  • 21. Data: 2003-12-11 12:07:02
    Temat: Re: wynajem
    Od: asia<m...@g...pl>

    tez tak myslałam, że jak nie płaci podatków to nie podskoczy, a czy
    da sie to jakoś sprawdzić, bo niby daje takie prowizoryczne rachunki tj
    napisane, że na kartce, że zapłacone za wynajem za który miesiąc ,
    data i podpis, może to wystarcza do rozliczenia i może na podst. tego
    płaci podatek ? pozdrawiam :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 22. Data: 2003-12-11 12:29:42
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik asia napisał:
> [...]
    > napisane, że na kartce, że zapłacone za wynajem za który miesiąc ,
    > data i podpis, może to wystarcza do rozliczenia i może na podst. tego

    imho, jesli nie zgłosił najmu do US i nie wyraził woli opodatkowania
    ryczałtem to ten dochód powinien wykazać w rocznym zeznaniu podatkowym
    składanym do końca kwietnia 2004.
    Jeśli umwoa zacząła sie w tym roku to żaden straszak, bo on po prostu
    powie, że zapłaci.

    pozdrawiam

    moi

  • 23. Data: 2003-12-11 12:38:45
    Od: b <f...@f...onet.pl>

    Dnia 2003-12-11 13:07, Użytkownik asia napisał:
> [...]
    > napisane, że na kartce, że zapłacone za wynajem za który miesiąc ,
    > data i podpis, może to wystarcza do rozliczenia i może na podst. tego

    jeśli płaci podatek zryczałtowany (8%) to chyba zostaje sam US, ale w
    momencie sprawdzania w pewnym sensie już się na niego donosi.
    jeśli prowadzi "działalność" to rachunki powinny być "urzędowe"
    wystarczy się spytać czy może wystawić rachunek bo wam jest potrzebny do
    odliczenia podatku (za naukę chyba to się tak nazywa... co za problem
    picować) a znając życie to podatku nie płaci, a ciąganie po sądach też
    jakoś pewnie mu się nie widzi. jedyny problem jaki wam zostanie to
    unikanie go na ulicach i pilnowanie domu w miejscowości rodzinnej - bo
    tam ma mieszkanie. prawo prawem a życie życiem.
    a skąd to wiem? akurat miałem zgryz z właścielami mieszkania które
    wynajmowałem przez dwa lata, po opuszczeniu mieszkania okazało się, że
    chcieli ode mnie zapłaty za wodę wg liczników, wynosiło to jakieś 300zł
    (zebrało się przez te dwa lata) na umowie było coś napisane o opłacie za
    wodę ale było jedno słowo kluczowe: opłaty _bieżące_ ale jakoś moje
    tłumaczenie do nich nie trafiało, że mogli przecież to podliczać co
    miesiąc a nie po 2latach... tak więc poprosiłem o wysłanie mi najlepiej
    listem poleconym rachunku bo potrzebuje do urzędu skarbowego i nagle
    zrobiła się cisza...

    b.

  • 24. Data: 2003-12-11 17:06:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2003, marcin wrote:
    [...]
    >+ imho, jesli nie zgłosił najmu do US i nie wyraził woli opodatkowania
    >+ ryczałtem to ten dochód powinien wykazać w rocznym zeznaniu podatkowym
    >+ składanym do końca kwietnia 2004.

    Z wynajmu poza ryczałtem rozlicza się "na zasadach ogólnych":
    tak jak przy DG co miesiąc, po przekroczeniu "kwoty wolnej"
    (nie bić :>) składa się PIT-5.

    >+ Jeśli umwoa zacząła sie w tym roku to żaden straszak, bo on po prostu
    >+ powie, że zapłaci.

    Acha. ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2003-12-11 17:09:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Dec 2003, joa wrote:
    [...]
    >+ a w umowie było napisane , ze spory będzie roztrzygał sąd rejonowy,
    >+ ale nie było powołanie na żaden artykuł Kodeksu z tytułu czego sąd
    >+ miałby orzekać

    Zlituj się :)
    Z *całego* Kode... wróć. Z *wszystkich* kodeksów w których
    mogą być powołane przepisy które dotykają twojej sytuacji !
    Kodeks Cywilny, ustawa o własności lokali, ustawa o ochronie
    lokatorów, Kodeks Karny (jakby kto wpadł na pomysł np. szantażu,
    nic nie sugerując ;>)....

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 26. Data: 2003-12-11 17:12:11
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Z wynajmu poza ryczałtem rozlicza się "na zasadach ogólnych":
    > tak jak przy DG co miesiąc, po przekroczeniu "kwoty wolnej"
    > (nie bić :>) składa się PIT-5.

    o widzisz nie wiedziałem,
    a nie jest tak, że na koniec roku ?

    tak mi jakoś urzędnik tłumaczył, ale on jakoś tak mówił na zbycie

  • 27. Data: 2003-12-12 00:08:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > Z wynajmu poza ryczałtem rozlicza się "na zasadach ogólnych":
    >+ > tak jak przy DG co miesiąc, po przekroczeniu "kwoty wolnej"

    Nie :)
    Sprawdź w archiwach .podatki i ustawie :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 28. Data: 2003-12-12 06:56:54
    Od: w...@p...onet.pl

    > jeżeli "za zimno" oznacza,że "wady najętego lokalu zagrażają zdrowiu"
    > to może w każdej chwili wypowiedzieć

    Może wystarczy kaloryfer odkręcić ?

    Paweł

  • 29. Data: 2003-12-12 06:58:44
    Od: w...@p...onet.pl

    > Bo mój kodeks cywilny ma inne informacje :)

    Bo Ty masz zły kodeks, teraz są takie nowe, ładniejsze z obrazkami.
    Amerykańskie czy cus takiego.

    Paweł

  • 30. Data: 2003-12-12 07:08:19
    Od: Paweł<w...@o...pl>

    > o widzisz nie wiedziałem,
    > a nie jest tak, że na koniec roku ?

    buli się zaliczki co miesiąc, znaczy się samoopodatkowanie

    > tak mi jakoś urzędnik tłumaczył, ale on jakoś tak mówił na zbycie

    bo z urzędnuikiem to trzeba na karteczce, jakie oni cuda gadają :)

    Paweł

    -> http://usenet.pomocprawna.info