  • 1. Data: 2004-06-09 10:37:54
    Temat: wypowiedzenie umowy faxem
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Witam,

    Czy dokument przeslany faxem jest dokumentem w rozumieniu
    prawa? Czy np. rozwiazanie/zerwanie umowy poprzez poinformowanie
    o tym drugiej strony faksem jest cos warte, jesli umowa nie
    definiowala takiej formy komunikacji jako wiazacej strony?

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 2. Data: 2004-06-09 11:23:14
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy faxem
    Od: "Przemo P." <p...@o...pl>

    > Czy dokument przeslany faxem jest dokumentem w rozumieniu
    > prawa? Czy np. rozwiazanie/zerwanie umowy poprzez poinformowanie
    > o tym drugiej strony faksem jest cos warte, jesli umowa nie

    nie,
    dlaczego? - udowodnij, ze otrzymal
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 3. Data: 2004-06-09 16:56:18
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > nie,
    > dlaczego? - udowodnij, ze otrzymal

    To nie tedy droga .... jak wyslesz polecony to tez nie udowodnisz, ze
    wyslales wypowiedzenie. Odbiorca ci powie, ze dostal pusta kartke ;)

  • 4. Data: 2004-06-09 17:51:55
    Od: "Magda" <k...@a...pl>

    ostatnio szedł do mnie faks i ... wcale nie doszedł, zaciął sie papier, a u
    nadawcy był niby wysłany

    M.

  • 5. Data: 2004-06-09 19:21:33
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > nie,
    > dlaczego? - udowodnij, ze otrzymal

    jak juz KrzysiekPP zauwazyl, istota problemu nie lezy w udowodnieniu
    wyslania faxu, bo fakt ten, a nawet tresc jest do udowodnienia.
    mozna wyslac fax w urzedzie pocztowym i otrzymac potwierdzenie nadania
    a takze potwierdzenie przez urzednika tresci, jak to ma np miejsce
    przy wysylaniu fotokopii dokumentow do vwbanku. sad moze uznac taki dowod.

    problem lezy w formie. linia orzecznictwa SN jest taka, iz skutecznosc
    umownego odstapienia od umowy uzalezniona jest od zlozenia drugiej stronie
    oswiadczenia woli, a odstapienie od umowy zawartej na pismie wymaga zachowania
    formy pisemnej.

    zasada pisemnosci dopuszcza przekazywanie oswiadczen lub zawiadomien m.in.
    faxem, ale przy spelnieniu okreslonych warunków. za zlozone uwaza sie te
    informacje, ktorych tresc dotarla do adresata i została niezwlocznie
    potwierdzona pisemnie.

    podsumowujac --- doreczenie pisma zawierajacego wypowiedzenie umowy
    przeslane faksem jest prawnie skuteczne, ale skoro przepisy prawa nakazuja
    by wypowiedzenie umowy zawartej na pismie bylo zlozone na pismie, fakt
    doreczenia go faksem - jako naruszajacy przepisy - jest podstawa do zadania
    przez druga strone w sadzie uznania takiego wypowiedzenia za bezskuteczne.

    pozdr.
    marcin

  • 6. Data: 2004-06-10 08:58:49
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Udowodnisz.
    Składasz treść na cztery części, sklejasz, piszesz adres i ofrankowujesz - bez
    koperty.
    JaC

  • 7. Data: 2004-06-10 09:03:09
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    666 wrote:

    > Składasz treść na cztery części, sklejasz, piszesz adres i ofrankowujesz -
    > bez koperty. JaC

    No to udowodnij mi ze dostalem to co wyslales.

  • 8. Data: 2004-06-10 09:11:05
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : To nie tedy droga .... jak wyslesz polecony to tez nie udowodnisz, ze
    : wyslales wypowiedzenie. Odbiorca ci powie, ze dostal pusta kartke ;)
    :

    a jezeli pani z poczty pisemnie potwierdzi co bylo zamieszczone w kopercie?
    P.

  • 9. Data: 2004-06-10 11:19:50
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Składasz na poczcie, na której wysłałeś, posługując się kwitem nadania przesyłki
    wniosek o tzw. pismo wywiadowcze (odpłatnie) i
    otrzymujesz po parunastu dniach odpowiedź, kto podpisał odbiór.
    I masz dowód, na piśmie, z pieczątką.

  • 10. Data: 2004-06-14 12:15:46
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    666 wrote:

> [...]
    > przesyłki wniosek o tzw. pismo wywiadowcze (odpłatnie) i otrzymujesz po
    > parunastu dniach odpowiedź, kto podpisał odbiór. I masz dowód, na piśmie,

    Obaj wiemy ze *cos* dostalem. I co dalej? Udowodnij mi, *ze dostalem to, co
    wyslales*.