  • 41. Data: 2012-09-24 19:07:43
    Temat: Re: windykacja-stalking
    Od: kris <c...@u...pl>

    W dniu 2012-09-12 13:26, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    >
    > W końcu się wkurzyłem i złożyłem w prokuraturze wniosek o ściganie...
    > nie wiem, czy nie będę pionierem ;) Ktoś może próbował w ten sposób dać
    > po łapach tym naciągaczom z firmy windykacyjnych, co to kupują
    > spornie/fikcyjne/błędne należności, czekają do przedawnienia a potem
    > pozywają?
    >
    > Cwaniaczki z Raport S.A. po moim sprzeciwie... wycofali pozew! Ale bez
    > zrzeczenia się roszczenia. Wg. mnie za coś takiego nie powinien
    > przysługiwać zwrot kosztów, bo ta to przecież mogą co chwila składać i
    > wycofywać polując na chwilę nieuwagi lub dłuższe wakacje.

    Masz odpowiedź z prokuratury ?
    Będą "ścigać" ?

  • 42. Data: 2012-09-24 19:31:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.09.2012 19:07, kris pisze:

    > Masz odpowiedź z prokuratury ?
    > Będą "ścigać" ?

    Bez przesady - jeszcze 2 tygodnie od złożenia wniosku nie minęły...

  • 43. Data: 2012-09-25 01:23:30
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > ...chyba nie, tu się rozpędziłem.
    > Musiałoby to być roszczenie nienależne (a przedawnione jest
    > należne,
    > tylko nieegzekwowalne)
    > Czyli "pułapkę pocztową" będą mogli założyć :[

    Z ciekawości - smuci Cię to, że ktoś samym faktem przedawnienia
    może wyhujać wierzyciela ?

    I nie pytam tu z perspektywy "wierzyciela masowego", a
    kowalskiego, który pożyczył nowakowi 10 000 PLN, a nowak zaś
    skorzystał z przedawnienia ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 44. Data: 2012-09-28 19:19:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Masz odpowiedź z prokuratury ?
    > Będą "ścigać" ?

    OK, dziś przyszło pisemko - pruszkowska prokuratura uznała, że
    ewentualne przestępstwo zostało popełnione w siedzibie firmy, więc
    przekazali sprawę prokuraturze koszalińskiej.

    Zobaczymy, co oni na to...

  • 45. Data: 2012-09-28 22:15:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Sep 2012, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Z ciekawości - smuci Cię to, że ktoś samym faktem przedawnienia może wyhujać
    > wierzyciela ?

    A czytałeś DO CZEGO się odnosiłem?
    Bo wyraźnie do "pułapki pocztowej".

    Tak, "pułapka pocztowa" mnie martwi.
    To coś dziwnego?

    Co zaś do przedawnienia, to mamy znacznie gorsze przepisy.
    Dajmy na to legalizację przywłaszczenia (162.2 KC)

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2012-09-29 09:52:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.09.2012 01:23, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

> [...]
    >
    > I nie pytam tu z perspektywy "wierzyciela masowego", a kowalskiego,
    > który pożyczył nowakowi 10 000 PLN, a nowak zaś skorzystał z

    Pytanie: jeśli Kowalski na prawdę pożyczył, to dlaczego czekał ileś lat
    od terminu zwrotu zanim chociażby złożył pozew?

    Zapomniał?

    Nie chciało mu się?

    Chciał wyhodować odsetki?