  • 1. Data: 2012-09-12 13:26:29
    Temat: windykacja-stalking
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    W końcu się wkurzyłem i złożyłem w prokuraturze wniosek o ściganie...
    nie wiem, czy nie będę pionierem ;) Ktoś może próbował w ten sposób dać
    po łapach tym naciągaczom z firmy windykacyjnych, co to kupują
    spornie/fikcyjne/błędne należności, czekają do przedawnienia a potem
    pozywają?

    Cwaniaczki z Raport S.A. po moim sprzeciwie... wycofali pozew! Ale bez
    zrzeczenia się roszczenia. Wg. mnie za coś takiego nie powinien
    przysługiwać zwrot kosztów, bo ta to przecież mogą co chwila składać i
    wycofywać polując na chwilę nieuwagi lub dłuższe wakacje.

  • 2. Data: 2012-09-12 14:37:56
    Temat: Re: windykacja-stalking
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:50507136$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > przysługiwać zwrot kosztów, bo ta to przecież mogą co chwila składać i
    > wycofywać polując na chwilę nieuwagi lub dłuższe wakacje.

    Po to wymyślono ten przepis. Moim zdaniem sprawę by ostatecznie załatwiły
    dwa unormowania:

    1) Domyślne przedawnienie roszczeń, a nie uzależnione od oświadczenia
    rzekomego dłużnika. Wóczas oczywiście KRUKI i inne ptaszyska mogłyby sobie
    pozywać do woli, ale po upływie terminu przedawnienia nie byłoby szansy na
    tytuł wykonawczy.

    2) Zakaz przetwarzania przez instytucje gromadzące informacje o dłużnikach
    danych, które nie pochodzą z tytułów wykonawczych (celowo tak uogólniam, bo
    są powiedzmy bankowe tytuły wykonawcze) oraz po upływie przedawnienia.

    Oczywiście pewnie te postulaty wymagają uszczegółowienia. Przykłądowo
    możemy sie sądzić o przedawnione roszczenie, jeśli dłużnik złoży
    oswiadczenie, że zrzeka się przedawnienia. Oświadczenie ma być złożone
    obowiązkowo dla swojej ważności po upływie przedawnienia, bo inaczej to
    zostaniemy zawaleni rządaniami składania takiego oświadczenia przy każdej
    transakcji. W odniesieniu do baz nieuczciwych klientów, to obowiązkowo
    należałoby to tak zrobić, że nie jest wymagane przeciwdziałanie rzekomego
    dłużnika. No bo teraz całą sprawę postawiono w sumie w praktyce na głowie.
    To każdy potencjalny dłużnik musi się starać zabezpieczyć, by ktoś go za
    dłużnika nie uznał.

    Błędem moim zdaniem jest instytucja domyślnegoi doręczenia. NIestety Poczta
    Polska, to nie Urząd, jak to było dawniej, gdzie z grubsza rzecz biorąc
    można było zakładać, że ktoś podejmie próbę doręczenia. Pozostawienie awiza
    w furtce, zamiast skrzynce (3 metry obok). W ogóle nie zostawianie awiza.
    Wpisywanie w zwrotkę głupot w rodzaju "przesyłka nie podjęta w terminie",
    choć w miejscu doręczenia listonosz jest informowany, że adresat tu nie
    mieszka od lat. Ten system po prostu źle działa i tyle. Awizo z drzwi czy
    skrzynki w zasadzie może wyjąć każdy. Trudno budować tresory. Jakby
    listonosz dostawał 1zł od doręczonej przesyłki, a 50 gr od awizowanej
    jedynie, to moze by to poprawiło sytuację.

  • 3. Data: 2012-09-12 14:49:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Sep 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Cwaniaczki z Raport S.A. po moim sprzeciwie... wycofali pozew! Ale bez
    > zrzeczenia się roszczenia.

    Wyszło że pozostaje domagać się sądowego stwierdzenia nieistnienia
    zobowiązania :(

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-09-12 15:34:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Wyszło że pozostaje domagać się sądowego stwierdzenia nieistnienia
    > zobowiązania :(

    A jak to wygląda? Bo w sumie może gdzieś tam kopie kopii dokumentów oraz
    nagrań nie zostały wyrzucone, ale oceniając swoje roboczogodziny na
    bardzo umiarkowanym poziomie koszt przeszukania to tak z 500zł (bez
    gwarancji znalezienia) przy kwocie roszczenia około 200zł.

    Czy sąd może wydać takie orzeczenie w oparciu o samo przedawnienie,
    celowe odczekanie tych gnoi do przedawnienia i moje oświadczenie, że
    swoje stanowisko miałem udokumentowane, ale nie trzymam dokumentów lata
    po przedawnieniu roszczeń?

