  • 11. Data: 2008-07-10 10:43:20
    Temat: Re: wypadek drogowy, odszkodowanie
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:536356a5-3ae9-4697-b831-3e35338d4e9b@z66g2000hs
    c.googlegroups.com...
    On 10 Lip, 10:27, "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>
    wrote:
    > A jesli kwestionują wysokośc wartości roweru to zarządaj jego naprawy.
    > Masz do
    > tego prawo. (likwidacja szkody z OC polega na przywróceniu stanu
    > wyjściowego, a ty ewentualnie możesz łaskawie zgodzić sie na kasę zamiast
    > roweru jaki miałeś).

    nie do konca tak jest...
    jesli koszt naprawy przekracza wartosc z dnia szkody, to nie maja
    obowiazku naprawiac - moga wyplacic rownowartosc
    a ustalenie wartosci... to jest glowny problem ;)

    wiecej
    http://www.rzu.gov.pl/vademecum-ubezpieczonego/czest
    o-zadawane-pytania/Ubezpieczenia_komunikacyjne_odpow
    iedzialnosci_cywilnej_OC_Szkoda_majatkowa_na_mieniu_
    __160

    OK Zgadza sięale jest tam napisane ze nie ma żdnych 70% kosztów naprawy
    tylko gdy koszty te przekroczą - "WARTOŚĆ RYNKOWĄ" zniesczonej rzeczy, a nie
    wartośc z jakiś tabel ubezpieczycieli. Mogą dać kasę ale nich wskażą gdzie
    za taką kasę będę mógł kupić to co straciłem.

    A.

  • 12. Data: 2008-07-11 08:50:39
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    Słusznie cały czas o to mi chodzi, chce dochodzić kwoty za jaka mogę nabyć
    taka samą rzecz. Np. skasował mi ktoś samochód 10latek za 8tys, otrzymuje
    kwotę i kupuje taki sam
    Za 150 PLN nie kupi się takiego roweru, a ja nie mam nadal czym jeździć.
    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Tadeusz Musiał

  • 13. Data: 2008-07-15 06:35:41
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    Otrzymałem pismo, ze mogę wystąpić na drogę sadową, czy to warto? A z
    drugiej strony to czy człowiek musi zginąć w wypadku, żeby ktoś to zauważył?

    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Tadeusz Musiał

  • 14. Data: 2008-07-15 21:09:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2008, Mustad wrote:

    > Otrzymałem pismo, ze mogę wystąpić na drogę sadową, czy to warto?

    Niemal na pewno liczą na to, że nie bedzie Ci się chciało, że
    popełnisz jakiś kiks prawny itp... :(
    Prawdę mówiąc, jest to pat - bo niemal nikomu (z poszkodowanych)
    nie będzie się chciało, więc mogą bezkarnie zaniżać.
    O ile pamiętam na niniejszej grupie zdarzały się posty, że po
    *faktycznym* złożeniu pozwu instytycje różnej maści znienacka
    jednak zmieniały zdanie.
    Ale jak będzie tego nie wiemy :(

    BTW: możesz pisać *pod* cytatami?

    pzdr, Gotfryd