  • 1. Data: 2005-01-03 09:34:15
    Temat: wykroczenie ruch drogowy - sprawa w sadzie - moje prawa
    Od: slimak <s...@w...pl>

    Zostalem - moim zdanim nieslusznie oskarzony o jazde bez swiatel
    Poniewaz sprawa jest dla mnie honorowa raczej nie odpuszcze i
    jednoczesnie chcialbym wykazac policji w moim miescie szereg bledow
    jakie popelnia
    Wielkokrotnie sladalem skargi do komendanta miejskiego - bezskutecznie,
    zawsze dostawalem jakas idiotyczna odpowiedz

    Teraz mam te sprawe w sadzie i zgromadzony dosyc duzy material dowodowy
    na to ze zatrzymujacy mnie policjani postepuja nieprawidlowo i ze mieli
    powody (osobiste) zeby zarzucic mi cos czego nie zrobilem (zdjecia,
    nagranie z przesluchania i dosyc ciekawe "luzne" wnioski przesluchujacego)
    A w tej konkretnej sprawie mam tez swiadka na to ze jechalem ze swiatlami

    Teraz moej pytanie:
    czy w sprawie przed sadem grodzkim moge
    - wnioskowac o osobiste wezwanie na swiadkow policjantow ktorzy mnie
    zatrzymali (a nie jakiegos malo orientujacego sie przedstawiciela)?
    - wnioskowac o wezwanie na swiadka innego (konkretna osobe)
    funkcjonariusza policji w miescie,
    - wnioskowac o wezwania na swiuadka lub w roli eksperta przedstawiciela
    komenry wojewidzkiej policji

    i czy bede tymze mogl zadac kilka swobodnych pytan?

    - i ponadto jak wyglada sprawa odwolywania sie od wyroku sadu grodzkiego
    .... bo w sumie wolalbym tu dostac wyrok niekorzystny zeby sprawa poszla
    wyzej - wtedy nabierze rangi a na tym tez mi zalezy

    Ogolnie sprawa wyglada ciekawie bo chyba policjanci w moim miescie to
    tacy co za mlodu od wszystkich na podworku dostawali po mordzie a teraz
    usiluja zgrywac wazniakow ...... a gdy czlowiek prosi ich o pomoc w
    konkretnej sprawie to olewaja - na to tez mam dowody :-)

  • 2. Data: 2005-01-03 10:39:29
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "slimak"
    > Teraz moej pytanie:
    > czy w sprawie przed sadem grodzkim moge
    > - wnioskowac o osobiste wezwanie na swiadkow policjantow ktorzy mnie
    > zatrzymali (a nie jakiegos malo orientujacego sie przedstawiciela)?

    Tak.

    > - wnioskowac o wezwanie na swiadka innego (konkretna osobe)
    > funkcjonariusza policji w miescie,

    Jeżeli ma to jakiś związek ze sprawą, tj. był bezpośrednim lub pośrednim
    świadkiem zdarzenia to tak.

    > - wnioskowac o wezwania na swiuadka lub w roli eksperta przedstawiciela
    > komenry wojewidzkiej policji

    "ekspertem" to on nie jest i przypuszczam, że taki wniosek byłby oddalony.

> [...]

    > .... bo w sumie wolalbym tu dostac wyrok niekorzystny zeby sprawa poszla
    > wyzej - wtedy nabierze rangi a na tym tez mi zalezy

    ?! Zupełnie bez sensu, proces prowadzi pierwsza instancja, druga nie
    rozpoznaje sprawy merytorycznie a ocenia wyrok pierwszej instancji, więc
    sprawa na pewno nie nabierze "rangi", a jak wyrok utrzymają w mocy
    (dodatkowe koszty) to już odwołania nie będzie.

    Pzdr.

    Marek

  • 3. Data: 2005-01-03 14:05:15
    Od: slimak <s...@w...pl>

    Marek wrote:

    > Uz.ytkownik "slimak"

    > Tak.

