  • 1. Data: 2002-03-12 14:36:34
    Temat: umieszczanie artykulow na swojej stronie z gazet lub innych stron
    Od: "Łukasz Dyszy" <l...@c...pl>

    Witam

    Czy mozna umieszczac artykuly np. z onetu, rzeczpospolitej, wyborczej etc na
    swojej stronie (wortalu informacyjnym) ?. Jesli tak to w jakiej formie ...
    fragment z podaniem linku do calosci, forma podania zrodla etc. ?
    Wyslalem maile z takim zapytaniem do gazet ale nie dostalem zadnej
    odpowiedzi.
    Zauwazylem ze np. na onecie sa czasami fragmenty artykulow ktore koncza sie
    linkiem podpisanym: wiecej na stronie takiej i takiej. Nie wiem czy do tego
    jest potrzebna jakas dodatkowa umowa czy wynika to z jakiegos ogolnego prawa
    (prasowego ? ).
    z gory dziekuje za pomoc, linki lub jakies wskazowki.

    serdecznie pozdrawiam
    Łukasz Dyszy

  • 2. Data: 2002-03-12 14:45:31
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Łukasz Dyszy na pl.soc.prawo:

    http://www.internetstandard.pl/artykuly/20436.html

    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/

  • 3. Data: 2002-03-12 14:54:35
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    A czemu sie nie zapytasz bezposrednio zainteresowanych ?
    Moze siw w ogole nie zgodza i sprawa zamknieta.
    A poza tym czemu twierdzisz ze to ma byc twoja strona, skoro tresci nie
    beda twoje ?

    Czas juz chyba ustawowo zamknac mozliwosc tworzenia stron www z cudzych
    materialow.
    Jest tak duzo stron www autorskich ze nie ma potrzeby aby byly budowane
    nastepne powielajace materialy autorskie, i nic nie znoszace.

    Przeciez napisanie strony www to nie zabawa w copy&paste + grafika
    ale napisanie wlasnych tresci, ktore maja jakas wartosc i moga sie
    pojawic w miejscu publicznie dostepnym.

    Czas juz chyba aby recepta na budowe stron www:
    Znalezc, Skopiowac , Wkleic
    czy
    Wybrane Wasze Wiadomosci

    przestala obowiazywac.

    Kto nie potrafi tworzyc/pisac autorskich tresci niech stron www,
    vortali, portali nie tworzy.
    Nikt na tym nie straci.

    Jezeli napisanie sensownego tekstu na strone A4 kosztuje 20-50-100 zl
    to chce miec autor strony ten tekst to niech autorowi placi
    a jak go nie stac, to niech napisze sam, a jezeli nie potrafi niech na
    stronie umiesci swoje zdjecie, cioci, pieska i zdjecia z wakacji.

    I tak juz jest za duzo stron www ktore nie zawieraja sensownych tresci,
    a jedynie kompilacje cudzych materialow i naprawde szkoda aby byly
    indeksowane przez wyszukiwarki i mieszane z wartosciowymi materialami.