  • 1. Data: 2006-12-19 21:05:42
    Temat: Potwierdzenie warunkow zawarcia umowy
    Od: "kropka031" <k...@w...pl>

    Witam
    Jaka powinna byc prawidlowa tresc potwierdzenia warunkow zawarcia
    umowy?
    Chodzi o potwierdzenie, ktorego obowiazek wydania ma sprzedawca w
    wypadku
    np. sprzedazy na raty, przedplaty itd., albo po prostu gdy konsument
    tego zarzada.Prosilabym o konkretna tresc na przykladzie dowolnego
    produktu.Proszę o szybką odpowiedz.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-19 21:40:32
    Temat: Re: Potwierdzenie warunkow zawarcia umowy
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

> [...]
    > np. sprzedazy na raty, przedplaty itd., albo po prostu gdy konsument
    > tego zarzada.Prosilabym o konkretna tresc na przykladzie dowolnego

    Sprzedawca nie ma zadnego obowiazku wydawac jakiejkolwiek umowy ...
    mozesz dostac paragon lub fakture.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2006-12-19 22:05:01
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Sprzedawca nie ma zadnego obowiazku wydawac jakiejkolwiek umowy ...
    > mozesz dostac paragon lub fakture.
    Mylisz sie.
    cytat z :
    http://www.bip.powiatwolsztyn.pl/index.php?p=47&id=1
    08&&idst=108&o=Powiatowy%20Rzecznik%20Konsument%C3%B
    3w&poziom=pk&&m=47&&md=108

    Od 1 stycznia 2003 roku sprzedawca musi potwierdzić na piśmie umowy przy:
    sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie, wg wzoru lub na próbę oraz
    przy sprzedaży powyżej dwóch tysięcy złotych.

    K.

  • 4. Data: 2006-12-19 22:14:34
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" napisał
    > Sprzedawca nie ma zadnego obowiazku wydawac jakiejkolwiek umowy ...
    > mozesz dostac paragon lub fakture.

    O jakiej umowie Ty piszesz, przecież pytający wyraznie odniósł się do
    potwierdzenia o którym mowa w art. 2 ust2 ustawy "konsumenckiej", a nie o
    obowiązku wydawania umowy.

    Co do treści potwierdzenia to przede wszystkim cena a poza tym możesz
    zawrzeć to czego klient żądał, to co jest dla niego najbardziej istotne, nie
    da się tego określić nie znająć treści umowy.

    --
    p09v

  • 5. Data: 2006-12-19 22:24:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.12.2006 KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl> napisał/a:

    > Sprzedawca nie ma zadnego obowiazku wydawac jakiejkolwiek umowy ...
    > mozesz dostac paragon lub fakture.

    Ma jak najbardziej. Na żądanie zawsze (art.2 u.3) a w przypadkach
    szczególnych (m.in. ww) nawet bez żądania (art.2 u.2).

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-12-20 14:54:20
    Od: "kropka031" <k...@w...pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Ma jak najbardziej. Na żądanie zawsze (art.2 u.3) a w przypadkach
    > szczególnych (m.in. ww) nawet bez żądania (art.2 u.2).
    >
    > --
    > Marcin

    A może wie pan jak powinna wyglądać taka umowa?Jest to dla mnie
    bardzo ważne poniewaz poprawnie napisana umowa zwolni mnie z
    egzaminu.Około 30 osob z mojej grupy przyniosło takie umowy i zadna
    nie była poprawnie napisana.Nie wiem w czym jest problem.moze w
    niekompetencji pracownikow? Dodam że większość nie wiedziała o co
    chodzi.Proszę o pomoc

  • 7. Data: 2006-12-21 00:15:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.12.2006 kropka031 <k...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > nie była poprawnie napisana.Nie wiem w czym jest problem.moze w
    > niekompetencji pracownikow? Dodam że większość nie wiedziała o co

    Ktos już wcześniej sugerował co powinna zawierać. Dla porządku całość:

    Art. 2.
    2. Przy sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie, według wzoru lub
    na próbę oraz sprzedaży za cenę powyżej dwóch tysięcy złotych sprzedawca
    jest obowiązany potwierdzić na piśmie wszystkie istotne postanowienia
    zawartej umowy.

    3. W pozostałych przypadkach, na żądanie kupującego, sprzedawca wydaje
    pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, zawierające oznaczenie sprzedawcy z
    jego adresem, datę sprzedaży oraz określenie towaru konsumpcyjnego, jego
    ilość i cenę.

    Proponuję abyś spróbowała ją ułożyć samodzielnie i posłała kopię tu na
    grupę do "sprawdzenia".

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2006-12-21 08:23:51
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Sprzedawca nie ma zadnego obowiazku wydawac jakiejkolwiek umowy ...
    > mozesz dostac paragon lub fakture.

    A popatrzcie jak ten sposob porzadnie działa ... pewnie w normalnych
    warunkach nikt by człowiekowi nie odpowiedział, ale wystarczy mała
    prowokacja i juz prawie wszystko wiadomo.

    :-)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 9. Data: 2006-12-21 08:34:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.12.2006 KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał/a:

    > A popatrzcie jak ten sposob porzadnie działa ... pewnie w normalnych
    > warunkach nikt by człowiekowi nie odpowiedział, ale wystarczy mała
    > prowokacja i juz prawie wszystko wiadomo.
    >
    >:-)

    Obawiam się, że za często takie "prowokacje" Ci się zdarzają i to zwykle w
    sytuacjach nie wymagających prowokacji :)

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2006-12-21 22:29:15
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Obawiam się, że za często takie "prowokacje" Ci się zdarzają i to zwykle w
    > sytuacjach nie wymagających prowokacji :)

    eee, jeszcze z pare lat i nabiore wyczucia :P

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/