  • 11. Data: 2002-03-12 18:11:12
    Temat: Re: własnościowe prawo do lokalu w spadku - pomocy!
    Od: "tnt" <t...@o...com>

    Wielkie dzięki po wsze czasy!
    Krótko i rzeczowo - o to chodziło...

    Pozdrawiam, T.

  • 12. Data: 2002-03-12 18:31:43
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    tnt wrote:

    > Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > szczerze: znam treść tych umów oraz treść innych dokumentów
    > mających związek z opisaną sprawą, zapytałem grupę o opinię
    > _na prośbę_ wspomnianego kolegi

    A co ten kolega ma wspolnego z tamta rodzina, ze zna tresc ich aktow
    notarialnych i dodatkowo udostepnia je osobie postronnej ?

    (jak zaznaczyłem na samym
    > początku: żaden z adwokatów w moim mieście nie podejmie się
    > sprawy, podejście jest takie: kilka wizyt "wie Pan, potrzebuję
    > dodatkowych informacji i trochę czasu" - oczywiście należy
    > za wizyty zapłacić- aż w końcu pada "proszę Pana, ja nie mogę
    > się tego podjąć" albo "jestem zbyt zajęty, nie wezmę tej sprawy,
    > bo już mam zbyt dużo obowiązków" -możnaby to uznać za
    > zbieg okoliczności gdyby nie fakt, że każdy z adwokatów, do którego
    > wymieniona "córka" ze swoim mężem (owym kolegą)
    Trzeba bylo tak od razu.
    Ze nie kolega, a maz corki.

    się zgłaszali robi
    > dokładnie tak samo, jeden tylko adwokat stwierdził wprost "nie mogę
    > się tym zająć, znam osobiście notariusza, o którym Państwo mówicie,
    > nie podejmę się tego" - uzyskanie wyczerpującej porady prawnej lub
    > próba uregulowania stanu prawnego graniczy w tych warunkach
    > z cudem)

    Zapytaj sie Gwidona, pisze o odpowiedzialnosci notariusza.
    Ja znam standard notarialny
    niemiecki/szwajcarski/austriacki/amerykanski/kanadyj
    ski/brytyjski/australijski
    ..

    Notraiusz przyjmuje oswiadczenie strony, ale niekoniecznie jest
    zobowiazany bo badania zgodnosci tresci oswiadczenia ze stanem
    formalnym.

    I nie gniewaj sie, ale corka przyjmujac darowizne mieszkania i
    poslugujac sie aktem darowizny w obrocie prawnym, byla co najmniej
    swiadoma, ze wymagana byla dodatkowo darowizna ze strony jej matki.

    > Racja, nie było mnie przy tym, nie mam jednak powodu, by nie wierzyć
    > w przedstawiony mi przebieg wydarzeń, tym bardziej, że jest chyba logiczne
    > to co napisałem:

    logike mnozna stosowac w dedukcji, a tutaj istotna jest tresc aktow
    darowizny, a niekoniecznie domysly.

    gdyby wspomniana córka zdawała sobie sprawę, że
    > nie jest możliwe dysponowanie przez jej ojca własnościowym prawem
    > do lokalu bez zgody jej matki, to nie zawarłaby z ojcem umowy,
    > w której przyjmuje od niego to prawo, choć brakuje zgody jej matki...

    Niekoniecznie.
    Z tego co piszesz wynikac moze, ze corka byla swiadoma niewaznosci
    darowizny mieszkania przez ojca i dlatego tak ojciec jak i corka zataili
    fakt darowizny przez matka/zona.

    > Ja nie szukam źródeł problemu, Jacku...
    Ale opisujesz niespelnione oczekiwania.

    > Ale czy cel zatajenia aktu darowizny, lub ewentualny konflikt rodzinny
    > w jakikolwiek sposób wpływa na rodzaj udzielonej przez Ciebie rady?

    Nigdy nie udzielam rad.
    Usenet to jedynie luzna, niezobowiazujaca rozmowa.

    Istotne jest zatem zrodla pochodzenia tego mieszkania. Komu zostalo
    przydzielone, na jakich zasadach i kiedy.

