  • 1. Data: 2012-09-12 10:17:14
    Temat: Nachalne... pytanie o mozliwosc przyslania reklamy
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Jak wiadomo, istnieje ustawa, oraz dyrektywa UOKIK ktora nakazuje
    reklamodawcom przysylanie zapytania, czy chcemy otrzymac oferte reklamowa
    (czyli defacto zabraniajaca rozsylania spamu). Tymczasem wiwlw firm robi
    tak, ze przysyla maila, w ktorym na przyklad na poczatku (lub - czesciej -
    na koncu) wstawia pytanie, czy chcemy otrzymac oferte, a po za pytaniem w
    tym samym emailu mamy cala reklame. Na przyklad jedna z agencji modelek tak
    robi. I mimo, ze kilka razy juz im odpowiadalem, ze sobie nie zycze (taka
    jest forma pytania), to regularnie je przysylaja. Nieraz dostaje po kilka na
    raz.
    Czy taka forma "pytania" doklejonego do rzeczywistej reklamy jest zgodna z
    prawem? A jesli nie, to czy mozna gdzies to zglosic?
    Kiedys cos im sie chyba zacielo w automacie rozsylajacym spam, bo dostalem
    na raz czyba ze 150 maili. Nabluzgalem im wtedy w odpowiedzi jak nie
    pzymierzajac jakis hip-hopowiec, i mnie przeprosili, ale i tak regularnie
    dostaje ich pytania-reklamy.
    Hmm.. Chyba napiszę do UOKIK i spytam, czy taka forma omijania ich dyrektywy
    jest dopuszczalna :)

  • 2. Data: 2012-09-12 10:39:32
    Od: cos <c...@c...pl>

    W dniu 2012-09-12 10:17, Ajgor pisze:
    > Czy taka forma "pytania" doklejonego do rzeczywistej reklamy jest zgodna z
    > prawem?

    Nie jest.
    W pytaniu nie powinno być, żadnych informacji czego reklama/oferta ma
    dotyczyć.

  • 3. Data: 2012-09-12 11:35:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cos" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest.
    > W pytaniu nie powinno być, żadnych informacji czego reklama/oferta ma
    > dotyczyć.
    To też niefunkcjonalne. Sensowne pytanie tego typu - moim zdaniem - to
    krótka informacja o profilu. Czyli przykładowo: Jesteśmy hurtownią
    cukierków. Czy życzy pan sobie nasze reklamy? No boi inaczej, to też
    strzelać by w ciemno wypadało albo po adresie maila ustalać, kto takie
    pytanie przysłał.

  • 4. Data: 2012-09-12 12:09:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2012 10:17:14 +0200, Ajgor napisał(a):

    > Jak wiadomo, istnieje ustawa, oraz dyrektywa UOKIK ktora nakazuje
    > reklamodawcom przysylanie zapytania, czy chcemy otrzymac oferte reklamowa
    > (czyli defacto zabraniajaca rozsylania spamu).

    W pierwszym rzędzie nadawca powinien sie wytłumaczyć skąd ma adres mailowy.
    W końcu one nie są (przynajmniej prywatne) nigdzie publikowane.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2012-09-12 12:37:03
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2012-09-12 11:35, Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > nasze reklamy? No boi inaczej, to też strzelać by w ciemno wypadało albo po
    adresie maila ustalać, kto takie pytanie przysłał.

    I po tym widać jak naciągane jest to pytanie o zgodę na reklamę. Moim zdaniem
    takie pytania to ordynarna kryptoreklama i SPAM :-/

  • 6. Data: 2012-09-12 12:47:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TrzyLinie" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I po tym widać jak naciągane jest to pytanie o zgodę na reklamę. Moim
    > zdaniem
    > takie pytania to ordynarna kryptoreklama i SPAM :-/

    Trochę masz rację. No to wprowadzić obowiazek umieszczenia w tytule słowa
    REKLAMA. Zainteresowane osoby sobie ustawiają filtr i już.

  • 7. Data: 2012-09-12 13:00:47
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-09-12 12:47:44 +0200, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> said:

    > Użytkownik "TrzyLinie" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Trochę masz rację. No to wprowadzić obowiazek umieszczenia w tytule
    > słowa REKLAMA. Zainteresowane osoby sobie ustawiają filtr i już.

    Nie ma zgody. (:-))
    Bo to oznacza, że spamer wygrał, i że koszt jego działaności rozkłada
    się na niezainteresowanych.

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2012-09-12 13:15:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie ma zgody. (:-))
    > Bo to oznacza, że spamer wygrał, i że koszt jego działaności rozkłada się
    > na niezainteresowanych.

    No to wojna z wiatrakami, chyba, że dopisać do przepisu, że zabronione jest
    kierowanie zapytań, o wyrażenie zgody na przesyłanie reklam.

  • 9. Data: 2012-09-12 14:47:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Sep 2012, Ajgor wrote:

> [...]
    > na koncu) wstawia pytanie, czy chcemy otrzymac oferte, a po za pytaniem w

    Dodam, że pojawia się również fala takich spamerów, którzy twierdzą
    jakobym sam się wpisał do ichniej listy :>
    I co im zrobisz?
    (jak napiszesz, że mają natychmiast wyprostować, to będą mieli
    informację że przebili się przez antyspam, czyli "system" im
    dobrze działa).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-09-12 15:08:53
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2012-09-12 13:15, Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >
    > No to wojna z wiatrakami, chyba, że dopisać do przepisu, że zabronione jest
    kierowanie zapytań, o wyrażenie zgody na przesyłanie reklam.

    Ależ definicja SPAMu jest bardzo klarowna: wystarczy dopisać, że każda informacja
    (1) niezamówiona, (2) niespersonalizowana, (3) wysłana na adres, który uzyskało
    się bez wiedzy użytkownika - jest SPAMem.