  • 11. Data: 2006-12-20 15:44:17
    Temat: Re: wyplata odszkodowania z OC sprawcy w kwocie netto
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Tomek napisał(a):

    > tez zrobilem tak samo z PZU. Rozwalony zderzak (lakierowany) - wycena na
    > 400zl. Za tyle to mozna kupic na szrocie ale trzeba go jeszcze pomalowac.
    > Dalem bezgotowkowo do ASO - fakturka na 1600zl i zalatwione :)
    Ha, tez bym tak chcial, ale co smieszniejsze - nim zdarzylem
    oprotestowac ich wycene (tzn juz protest wyslany, ale nic z tego nie
    wynika) to dostalem przelew pieniedzy wg ich wyceny.
    Teraz ciekawe jak beda sie rozliczac "bezgotowkowo" - czy mam im ta kase
    odeslac, czy moze zrobic za moja kase a oni doplaca pozniej wg faktury ?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2006-12-21 03:17:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message news:emaleq$fn0$1@news.onet.pl...
    > Moj wuj mial uszkodzonego Lanosa i na jego naprawe wystarczyloby 7kpln, TU dawalo
    na poczatku kolo 4kpln, po odwolaniu niewiele
    > wiecej, wiec ASO DU i naprawa bezgotowkowa, ten ruch kosztowal TU prawie 15kpln.

    I tak należy postępować.
    Te 4k to właśnie była podpucha aby klient
    połakomił się na pieniążki i nie naprawiał autka...
    Trzeba przycisnąć, zawieźć auto do ASO i zrobić bezgotówkowo, jak pisałeś.

    Oczywiście tylko wtedy się to opłaca gdy ktoś chce rzeczywiście auto naprawić.

    > Tak mi sie skojarzylo z pewnym filmem: "Chcieliscie wydymac Freda, to teraz Fred
    wydyma was" :D Zapewne wszystkie TU sie ciesza,
    > ze poszkodowanii to nie tylko takie Fredy.

    TU się cieszą, bo typowy gostek się połakomi na ochłapy w gotówce.
    A te ochłapy to często jest właśnie tylko 30-50% ceny potrzebnej na naprawę.

  • 13. Data: 2006-12-21 19:02:38
    Od: BartekK <s...@d...org>

    masti napisał(a):
    > Dnia pięknego 2006-12-20 o 00:01:39 osobnik zwany BartekK
    > wystukał:

    > a jest w tym wyroku napisane, że bez VAT?
    No nie jest, jest napisane "wedlug poziomu cen czesci i uslug" a kazda
    cena czesci/uslugi zawiera podatek vat - bo inaczej sie nie da.
    (zwlaszcza dla nie-platnika vat, bo platnik moglby go jakos sobie
    probowac odliczyc). Przeciez w obrocie "konsumenckim" wogole cena netto
    nie istnieje, i konsumenta nie interesuje.

    > PS: jesteś płatnikiem VAT?
    nie

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 14. Data: 2006-12-21 19:16:21
    Od: "masti" <g...@t...hell>

    Dnia pięknego 2006-12-21 o 20:02:38 osobnik zwany BartekK
    wystukał:

> [...]
    > go jakos sobie probowac odliczyc). Przeciez w obrocie
    > "konsumenckim" wogole cena netto nie istnieje, i konsumenta

    no właśnie.

    > nie

    tym bardziej masz dostać z VAT

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    Mercury Villager 3.0 V6 '95, Ford Mondeo 1.8 '05 (DC)

  • 15. Data: 2006-12-22 15:50:29
    Od: "Pablo" <P...@p...onet.pl>

    > Jak ludzie są głupi aby dawać łapówki to tak potem to wygląda...

    Tylko, ze pracownicy pzu zarabiaja w inny sposob na swoim pracodawcy - nie
    chodzi o lapowki od "poszkodowanych".

    Gosc ma wypadek, dostaje od mniej lub bardziej znajomego zwiazanego z
    pracownikiem pzu oferte - dostaniesz "dobre" odszkodowanie ale pozostalosc
    sprzedaz za tyle ile bys chcial za to auto normalnie minus odszkodowanie.
    Rzeczoznawca wypisuje cuda niewidy w protokole oczywiscie majac na uwadze
    odgorny prikaz. Gosc zwiazany z pzu odkupuje od niego uszkodzony pojazd za
    grosze rejestrujac go na kogos znajomego/ z rodziny . Ten ktos nie
    naprawiajac samochodu ubezpiecza go zglaszajac kolejna szkode i bedac krytym
    przez goscia z pzu dostaje odszkodowanie.

    Polska Izba Ubezpieczen szacuje, ze co 10 odszkodowanie komunikacyjne to
    wyludzenie, w uni europejskiej szacuja, ze co 3 to wyludzenie i znowu
    jestesmy na szarym koncu ... ;)
    Jestem ciekaw tylko czy potrafia oszacowac ile wyplat jest wyludzonych
    przez/przy pomocy pracownikow ubezpieczalni.

    Tak naprawde walka z wyludzeniami jest bardzo trudna i zatrudnianie bylych
    policjantow w policji ubezpieczeniowej nic nie daje. W wielu przypadkach
    "oni" wiedza ale nic zrobic nie moga bo brak jest dowodow a w przypadku
    wyludzen przez pracownikow nie zalezy im na zbieraniu tych dowodow. Kontrole
    wewnetrzne nic nie daja bo tutaj raczka raczke myje i nikomu nie zalezy na
    wykrywaniu przestepstw wlasnych pracownikow.
    Najwazniejszy jest bilans koncowy - pracownicy dla siebie wyludzaja ale za
    to uczciwych klientow musza oskubac. Takiego PZU wiecej nie interesuje,
    wazne zeby bilans koncowy byl po ich mysli.

    Picasso

  • 16. Data: 2006-12-23 03:47:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pablo" <P...@p...onet.pl> wrote in message
    > wyludzen przez pracownikow nie zalezy im na zbieraniu tych dowodow. Kontrole
    wewnetrzne nic nie daja bo tutaj raczka raczke myje i
    > nikomu nie zalezy na wykrywaniu przestepstw wlasnych pracownikow.

    Dlaczego tak sądzisz? Poprawiając efektywność finansową swojej
    firmy byliby bardziej konkurencyjni od Warty czy innych firm.