    Poza tym wskazales na umyslne dzialania corki polegajace na wzajemnej
    darowiznie, w celu pominiecia w sprawie matki/zony.
    To darczynca byl zatem odpowiedzialny za dokonanie darowizny bez wad
    prawnych.

    Jezeli zatail fakt obciazenia przedmiotu darowizny prawami osob trzecich
    to niestety jest jak jest i role
    notariusza nalezy uznac jedynie jak urzednika przyjmujacego oswiadczenie
    o darowiznie, zgodne z trescia oswiadczenia darczyncy.

    Standard w Niemczech , przy sprzedazy samochodu nawet za 100 Euro jest
    taki,
    ze sprzedajacy osswiadcza, ze samochod stanowi jego wlasnosc i nie jest
    obciazony prawami osob trzecich.
    I doprawdy trudno znalezc uzasadnienie, aby akt darowizny nieruchomosci,
    takiego oswiadczenia nie zawieral.

    Zatem gdy strony sie umawiaja jak ominac zobowiazania wynikajace ze
    wspolnoty malzenskiej to co najmniej mogly skorzystac z porady prawnej,
    ale adwokata i to przed dokonywaniem darowizn.

    zatem uwazam temat za zakonczony
    mozna skorzystac z porady adwokata w innej miejscowosci.

    Jacek

  • 13. Data: 2002-03-12 18:50:47
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik "tnt" <t...@o...com> napisał:

    > Wielkie dzięki po wsze czasy!
    > Krótko i rzeczowo - o to chodziło...

    Tak wlaśnie, ponieważ cała Twoja dyskusja z Jackiem (naprawdę ma on na
    imię Dariusz,) to dyskusja z pseudoekspertem branży wszelakiej (obecnie
    na topie ma pola golfowe, tory curlingowe i infradźwięki na terenach
    zielonych).
    Jest po prostu trollem polskiego, a teraz juz nawet światowego usenetu.

    Polecam przeczytanie postu

    Pozdrawiam i zyczę Tobie i kumplowi mniej problemów.

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 14. Data: 2002-03-12 19:06:42
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Widzisz Tomaszu, gdybys byl odpowiedzialny, to bys bzdur nie pisal.
    Co z tego ze trolujesz i smiecisz na grupie.

    Mamy tutaj klasyczny przypadek konfliktu kompetencji.
    Strone aktow darowizny byli kolejno :
    corka , a nastepnie niezyjacy ojciec.

    Mowienie o jakiejkolwiek odpowiedzialnosci notariusza, gdy relacja
    zdarzen jest prezentowana przez osobe trzecia, postronna, ktora nie
    uczestniczyla w zdarzeniach, sporzadzaniu aktu
    gleboko mnie dziwi.

    Dowodem sa przeciez opinie adwokatow, ktorzy nie chca sie podjac tej
    sprawy, a mieli co najmniej mozliwosc zapoznania sie z trescia aktow.

    Zatem podziwiam zdolnosc wypowiadania sie w sprawie wielu, gdy tresc
    aktow darowizny nie zostala ujawniona.

    Niestety zdolnosci czytania aktow notarialnych na odleglosc nie
    posiadam.
    A juz omawianie ewentualnej odpowiedzialnosci notariusza
    uwazam za nieporozumienie.

    Czy notariusz moze powstrzymac darczynce in spe przed dokonaniem
    darowizny tej samej nieruchomosci w formie aktu notarialnego, w 5
    kolejnych kancelariach notarialnych ?
    To jedynie w Stanach istnieje dokument : Certificate of Title
    ktore okresla kto jest wlascicielem nieruchomosci typu dom
    prefabrykowany, samochod czy lodz.

    I w przypadku cesji, sprzedazy, darowizny, nowy wlasciciel jest
    wpisywany tak do aktu, jak i do rejestru.
    Ale bede wdzieczny za wyjasnienie, co formalnie uniemozliwia darczyncy
    przed zlozeniem oswiadczenia tej samej tresci u kilku notraiuszy po
    kolei ?

    Zatem to jednak darczynca odpowiada osoboscie za tresc oswiadczenia o
    darowiznie i tak jest w Niemczech, UE.

