  • 1. Data: 2003-11-18 19:58:48
    Temat: PYTANIE O PRAWA AUTORSKIE W INTERNECIE !!
    Od: "i8i" <g...@...pl>

    Chce stworzyc strone internetowa z filmami (filmy powrzechnie dostepne na
    kazaa i Imesh).

    Strona by była dostepna za opłatą. Moje pytania:

    Czy taka strona jest wogle legalna ?
    Czy przechowywanie takich filmów na serwerze jest dozwolone ?
    Czy branie pieniedzy za sprzedaz filmów jest dozwolona ? Jesli nie czy mozna
    to jakosc obejsc?
    Czy jest dozwolona sprzedaz kodu (hasła) dostepu do serwera FTP na którym sa
    filmy ?

    Jakie moge miec problemy i konsekwencje z tego przedsiezwiecia ?

  • 2. Data: 2003-11-18 20:42:28
    Temat: Re: PYTANIE O PRAWA AUTORSKIE W INTERNECIE !!
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) i8i w wiadomości <bpdts7$75f$1@korweta.task.gda.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Chce stworzyc strone internetowa z filmami (filmy powrzechnie dostepne na
    > kazaa i Imesh).

    Jak to powszechnie dostępne?? W podobnym sensie, w jakim towar w
    hipermarkecie jest dostępny na półkach, można schować pod dres i wyjść?
    Czy rozpowszechnienie utworu w jakimkolwiek serwisie sprawia, że jego
    dalsze rozpowszechnianie jest dozwolone?

    > Czy taka strona jest wogle legalna ?

    Tak, o ile masz zgodę właściciela praw autorskich na rozpowszechnianie
    utworu.

> [...]

    utworu.

    > Czy jest dozwolona sprzedaz kodu (hasła) dostepu do serwera FTP na którym sa

    Tak.

    > Jakie moge miec problemy i konsekwencje z tego przedsiezwiecia ?

    Żadne, jeśli spełniłeś powyższe warunki. Niech Cię jednak ręka Boska
    broni brać się za paserkę!

    --
    Olgierd
    "Istnieją dwaj wrogowie wolności - instytucjonalni altruiści i

  • 3. Data: 2003-11-18 21:35:10
    Od: "i8i" <g...@...pl>

    Chodzi mi oto, czy takie filmy jak np. Matrix, który mozna sobie sciagnac z
    programów (kazaa, imesh) mozna normalnie sprzedawac ?

    Ile kosztuje taka zgoda ?

  • 4. Data: 2003-11-18 21:39:07
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) i8i w wiadomości <bpe3ag$b1f$1@korweta.task.gda.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Chodzi mi oto, czy takie filmy jak np. Matrix, który mozna sobie sciagnac z
    > programów (kazaa, imesh) mozna normalnie sprzedawac ?

    Nie. Nie można nawet ich tam wstawiać. To jest piractwo.

    > Ile kosztuje taka zgoda ?

    No nie wiem. Pięćdziesiąt milionów dolarów? Zastanów się: wytwórnia
    wydała na Matrixa powiedzmy $100 mln liczy na to, że zbierze $300 mln
    (bilet do kina $4.99, płytka DVD powiedzmy $13.99 - naprawdę nie znam
    rzeczywistych cen), a Ty chciałbyś zrobić swój serwis i sprzedawać je na
    własną rękę?
    To jest klasyczna definicja piractwa!
    Podpowiem Ci, że _może_ mógłbyś wstawić na swój serwis nieme filmy z
    Haroldem Lloydem albo ediudy braci Lumiere.

    --
    Olgierd
    "Nie można usprawiedliwiać istnienia żadnego państwa o szerszym zakresie

  • 5. Data: 2003-11-18 22:19:17
    Od: "|<onrad" <usenet@--CUT=TH1S--karpieszuk.prv.pl>

    11/18/2003 08:58 PM | i8i:

    > Chce stworzyc strone internetowa z filmami (filmy powrzechnie dostepne na
    > kazaa i Imesh).

