    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek samochodowy, 2 piesi - co robic?
    Date: Thu, 1 Jan 2004 13:48:34 +0100

    Użytkownik "Znet" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bt0u7e$iad$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > do przejscia dla pieszych czy nie... jakby dziewczynki doszly i by sie
    > zatrzymaly
    > przed pasami sygnalizujac wejscie do bym je widzial. Ale one wbiegly od
    razu,
    > nagle.
    > I zaczalem gwaltownie hamowac PRZED pasami ( jakis 1-2 metry... a
    zatrzymalem
    > sie
    > 1-2 metry zapasami ( chodzi o tyl samochodu, czyli droga hamowania 15
    metrow ),
    > a dziewczynki biegly na pasach, a nie przed nimi...

    Przedstawiony przez Ciebie opis jest niewiarygodny w świetle pozostałych
    opisanych faktów. Jeśli tamten samochód stał trochę przed przejściem, ale
    nie jakoś bardzo daleko, to musiał Ci zasłonić sporą część przejścia na
    etapie dojazdu. Byś zobaczył całe przejście, to musiałeś go w zasadzie już
    wyprzedzić / ominąć. To wynika z geometrii i tego nie przeskoczysz.

    > I zastanawiam sie jak logicznie to przedstawic, aby zdyskredytowac
    zeznania tego
    > swiadka
    > z lewej strony... ze nie mogl stac bezposrednio na pasach - byl
    wczesniej, czy
    > dojzedzal,
    > czy stal nie wiem - bo ja tez sie poruszalem i nie moge ocenic jego
    ruchu...

    Cokolwiek by on tam nie robi, to i tak dla Ciebie moim zdaniem ważny jest
    fakt, że tam był i zasłaniał Ci część przejścia, a nie to, co on tam
    faktycznie robił. Tak więc ta linia obrony moim zdaniem jest bez szans
    powodzenia.

    Jedyne, co mogło by Cię jakoś obronić, to gdybyś zdołał udowodnić, że nie
    wiedziałeś, że tam jest przejście. Nie wiem jak to udowodnić. Niewłaściwe
    oznakowanie. Zatarte na jezdni pasy.