    > Jez.eli ma to jakis' zwia;zek ze sprawa;, tj. by? bezpos'rednim lub pos'rednim
    > s'wiadkiem zdarzenia to tak.

    bezposrednim nie byl ale moze mi sie pzydac w udowodnieniu ze policja ma
    powody aby mnie wkrecic w cos czego nie zrobile ....

    moge takiego wezwac?

    ciekawe jest to ze drugi z policjantow ktory byl z tym ktory mnie
    zatrzymal nota beene ten ktory mnie spisywal mimo iz nie widzial
    sytuacji to tez jest wpisany jako swiadek ..... maly przekret policji
    :-) coz to tez beda sie staral wykazac

    > "ekspertem" to on nie jest i przypuszczam, z.e taki wniosek by?by oddalony.

    no wlasnie chcialbym zeby byl jakis ekspert i o takiego chialbym wezwac
    jako swiadka - tzn. chialbym zeby przed sadem ktos wykazal ze
    zatrzymujacy mnie policjant nie dopelnil podstawowych zasad ktore
    budza watpliwosci co do mojego niby czynu

    [...]

    > ?! Zupe?nie bez sensu, proces prowadzi pierwsza instancja, druga nie
    > rozpoznaje sprawy merytorycznie a ocenia wyrok pierwszej instancji, wie;c
    > sprawa na pewno nie nabierze "rangi", a jak wyrok utrzymaja; w mocy
    > (dodatkowe koszty) to juz. odwo?ania nie be;dzie.

    coz z wyroku sadu grodzkiego MO w miom miescie niewiele sobie da do
    myslenia bo to kolesie kolesiow :-)

    do kiedy mam czas na wezwanie swiadkow?
    czy musze wnioskowac pisemnie?

  • 4. Data: 2005-01-03 15:39:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "slimak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > - wnioskowac o osobiste wezwanie na swiadkow policjantow ktorzy mnie
    > zatrzymali (a nie jakiegos malo orientujacego sie przedstawiciela)?

    Ten przedstawiciel, to oskarzyciel. i on sie w sparwie nie musi orientowac
    biegle, tak jak prokurator przed sądem. Musisz złożyć wniosek dowodowy o
    przesłuchanie policjantó w charakterze świadka.

    > - wnioskowac o wezwanie na swiadka innego (konkretna osobe)
    > funkcjonariusza policji w miescie,

    Procedura jak wyżej.

    > - wnioskowac o wezwania na swiuadka lub w roli eksperta przedstawiciela
    > komenry wojewidzkiej policji

    W charakterze świadka można wzywac tylko osobę, która widziała zajście albo
    ma jakąś wiedzę o tym zajściu. Z pytania wnoszę, że chcesz powołać biełego i
    o to złóż wniosek do sądu.

    > i czy bede tymze mogl zadac kilka swobodnych pytan?

    Tak, mozesz zadawać pytania.

    > - i ponadto jak wyglada sprawa odwolywania sie od wyroku sadu grodzkiego
    > .... bo w sumie wolalbym tu dostac wyrok niekorzystny zeby sprawa poszla
    > wyzej - wtedy nabierze rangi a na tym tez mi zalezy

    Oj, to zaczyna już peiniactwem z lekka trącac. Od wyroku sadu grodzkiego
    przysługuje apelacja.

  • 5. Data: 2005-01-04 16:22:34
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > moge takiego wezwac?

    Ty nikogo nie możesz wzywać. Ty możesz wnioskować a Sąd do wniosku się
    przychyli lub wniosek pdrzuci.

    Tak samo z pytaniami. Sąd zadecyduje czy świadek ma w w ogóle na pytanie
    odpowiedzieć.

    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2005-01-05 18:19:39
    Od: "cosmo" <m...@U...gazeta.pl>

> [...]
    > usiluja zgrywac wazniakow ...... a gdy czlowiek prosi ich o pomoc w
    > konkretnej sprawie to olewaja - na to tez mam dowody :-)

    Jednym slowem chcesz sie mscic za wniosek do SG.