oczywiscie takze uzywasza zgodnie z odpowiednia licencja, ktora
    oczywisie takze znasz? ;)

    j.

  • 20. Data: 2011-06-04 19:23:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.06.2011 19:38, januszek pisze:
    > Jesli przez "system" rozumiemy system MS Windows to nie ma takich
    > laptopow (z zainstalowanym systemem) w sprzedazy.

    Są. Sam taki kupowałem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek