  • 1. Data: 2002-08-04 09:09:17
    Temat: Oprogramowanie OEM a odsprzedanie koledze.
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Witam.

    Mam takie watpliwosci.
    Kupilem sobie Windows XP OEM wraz z komputerem. Nie otwieralem pudelka, nie
    rejestrowalem.
    Chcialbym ta wersje sprzedac koledze.
    Pytanie: czy moj kolega kupujac ja ode mnie, bedzie mogl jej spokojnie
    uzywac?
    Chodzi mi o legalnosc.

    Wiem,ze oprogramowanie OEM moze byc sprzedawane TYLKO i wylacznie z nowymi
    komputerami badz czesciami.

    Jak sie ma sprawa w przypadku,kiedy moj windows byl kupiony np. ze stacja
    dyskietek, ktorej nie mam juz w komputerze bo zostala uszkodzona i
    wymieniona na nowa?

    Uzywam wtedy windowsa nielegalnie? (w razie kontroli mam "goly" system bez
    czesci z ktora byl kupiony :)))

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 2. Data: 2002-08-04 09:26:50
    Temat: Re: Oprogramowanie OEM a odsprzedanie koledze.
    Od: "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>

    Pisal Papik w wiadomosci
    news:slrnakprms.6j0.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl :

> [...]
    > uszkodzona i wymieniona na nowa?
    >
    > Uzywam wtedy windowsa nielegalnie? (w razie kontroli mam "goly"
    > system bez czesci z ktora byl kupiony :)))

    formalnie rzecz biorac odsprzedanie oem'a nie jest mozliwe, a przektycznie
    lamiac prawo sprzedasz i bedzie to zbrodnia doskonala, bo nie ma ewidencji
    OEMow.

    --
    BITRO

  • 3. Data: 2002-08-04 10:49:00
    Od: pki <p...@r...net.pl>

    bitro wrote:

    > formalnie rzecz biorac odsprzedanie oem'a nie jest mozliwe, a przektycznie
    > lamiac prawo sprzedasz i bedzie to zbrodnia doskonala, bo nie ma ewidencji
    > OEMow.

    Ale kolega ktory kupil moze miec chyba problem poniewaz nie bedzie sie
    mogl wykazac faktura z ktorej wynika ze nabyl OEM wraz z jakims tam
    sprzetem.

    Czy ja sie myle?

    Pozdrawiam

    P.

  • 4. Data: 2002-08-04 12:53:18
    Od: "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>

    Pisal pki w wiadomosci news:3D4D069C.5070500@rubikon.net.pl :

    > Ale kolega ktory kupil moze miec chyba problem poniewaz nie bedzie sie
    > mogl wykazac faktura z ktorej wynika ze nabyl OEM wraz z jakims tam
    > sprzetem.
    >
    > Czy ja sie myle?

    nikt cie nie obliguje do trzymania faktur, no chyba, ze odpisujesz cos sobie
    od podatku. do uzytku domowego jak najbardziej takie cos przejdzie, w
    przypadku firmy - nie, bo jak to wpisac w koszty?

    --
    BITRO
    www.google.com twoim przyjacielem

  • 5. Data: 2002-08-04 21:50:08
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Sun, 4 Aug 2002 09:09:17 +0000 (UTC), Papik

    >Kupilem sobie Windows XP OEM wraz z komputerem. [...]
    >Chcialbym ta wersje sprzedac koledze.
    >Pytanie: czy moj kolega kupujac ja ode mnie, bedzie mogl jej spokojnie
    >uzywac? Chodzi mi o legalnosc.

    No cóż, raczej nie możesz (legalnie) sprzedać ani tego Win XP, ani
    komputera z zainstalowanym Win XP. Polecam też nie tak dawno
    opublikowaną w sieci informację na ten temat:
    http://www.e-upr.org/index.php?action=show&object=ar
    ticle&id=284

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org

  • 6. Data: 2002-08-04 21:58:12
    Od: "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>

    Pisal Krzysztof Krajewski w wiadomosci
    news:ao7rkuoiqlp910fdsu2qh8560vemp2921k@4ax.com :

    > opublikowaną w sieci informację na ten temat:
    > http://www.e-upr.org/index.php?action=show&object=ar
    ticle&id=284

    az nie moge sie nadziwic jaka dobra mialem intuicje, co do rozpolitykowania
    mojego interlokutora ;-)

  • 7. Data: 2002-08-04 22:06:21
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Sun, 4 Aug 2002 23:58:12 +0200, "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>
    napisał(a):

    http://www.e-upr.org/index.php?action=show&object=ar
    ticle&id=284

    >az nie moge sie nadziwic jaka dobra mialem intuicje, co do rozpolitykowania
    >mojego interlokutora ;-)

    Aż tak trudno było spojrzeć w sygnaturkę? :-) Obawiam się, niestety,
    że nic wielkiego nie odkryłeś, a szkoda - byłoby ciekawie.

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 8. Data: 2002-08-04 22:14:39
    Od: "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>

    Pisal Krzysztof Krajewski w wiadomosci
    news:869rku80g47n7ra8c5fki2l44fi969447j@4ax.com :

> [...]
    >
    > Aż tak trudno było spojrzeć w sygnaturkę? :-) Obawiam się, niestety,
    > że nic wielkiego nie odkryłeś, a szkoda - byłoby ciekawie.

    no wyobraz soebie, ze tak, za duzo sie czyta informacji, by doczytywac
    adresy z sygnaturek, to co za terescia glowna jest u mnie juz podswiadomie
    pomijane, wiec jak dla mnie to bylo odkrycie ;-)

  • 9. Data: 2002-08-04 22:27:44
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Mon, 5 Aug 2002 00:14:39 +0200, "bitro" <b...@N...spam.2com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >adresy z sygnaturek, to co za terescia glowna jest u mnie juz podswiadomie
    >pomijane, wiec jak dla mnie to bylo odkrycie ;-)

    Rozumiem Cię bardzo dobrze. Mimo wszystko jeszcze raz gratuluję
    odkrycia :-)

    Pozdrawiam
    TeDe