  • 1. Data: 2002-08-04 08:18:40
    Temat: Zwolnienie z pracy ?
    Od: "e-RaGl" <e...@w...pl>

    Witam,
    Czy możliwa prawnie są sytuacje,
    1) dyrektor szpitala daje pracownikowi (łącznie grupa okolo 60 osob)
    wypowiedzenie, a w trakcie okresu wypowiedzenia chce anulować to
    wypowiedzenie i proponuje podpisać pracownikowi to anulowanie, aby dalej
    pracowal?
    2) czy mozliwe jest, ze w przetargu szpital wybierze jakas frime sprzatającą
    i nakaże jej zatrudnić wszystkie zatrudniane dotychczas w szpitalu salowe,
    czy takie mogą być warunki przetargu?
    3) czy możliwe jest ze po wyborze firmy sprzątającej dyrektor zwolni /
    przesunie / przeniesie sluzbowo (nie wiem jakie sa formy prawne) salowe do
    wybranej w przetargu firmy? Wydaje mi się ze ewentualnie moglby zwolnic, a
    wybrana firma zgodnie z warunkami przetargu natychmaist by je zatrudnila,
    ale czy w takim przypadku nie nalazalyby się odprawy zwalnianym pracownicom?
    Pozdrawiam,
    Rafał.

  • 2. Data: 2002-08-04 15:22:02
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy ?
    Od: Wojciech <w...@p...wp.pl>

    On Sun, 04 Aug 2002 10:18:40 +0200, e-RaGl wrote:

    > Witam,
    > Czy mo?liwa prawnie s? sytuacje,
    > 1) dyrektor szpitala daje pracownikowi (??cznie grupa okolo 60 osob)
    > wypowiedzenie, a w trakcie okresu wypowiedzenia chce anulowaae to
    > wypowiedzenie i proponuje podpisaae pracownikowi to anulowanie, aby dalej
    > pracowal?

    tak,
    pracownik oczywiscie nie musi sie na to zgodzic i moze spokojnie stracic
    ta prace

    > 2) czy mozliwe jest, ze w przetargu szpital wybierze jakas frime
    > sprzataj?c? i naka?e jej zatrudniae wszystkie zatrudniane dotychczas w
    > szpitalu salowe, czy takie mog? byae warunki przetargu?

    warunki przetargu moga byc takie, z tymze prawidlowe jest tu przejecie
    czesci zakladu i przejecie kadry na podstawie art 23 prim kodeksu pracy,

    3) czy mo?liwe
    > jest ze po wyborze firmy sprz?taj?cej dyrektor zwolni / przesunie /
    > przeniesie sluzbowo (nie wiem jakie sa formy prawne) salowe do wybranej
    > w przetargu firmy?

    na podstawie 23 prim kodeksu pracy pracodawca zawiadamia pracownika a
    pracownik w terminie miesiaca od otrzymania zawiadomienia moze rozwiazac
    umowe o prace za siedmiodniowym wyprzedzeniem,
    zwolnienie i odprawy nie wchodza tu w gre,

    Wojciech

  • 3. Data: 2002-08-04 15:34:29
    Od: "JanuszKIM" <j...@p...pl>

    Cześć. Odpowiadam na pierwsze pytanie. Jest to możliwe, bo sama miałam taką
    sytuację. Prezes wręczył mi wypowiedzenie (okres 1 m-c). Po dwóch tygodniach
    zorientował się, że jednak jestem jeszcze potrzebna i wystosował pismo z
    zapytaniem czy zgadzam się na cofnięcie warunków wypowiedzenia. Podpisałam
    zgodę i sytuacja zrobiła się taka, jakby wypowiedzenia nie było. No chyba,
    że drastycznie zmieniły się przepisy, bo to miało miejsce dwa i pół roku
    temu, a poza tym szpital to budżetówka, a z tą to nigdy nic nie wiadomo.
    Pozdrawiam.
    Ania

  • 4. Data: 2002-08-04 15:48:39
    Od: Wojciech <w...@p...wp.pl>

    On Sun, 04 Aug 2002 17:22:02 +0200, Wojciech wrote:

> [...]

    jeszcze uzupelniajac,
    pracodawca informuje pracownika ze z dniem takim i takim przechodzi do
    innego pracodawcy na podstawie art 23 prim kp,

    jednoczesnie informuje, ze pracownik moze wciagu miesiaca od otrzymania zawiadomienia
    moze rozwiazac
    umowe o prace ce za siedmiodniowym wyprzedzeniem,

    jezeli pracownik rozwiaze umowe - to umowa wygasa, jezeli nie rozwiaze to
    staje sie prcownikiem "przejmujacego" (nowego) pracodawcy. Zachodzi tu ciaglosc
    stosunku pracy (praca u nowego pracodawcy jest niejako kontynuacja pracy
    u dotychczasowego)

    Wojciech

  • 5. Data: 2002-08-06 11:46:37
    Od: "e-RaGl" <e...@w...pl>

    Uzytkownik "Wojciech" <w...@p...wp.pl> napisal w wiadomosci
    l...
> [...]
    > Zachodzi tu ciaglosc
    > stosunku pracy (praca u nowego pracodawcy jest niejako kontynuacja pracy

    A czy ciaglosc stosunku pracy oznacza, ze w przypadku zwolnienia z
    dotychczasowego miejsca pracy jak i po przejsciu do nowego pracodawcy w
    przypadku zwolnienia pracownika z pracy przez pracodawce naleza sie
    identyczne odprawy i zasilek dla bezrobotnych w obu przypadkach?
    Dziekuje i pozdrawiam,
    Rafal.

  • 6. Data: 2002-08-11 17:46:48
    Od: Wojciech <w...@p...wp.pl>

    On Tue, 06 Aug 2002 13:46:37 +0200, e-RaGl wrote:

> [...]
    > przypadku zwolnienia pracownika z pracy przez pracodawce naleza sie
    > identyczne odprawy i zasilek dla bezrobotnych w obu przypadkach?

    Opowiadalem na priva,
    gdyby nadal byly watpliwosci daj znac
    (jestem juz po urlopie)

    --