  • 1. Data: 2012-09-11 14:36:44
    Temat: Obowiązkowe/dobrowolne ?! ubezpieczenie w szkole
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    Dość mocno irytuje mnie coroczne "zmuszanie" rodziców do wykupowania
    ubezpieczenia w szkole.

    Ubezpieczenie w porównaniu do tego co oferuje jest dość drogie i, jak w
    moim przypadku, lepiej jest wykupić jakiś pakiet np. razem z
    ubezpieczeniem domu i mieć razem również NW dla całej rodziny.

    Co roku jednak jestem nagabywany przez nauczycieli żeby zapłacić za
    ubezpieczenie, a jak nie będę korzystał to MUSZĘ napisać oświadczenie,
    że dziecko jest ubezpieczone gdzie indziej.

    Nauczyciele tu zachowują się jakby nic nie wiedzieli i tylko, że tak ma
    być...

    Czy istnieje jakiś przepis mówiący o tym, że dziecko musi być ubezpieczone.

    Zresztą podobnie komitet rodzicielski - co to za podatek - czy on
    ustawowo gdzieś jest wpisany.

    Ariusz

  • 2. Data: 2012-09-11 14:45:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-11 14:36, Ariusz pisze:
> [...]
    >
    > Czy istnieje jakiś przepis mówiący o tym, że dziecko musi być ubezpieczone.
    >
    > Zresztą podobnie komitet rodzicielski - co to za podatek - czy on

    Generalnie chodzi o pieniądze. I dla ubezpieczyciela (agenta) i dla
    szkoły/nauczycieli (mniej lub bardziej bezpośrednio).

    Normalnie to nauczycielom do NNW ucznia nic do tego. Za ich szkody
    odpowiada ewentualne ich ubezpieczenie OC.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-09-11 15:09:15
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

> [...]

    > ubezpieczenie, a jak nie będę korzystał to MUSZĘ napisać oświadczenie,
    > że dziecko jest ubezpieczone gdzie indziej.

    Napisz im "chcwd, to MOJE dziecko!"

    ... a jak dziecku się coś stanie wskutek zaniedbania
    nauczyciela/opiekuna, to nie omieszkaj sądzić się.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 4. Data: 2012-09-11 15:10:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:

    > Napisz im "chcwd, to MOJE dziecko!"
    >
    > ... a jak dziecku się coś stanie wskutek zaniedbania
    > nauczyciela/opiekuna, to nie omieszkaj sądzić się.

    Po co?
    Szkola ma wlasne OC.

  • 5. Data: 2012-09-11 15:16:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ariusz wrote:
> [...]
    >
    > Czy istnieje jakiś przepis mówiący o tym, że dziecko musi być ubezpieczone.
    >
    > Zresztą podobnie komitet rodzicielski - co to za podatek - czy on

    Nie jest obowiązkowe.
    Zostalo taki socjalistyczny zwyczaj ubezpieczania na smieszne kwoty.

    Problem moze byc tylko jeden. W przypadku wyjscia ze szkoly czy wyjazdu
    na wycieczke. Nikt nie bedzie chcial brac nieubezpiczonego dziecka. Stad
    chca pisemko, ze dziecko jest gdzies ubezpieczone.
    Jak im to napiszesz, podajac jeszcze najlepiej nr polisy to nikt nie
    bedzie robil klopotow (jak jest normalny oczywiscie).

    Jak im napiszesz, ze nie chcesz wykupywac ubezpieczenia to tez. Z tym,
    ze jak wyzej. Jak bedzie jakis wyjazd to albo doniesiesz wlasne
    ubezpieczenie, albo dziecko nie pojedzie.

    Szkola dostaje prowizje od ubezpieczyciela, za ubezpieczenie ponad xx
    procent dzieci. Stad nauczyciele sie tak staraja. A kasy troche z tego jest.