    Wydaje mi się, że nierozumiesz jednej rzeczy:

    Jeśli ściągnąłeś Matrixa przez Kazee, zrobiłeś to *nielegalnie*. 99,9%
    rzeczy na Kazie itp to piraty.

    > Czy taka strona jest wogle legalna ?

    nie

> [...]

    nie

    > Czy branie pieniedzy za sprzedaz filmów jest dozwolona ? Jesli nie

    nie, a nawet wiecej: jesli chcesz za to pobierac pieniadze mozesz byc
    pewien, ze ewentualna kara bedzie jeszcze wyzsza (liczy sie ja m.in. na
    zasadzie % od uzyskanego przez Ciebie przychodu, ale nie mysl tez, ze
    jak nic nie zyskasz to nic nie zaplacisz).

    > Czy jest dozwolona sprzedaz kodu (hasła) dostepu do serwera FTP na
    którym sa
    > filmy ?

    Tak, ale biorąc pod uwagę pozostałe punkty całkowita odpowiedź na Twój
    list to: "Jeśli zrobisz to o czym myślisz co najmniej zapłacisz karę
    pieniężną, a może nawet pójdziesz siedziec"

    > Jakie moge miec problemy i konsekwencje z tego przedsiezwiecia ?

    No już napisałem

    --
    pozdrawiam, |<ońrad |<arpieszuk ++ http://www.VivaMozilla.civ.pl
    Zasubskrybuj newsletter Mozilla Links

  • 6. Data: 2003-11-19 14:40:02
    Od: "i8i" <g...@...pl>

    Dzieki bardzo. Ale sklepu jak empik czy cos podobnego lub inne serwizy
    internetowe sprzedaja filmy DVD lub VHS, czy na to jest potrzebne zezwolenie
    ?

  • 7. Data: 2003-11-19 14:50:38
    Od: "|<onrad" <usenet@--CUT=TH1S--karpieszuk.prv.pl>

    11/19/2003 03:40 PM | i8i:
    > Dzieki bardzo. Ale sklepu jak empik czy cos podobnego lub inne serwizy
    > internetowe sprzedaja filmy DVD lub VHS, czy na to jest potrzebne zezwolenie
    > ?

    Bo oni je kupili, a Ty chcesz sprzedawać piraty. Będziesz przekazywał
    tantiemy dla twórców?

  • 8. Data: 2003-11-19 15:34:33
    Od: "i8i" <i...@w...pl>

    Poprostu ja chce cos sprzedawac, zwiazanego z filmami, po najnizszych
    kosztach.
    Filmy sciagniete sa darmowe. Ale odpadaja
    Wiec jakie jest inne rozwiazanie ?

    Użytkownik "|<onrad" <usenet@--CUT=TH1S--karpieszuk.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:bpfvvv$3c1$2@inews.gazeta.pl...

  • 9. Data: 2003-11-19 16:13:45
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-19 16:34, i8i wrote:
    > Poprostu ja chce cos sprzedawac, zwiazanego z filmami, po najnizszych
    > kosztach.
    > Filmy sciagniete sa darmowe. Ale odpadaja
    > Wiec jakie jest inne rozwiazanie ?

    Możesz robić własne.
    Są ludzie, którzy kręcą różne śmieszne rzeczy - np. wchodzi gość do
    restauracji japońskiej zamawia dużo lokalnej przyprawy (b. ostra
    musztarda) wciąga ja do nosa na podobieństwo narkotyku, a potem bez
    żenady wymiotuje na blat stołu. Filmy takie mają rzeszę fanów.

    Wskazane zapoznać się z pojęciem etyki w biznesie - bo z tym to u kolegi
    raczej słabo.

    Pzdr: Catbert

  • 10. Data: 2003-11-19 17:35:15
    Od: "i8i" <i...@w...pl>

    Zeby sprzedawac filmy DVD tak jak w sklepie tylko porzez Internet, trzeba
    miec jakies konkretne zezwolenie ?

    Jesli tak to gdzie i w jakiej cenie je zdobyc ?