  • Date: Tue, 29 Nov 2005 21:59:39 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wymeldowanie

    Kasia wrote:

    > Moja Babcia (główny najemca mieszkania) zameldowała mnie na stałe do swojego
    > mieszkania spółdzielczego, nie własnościowego, w którym nie przebywa od ok 13

    Ona nie przebywa? ATSD to czy jest tam zameldowania? Bo jeśli tak, to
    popełnia wykroczenie zagrożone karą grzywny do (poprawcie mnie, jeśli
    pomyliłem stawki) 5000zł.

    > lat. Przebywa tu dziadek, z którym mieszkam, również zameldowany. Teraz Babcia
    > chce mnie wyrzucić z domu, kazała się wyprowadzić. Jakie mam sznse prawne?

    Pozbycie się lokatora, zwłaszcza zimą, jest problematyczne. Najpierw
    musiałaby wypowiedzieć umowę, na podstawie której zamieszkujesz w lokalu
    (nawet jeśli to umowa ustna) - na piśmie i za potwierdzeniem odbioru
    (np. listem poleconym).

    Potem, jeśli byś się nie wyprowadziła, musiałaby złożyć do sądu wniosek
    o eksmisję. A wtedy zwykle powstaje pytanie 'skąd wziąć lokal socjalny
    dla ekspitowanej osoby'?

    > Chciałabym nadal mieszkać w tym mieszkaniu, a nawet chciałabym być jego
    > głównym najemcą. Czy mam takie szanse? Co mogę zrobić, zeby się ratować i

    Na pozostanie? Spore. Na uzyskanie lokatorskiego prawa do lokalu (bo
    zakładam, że to spółdzielcze lokatorskie) - praktycznie zerowe bez jej
    zgody.

    > wyjść na tym jak najlepiej?

    PS: co ma do tego wymeldowanie?