  • 11. Data: 2006-12-17 17:49:13
    Temat: Re: wojsko a powrot do kraju
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Twoje zdanie, że głupio zrobili, że powiedzieli, że wyjechał za granicę.

    No. Niepotrzebnie kraj podali.

    +inż.leva+

  • 12. Data: 2006-12-17 17:50:09
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Musi. Patrz: ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

    Obowiązująca wyłacznie na terenie RP :-) A kolega przebywa w kraju, gdzie
    polskie ustawy nie obowiązują.

    +inż.leva+

  • 13. Data: 2006-12-17 17:50:50
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Jak zwykle opowiadasz pierdoły, które kogoś mogą drogo kosztować.

    W funtach. Niby za co?

    +inż.leva+

  • 14. Data: 2006-12-17 21:49:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> wrote in message

    > No. Niepotrzebnie kraj podali.

    bo?

  • 15. Data: 2006-12-17 21:49:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Obowiązująca wyłacznie na terenie RP :-) A kolega przebywa w kraju, gdzie
    > polskie ustawy nie obowiązują.

    Niestety obowiązek wymeldowania dotyczył go w momencie kiedy w tym kraju
    jeszcze przebywał.

  • 16. Data: 2006-12-17 21:50:40
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > W funtach. Niby za co?

    wiesz, co. idź sobie gdzie indziej, bo powoli zaczynasz wyrastać na grupową
    pierdołę.
    Od czasu jak buzdygana wsadzili zaczynasz wypełniać jego miejsce.

  • 17. Data: 2006-12-18 02:47:27
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 15 Dec 2006 18:47:54 -0600, witek napisał(a):

    > Art. 44.
    > 1. Nie powołuje się do czynnej służby wojskowej poborowych uznanych za
    > zdolnych
    > do tej służby:
    > 1) obywateli polskich, którzy stale zamieszkują za granicą;

    Czy przypadkiem ie jest tak że potrzebuje jakiś tam tytuł "rezydenta" czy
    coś w tym stylu? Coś mi się kołacze, że aby na stałe zamieszkać to trzeba
    być przez dwa lata "rezydentem" dopiero później można wnioskować o stały
    pobyt. Dopiero wtedy będzie można mówić że mieszka w anglii.

    Co do samego pojęcia "zamieszkiwanie" .... będąc na wczasach, urlopie np. w
    anglii też tam zamieszkujesz .... więc? ;)

    > Od razu z Anglii po pierwszym wezwaniu było im wysłac pismo, że mieszkasz za
    > granicą na stałe a nie czekać aż sprawa sama przyschnie.

    W zasadzie to *przed* wyjazdem z kraju miał obowiązek poinformować o
    takowym WKU (ponieważ jest w wielu poborowym, i ma nie uregulowany stosunek
    do służby wojskowej).

  • 18. Data: 2006-12-18 03:47:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur" <s...@r...pbz> wrote in message

    > Czy przypadkiem ie jest tak że potrzebuje jakiś tam tytuł "rezydenta" czy
    > coś w tym stylu?

    Decyzję podejmuje komandant WKU.
    oczywiscie, że musisz mieć jakieś argumenty żeby go przekonać, ale ustawa
    nie definiuje jakie.

    > W zasadzie to *przed* wyjazdem z kraju miał obowiązek poinformować o
    > takowym WKU (ponieważ jest w wielu poborowym, i ma nie uregulowany
    > stosunek
    > do służby wojskowej).

    WKU powiadamiają biura meldunkowe.
    Było sie wymeldować "za granicę" wyjeżdżając. Wtedy by się WKU nie czepiało.
    A teraz chcę się po prostu dowiedzieć jak jest naprawdę.

  • 19. Data: 2006-12-18 14:10:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    *piotr'ek* napisał(a):

    > Obowiązująca wyłacznie na terenie RP :-) A kolega przebywa w kraju,
    > gdzie polskie ustawy nie obowiązują.

    Czyli jak popełnisz tutaj morderstwo, to myślisz że w innym kraju
    będziesz mógł sobie bezpiecznie mieszkać? I bez obaw wracać do Polski na
    wakacje?

    Idź się lecz...

  • 20. Data: 2006-12-18 20:23:39
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Czyli jak popełnisz tutaj morderstwo, to myślisz że w innym kraju będziesz
    > mógł sobie bezpiecznie mieszkać?

    Zależy od kraju.

    +inż.leva+