  • 5. Data: 2012-09-12 15:38:40
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-12 14:37, Robert Tomasik pisze:

    ... a, bo Ty, to chciałbyś, żeby wszystko było logiczne i proste.

    A moim zdaniem ta cała prawna dziura z windykacjami jest celowym
    działaniem dawnych "służb", aby dać swoim pole do działania i zbierania.
    Przyjrzyjcie się kto jest właścicielem (-ami) firm windykacyjnych.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 6. Data: 2012-09-12 18:03:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Sep 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Czy sąd może wydać takie orzeczenie w oparciu o samo przedawnienie,

    ...chyba nie, tu się rozpędziłem.
    Musiałoby to być roszczenie nienależne (a przedawnione jest należne,
    tylko nieegzekwowalne)
    Czyli "pułapkę pocztową" będą mogli założyć :[

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-09-12 18:08:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > ...chyba nie, tu się rozpędziłem.
    > Musiałoby to być roszczenie nienależne (a przedawnione jest należne,
    > tylko nieegzekwowalne)
    > Czyli "pułapkę pocztową" będą mogli założyć :[

    I w tej chwili jedyna nadzieja w pacnięciu po łapach przez prokuratora.

    Albo "odszukam" ich rachunek sprzed 5 lat i dokonamy kompensaty ;->

  • 8. Data: 2012-09-12 18:10:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]

    > rzekomego dłużnika. Wóczas oczywiście KRUKI i inne ptaszyska mogłyby
    > sobie pozywać do woli, ale po upływie terminu przedawnienia nie byłoby

    Pomysł jak kulą w płot. Skąd sąd ma wiedzieć, że nie doszło do
    przerwania biegu przedawnienia? Nawet przy uznaniu, że sąd ma z urzędu
    uwalać sprawy przedawnione, powodowie wówczas wnosili by pozwy z
    oświadczeniem, że pozwany uznał ustnie roszczenie i wskazywali siebie
    jako świadka na tę okoliczność.

> [...]
    > dłużnikach danych, które nie pochodzą z tytułów wykonawczych (celowo tak
    > uogólniam, bo są powiedzmy bankowe tytuły wykonawcze) oraz po upływie

    Aktualnie jest taki zapis jedynie w przypadku, jeśli wierzycielem nie
    jest "firma", tylko "Kowalski".

> [...]
    > w sumie w praktyce na głowie. To każdy potencjalny dłużnik musi się
    > starać zabezpieczyć, by ktoś go za dłużnika nie uznał.

    Obawiam się, że podchodzisz do tego od dupy strony. Nie jest problemem,
    że się pozywa o przedawnione roszczenia. Problemem jest to, że się
    pozywa na nieaktualne adresy.

    > Błędem moim zdaniem jest instytucja domyślnegoi doręczenia. NIestety
    > Poczta Polska, to nie Urząd, jak to było dawniej, gdzie z grubsza rzecz

    O to to.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-09-12 18:34:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:
    > Pomysł jak kulą w płot. Skąd sąd ma wiedzieć, że nie doszło do
    > przerwania biegu przedawnienia?

    To wierzyciel bedzie musial to wykazać że nie doszło.

    > Nawet przy uznaniu, że sąd ma z urzędu
    > uwalać sprawy przedawnione, powodowie wówczas wnosili by pozwy z
    > oświadczeniem, że pozwany uznał ustnie roszczenie i wskazywali siebie
    > jako świadka na tę okoliczność.

    Wystarczy zastrzec, ze ma to byc jakis lepiej wiarygodny dokument.

    W tej chwili doszło do paranoi, bo starsze osoby nie maja szans sie
    obronic przed fikcyjnymi dlugami bo po prostu nie wiedzą jak.

  • 10. Data: 2012-09-12 18:43:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-12 18:34, witek pisze:

    > To wierzyciel bedzie musial to wykazać że nie doszło.

    Że doszło, jeśli już.

    Ale będzie musiał wykazać, tylko jeśli dłużnik podniesie taki zarzut.

    > Wystarczy zastrzec, ze ma to byc jakis lepiej wiarygodny dokument.

    Dlaczego chcesz zakazać ustnego uznawania długów?

    > W tej chwili doszło do paranoi, bo starsze osoby nie maja szans sie
    > obronic przed fikcyjnymi dlugami bo po prostu nie wiedzą jak.

    Jak nic trzeba uchwalić ustawę "o zakazie pozywania o nieistniejące
    długi" :)

    --
    Liwiusz