  • 1. Data: 2002-08-04 09:24:04
    Temat: wypowiedzenie z pracy - jak?
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    Witam,
    Otoz mam pytanie. Jako pracodawca musze zlozyc wypowiedzenie z pracy
    pracownikowi. I teraz jaki podac najlepiej powod tego wypowiedznie aby
    pracownik nie mial szans wygrac sprawy w Sadzie Pracy?
    Poprostu chodzi oto aby dac mu wypowiedzenie bez wlasciwie szans na wygranie
    sprawy w Sadzie? Jaki podac powod - aby nie mialo sensu podanie Procodawcy
    do sadu. Tak zeby firma nie miala klopotu.
    Wielkie dzieki za pomoc.
    Pozdrawiam
    ADAM

  • 2. Data: 2002-08-04 09:30:41
    Temat: Re: wypowiedzenie z pracy - jak?
    Od: "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>

    Pisal Beny w wiadomosci news:aiirrr$6li$1@news.onet.pl :

> [...]
    > pracownikowi. I teraz jaki podac najlepiej powod tego wypowiedznie aby
    > pracownik nie mial szans wygrac sprawy w Sadzie Pracy?

    przede wszystkim prawdziwy
    nieprawdziwy powod bedzie znakomita podstawa do wszczecia postepowania,
    nawet w przypadku niklej szansy udowodnienia oszustwa, a jesli twoj
    pracownik czyta te gupe to juz ma pierwszy atut w rece.

    --
    BITRO

  • 3. Data: 2002-08-05 06:51:25
    Od: Michał M. <m...@t...pl>

    Dnia Sun, 4 Aug 2002 11:24:04 +0200
    "Beny" <b...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > sprawy w Sadzie? Jaki podac powod - aby nie mialo sensu podanie Procodawcy
    > do sadu. Tak zeby firma nie miala klopotu.

    zależnie od stażu pracy pracownika, musisz dotrzymać terminu wypowiedzenia i wtedy
    nie ma podstaw, by pracownik mugł mieć jakieś roszczenia

    Pozdrawiam Michał M.

  • 4. Data: 2002-08-05 17:38:06
    Od: "Beny" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Raczej nie zrozumiałeś pytania. Zachowanie okresu wypowiedzenia to jedno,
    > powód to drugie. Jeśli np. podasz powód 'likwidacja stanowiska pracy' to
    > pracownikowi należy się odprawa, a jeżeli później na to samo stanowisko
    > zatrudnisz inną osobę, to zwolniony pracownik idzie do sądu i ma jak w
    banku
    > przywrócenie do pracy.
    Wlasnie! Myslalem o czyms takim: ze kwalifikacje nie odpowiadaja na
    przeksztalcone, nowe stanowisko. (ze zlik. np. sprzedawce na miejsce tego
    etatu powstal np. doradzca, ten koles popracowal, ale okazalo sie ze nie ma
    odpow. kwalif.)???
    pozdrawiam
    ADAM

  • 5. Data: 2002-08-06 08:03:22
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Beny <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aimd66$s6o$...@n...onet.pl...
> [...]
    > etatu powstal np. doradzca, ten koles popracowal, ale okazalo sie ze nie

    Nawet nie likwidując czy nie przekształcając stanowiska pracy masz prawo
    stawiać pracownikowi coraz wyższe wymagania. Takie czasy, ciągle trzeba się
    uczyć nowych rzeczy. Jeżeli pracownik się nie rozwija to IMO jest to
    wystarczający powód by go pożegnać. A w wypowiedzeniu trzeba napisać prawdę,
    że pracownik nie spełnia rosnących wymagań stawianych na danym stanowisku
    pracy (nieprzydatność w nowych warunkach - określenie przykre, ale chyba
    właściwe). Na wypadek sprawy sądowej powinieneć mieć przygotowane jakieś
    materiały na poparcie tego (jakie umiejetności były wymagane przy
    zatrudnianiu, jakie nowe umiejetności są wymagane obecnie, dowód na to że
    pracownik nie spełnia nowych kryteriów).

    Alek