  • 1. Data: 2003-11-18 19:27:11
    Temat: wspolwlasnosc- postanowienie.Mam problem.
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    Jeden z punktow postanowienia o zniesieniu wspolwlasnosci i dziale spadku
    stanowi: "... zasadza na wspolwlasnosc malzonkow Iksinskich w stosunku Jozef
    Iksinski 2/6 , zas Katarzyna Iksinska 4/6 - pgr nr 180/5 o pow. 0,8 ha wraz
    ze znajdujacym sie na tej parceli budynkiem mieszkalnym."

    Jak mam to rozumiec bo zglupialem. Co ze wspolwlasnoscia malzenska, ktora
    laczyla malzonkow. Czesci ulamkowe ale na wspolwlasnosc malzenska? Teraz
    zakladamy ze umiera Jozef Iksinski. Co wchodzi w sklad spadku? 2/6 cz. czy
    polowa z 2/6 cz? Jak polowa z 2/6 to i polowa z 4/6. Postanowienie wiekowe
    bo z 71 r.

    Zapraszam do dyskusji

    Dan.

  • 2. Data: 2003-11-18 19:46:55
    Temat: Re: wspolwlasnosc- postanowienie.Mam problem.
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    lablador wrote:
> [...]
    > ze znajdujacym sie na tej parceli budynkiem mieszkalnym."
    >
    > Jak mam to rozumiec bo zglupialem. Co ze wspolwlasnoscia malzenska, ktora

    Ale to spadek, więc we wspólny majątek nie powinien wchodzić. Dziwne by
    było, gdyby było inaczej - małżonkowie odziedziczyli? Może i stąd te ułamki.

    > Czesci ulamkowe ale na wspolwlasnosc malzenska?

    A gdzie jest powiedziane, że na współwłasność małżeńską?

    2/6?

    KG

  • 3. Data: 2003-11-18 22:24:44
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Ale to spadek, więc we wspólny majątek nie powinien wchodzić. Dziwne by
    > było, gdyby było inaczej - małżonkowie odziedziczyli? Może i stąd te
    ułamki.

    Nie do konca. Udzial w czesci nieruchomosci, co do ktorej znoszono
    wspolwlasnosc zostal nabyty przez wspolmalzonkow w trakcie trwania
    malzenstwa. Kolejna czesc odziedziczyl jeden z malzonkow.

    > A gdzie jest powiedziane, że na współwłasność małżeńską?

    A gdzie zniknela wspolwlasnoosc malzenska? O ile Katarzyna Iksinska
    dziedziczyla to Jozef Iksinski nie mogl nagle z udzialu ktory nabyl w
    trakcie malzenstwa uzyskac wspolwlasnosci w czesci ulamkowej. Ustroju
    wspolnosci malzenskiej nie wylaczono.

  • 4. Data: 2003-11-19 15:49:08
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "lablador" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    Jozef
    > Iksinski 2/6 , zas Katarzyna Iksinska 4/6 -

    No nie tak, że ta działka ma stać się współwłasnością J. X oraz K. X w
    cześciach ułamkowych w stosunku 4 do 2? Dla mnie to czytelne, chyba, że coś
    innego wynika z reszty tego postanowienia.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-11-20 18:25:40
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    lablador wrote:
    > Nie do konca. Udzial w czesci nieruchomosci, co do ktorej znoszono
    > wspolwlasnosc zostal nabyty przez wspolmalzonkow w trakcie trwania
    > malzenstwa.

    w jaki sposób? ile tego mieli?

    > A gdzie zniknela wspolwlasnoosc malzenska?

    a była?

    > O ile Katarzyna Iksinska
    > dziedziczyla to Jozef Iksinski nie mogl nagle z udzialu ktory nabyl w
    > trakcie malzenstwa uzyskac wspolwlasnosci w czesci ulamkowej. Ustroju
    > wspolnosci malzenskiej nie wylaczono.

    a na pewno nabyli to wspólnie?

    KG

  • 7. Data: 2003-11-21 22:01:21
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    Użytkownik "kam" <X...@X...onet.plX> napisał w wiadomości

    > w jaki sposób? ile tego mieli?

    Zakupili 11/48 cz.

    > a była?

    Byla

    > a na pewno nabyli to wspólnie?

    Nabyte przez J. iksinskiego w trakcie malzenstwa z Iksinska za srodki
    pochodzace z majatku dorobkowego malzonkow. Jasno i czytelnie oswiadczyli to
    w akcie notarialnym.

    Dan.

  • 6. Data: 2003-11-21 22:01:21
    Od: "lablador" <l...@p...fm>