  • 6. Data: 2012-09-11 15:23:00
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Zresztą podobnie komitet rodzicielski - co to za podatek - czy on
    > ustawowo gdzieś jest wpisany.

    Nieobowiązkowy. To taka dobrowolna składka rodziców do wykorzystania na
    zaplanowane i niezaplanowane sprawy przez komitet rodzicielski.
    Możecie sobie za to zafundować nagrody dla dzieci na koniec roku,
    wycieczkę dla ZOO, nowe drzwi do klasy, kwiaty dla nauczycieli albo 50
    skrzynek wódki dla rodziców. Do woli, wg upodobania...

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2012-09-11 15:34:39
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.09.2012 14:36, Ariusz pisze:

    > Zresztą podobnie komitet rodzicielski - co to za podatek - czy on
    > ustawowo gdzieś jest wpisany.

    W przypadkach z jakimi się spotkałem, zawsze było wytłumaczone że to nie
    jest obowiązkowe, ale wskazane ponieważ ta kasa wraca z powrotem do
    dzieciaków w różnej postaci (wycieczki, wejściówki, nagrody itp) budżet
    jest przejrzysty i możesz sobie zerknąć na co kasa poszła. Na początku
    roku w przedszkolu gdzie chodzą moje dzieciaki było głosowanie czy
    będzie zbierana kasa na komitet, czy nie, oraz było powiedziane że w
    przypadku gdy komitetu nie będzie to na każdą pierdołę będzie
    organizowana zbiórka. Jeżeli ktoś kasy nie ma(a to jasno widać kto ma,
    kto nie ma, a kto ma na wódkę a na komitet nie..) to może być z tego
    zwolniony.
    Generalnie polecam się zapisać do komitetu rodzicielskiego, chociaż raz
    w życiu na jeden rok, można się wiele ciekawych rzeczy dowiedzieć..

  • 8. Data: 2012-09-11 16:00:24
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-11 15:34, Albercik pisze:

> [...]
    > Generalnie polecam się zapisać do komitetu rodzicielskiego, chociaż raz
    > w życiu na jeden rok, można się wiele ciekawych rzeczy dowiedzieć..

    Nie neguję celowości zbiórki - choć kupowanie nowych zasłon do klasy -
    jakoś wydaje mi się powinno być poza komitetem. No ale - jak piszesz
    mogę zgłosić się do komitetu rodzicielskiego i "decydować" na co idzie kasa.

    We wszystkim bardziej chodzi mi o braku informacji: jest to
    dobrowolne... Niestety większość nauczycieli, dyrekcja - przynajmniej w
    szkołach z jakimi miałem styczność - jakoś pomija fakt dobrowolności i
    traktuje to jak "myto" - chodzą twoje dzieci po szkole to płać.

    Ariusz

  • 9. Data: 2012-09-11 16:36:36
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    > Po co?
    > Szkola ma wlasne OC.

    Dokładnie. Dodatkowe ubezpieczenie w szkole pokrywa tylko skutki wydarzeń z i w
    drodze do szkoły.

  • 10. Data: 2012-09-11 17:00:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Dokładnie. Dodatkowe ubezpieczenie w szkole pokrywa tylko skutki
    > wydarzeń z i w drodze do szkoły.

    Moze inaczej.

    ubezpieczenie OC szkoly nie pokrywa skutkow wydarzen z i w drodze do szkoly.

    Ubezpieczenie wykupione przez uczniow zwykle pokrywa rowniez zdarzenia
    niezwiazane ze szkołą. To jest po prostu zwykle ubezpieczenie OC gdzie
    szkola jest tylko naganiaczem.
    Jesli juz ktos chce miec ubezpieczenie, to warto wykupic je na rozsadna
    kwote, siegajac minimum kilkudziesietu tysiecy, a nie dwoch, trzech, tak
    jak to oferuja w szkole. Za zlamana ewentulanie noge, moze dostac gora
    kilkadziesiat zl.