    To darczynca oswiadcza ze jest wlascicielem przedmiotu darowizny i ze
    przedmiot darowizny nie jest obciazony prawami osob trzecich.
    Jezeli Tomasz w swej madrosci twierdzi ze notariusz lub inna osoba
    moze i posiada zdolnosc do weryfikacji takiego oswiadczenia, to niech
    wskaze w jaki sposob takie oswiadczenie mozna zweryfikowac.

    Bede zobowiazany za wskazanie procedur.

    Bo rownie dobrze mozna zawrzec kilka umow sprzedazy tego samego
    samochodu i dlatego w swiecie demokratycznym przyjeto zalozenie, ze ten
    jest wlascicielem samochodu, kto posiada karte pojazdu, ktora jest
    wydawana w jednym egzemplarzu.

    Jacek

    Tomasz Śląski wrote:
    (nastepnym razem moze bedzie na temat z naglowka)

  • 15. Data: 2002-03-12 21:17:05
    Od: "jasio" <m...@w...pl>

    Użytkownik "tnt" <t...@o...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    (ciach)
    Witaj!
    Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe, ze gadasz z powszechnie znanym
    i tepionym trollem Jackiem vel Dariuszem vel Expierdem.
    Wartosc merytoryczna jego wypowiedzi jest zadna.
    Za chwile pewnie napisze jak to jest w UE oraz w Stanach
    i pare jeszcze innych ulubionych bzdur, np. ze papugi
    to nie zwierzeta, tylko ptaki, a te wg najnowszej klasyfikacji
    biol. do zwierzat sie nie zaliczaja. Ten przyklad jest zupelnie nie na
    temat,
    ale pieknie obrazuje radosna tworczosc w/w trolla.
    Badz czujny :-)
    pa
    jasio

  • 16. Data: 2002-03-12 21:53:05
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    spadaj stad jasiu i nie trolluj

    podstawowa zasada dyskusji na usenecie polega na tym,
    ze konkretne przypadki, sprawy omawiaja osoby upowaznione, a nie
    trzecie, postronne.
    Dyskusja o odpowiedzialnosci notariusza jest bezprzedmiotowa, poniewaz
    jedna strona
    jest osoba skladajaca oswiadczenie o darowiznie, a z drugiej stronie
    notariusz

    Moze warto wyslac zapytanie do izby notarialnej aby uzyskac
    potwierdzenie ze osoby trzecie, postronne
    nie maja mozliwosci uzyskania dostepu do uzgodnien ustnych/pisemnych
    pomiedzy klientem a notariuszem,
    a zatem dyskusja jest bezprzedmiotowa.
    W sprawach dotyczacych darowizn moga sie wypowiadac osoby
    zainteresowane, strony, a nie osoby postronne,
    ktore nie maja dostepu do informacji i uzgodnien sluzbowych.

    Jezeli jasio twierdzi ze w kancelarii notarialnej moga przebywac osoby
    postronne, to niech jasio to wyraznie napisze.

    W przedmiotowej sprawie strona byla corka i nastepnie zmarly ojciec
    corki.
    Czy corka byla obecna z ojcem czy nie, to wie jedynie corka i notariusz.

    Co napisal w oswiadczeniu ojciec to wynika z pelnej tresci aktu.
    Czy napisal ze jest wlascicielem przedmiotu darowizny i oswiadczyl ze
    przedmiot darowizny jest wolny od praw osob trzecich to rowniez wynika z
    tresci przywolanego aktu.

    Usilowanie kwestionowania czynnosci notarialnych, jak i odmowy przyjecia
    sprawy przez adwokatow
    jedynie potwierdza bezprzedmiotowosc sporu.

    Zatem koniec dyskusji.
    Strona przedmiotu sprawy jest corka i jej matka i one na drodze ugody
    moga dojsc do porozumienia.
    Zacytowanie pelnej tresci aktu darowizny nie jest mozliwe, zatem
    dyskusja jest o mace, a nie o konkretach,
    gdyz konkrety nie moga zostac ujawnione.

    jasio wrote:

    (znow spamuje)

  • 17. Data: 2002-03-13 09:05:47
    Od: "tnt" <t...@o...com>