  • 1. Data: 2012-09-11 23:06:44
    Temat: Re: Odszkodowanie od producenta telefonów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Sep 2012, mw wrote:

    > Witam, mam pytanie, czy jest jakaś szansa wywalczenia odszkodowania
    > od producenta którego wadliwy produkt naraził mnie na straty?
    > Podłączyłem telefon do ładowania, wyszedłem z domu
    > i po ok 30 minutach widzę że się pali w moim domu.
    > Przyjechała straż, udało się zgasić pożar i za przyczynę uznali
    > ładowarkę telefonu która wybuchła

    Widzę problem zarówno formalny jak i merytoryczny.
    Oba sprowadzają się do tego samego pytania: czy to był
    "zestaw firmowy"?
    Nie wspominasz o tym drobiazgu, a z p. widzenia wątku jest krytyczny:
    jeszcze nie widziałem "firmowego" sprzętu, w którego dokumentacji nie
    byłoby zastrzeżenia że można używać tylko wskazanych przez producenta
    zasilaczy i ładowarek.
    Tak samo w razie pokazania palcem ładowarki padnie pytanie o "a czy
    akumulator tego nie spowodował" (na przykład), uzasadnione.

    Streszczając - czy to był "firmowy komplet"?
    Bo jak nie, to z założenia czarno widzę jakiekolwiek działania.

    Coś jeszcze.
    Piszesz:
    "dom jest ubezpieczony"

    Czy sprawdziłeś, czy regulamin ubezpieczenia nie wymaga, a jeśli tak
    to zacząłeś od powiadomienia ubezpieczenia i umożliwienia mu:
    - zebrania dowodów
    - przejęcia pełnomocnictwa w żądaniu odszkodowania?

    To drugie ciągle da się zrobić, a pytam, bo w ubezpieczeniach
    które widziałem ubezpieczyciele domagają się jednego *i* drugiego.
    Nazywać się to może różnie, "reprezentacja strony" czy jakkolwiek
    inaczej, a motywowane jest tym, że skoro ubezpieczyciel ma Ci
    cokolwiek wypłacić, to *on* staje się uprawniony (cesja) do
    żądania odszkodowań od stron trzecich; zrobisz jakiś ruch bez
    ich wiedzy to poślą Cię "na drzewo".
    Dodawanie że "koszty prowadzenia" potrącają sobie później
    z kwoty odszkodowania chyba jest zbędne :]
    (a trzeba pamiętać o tym, jak się "doubezpiecza", bo dopóki
    kwota ubezpieczenia starczy na odszkodowanie i "koszty" to
    problemu nie ma).

    IMVHO, takie manewry (żądanie odszkodowania wprost od sprawcy)
    można rozważać dopiero jak się już ma w ręku papier od ubezpie-
    czyciela że "za to i tamto nie zapłacą bo [...]" i nie zamierza
    tego (od ubezpieczyciela) "wyrwać".

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2012-09-12 00:16:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > można rozważać dopiero jak się już ma w ręku papier od ubezpie-
    > czyciela że "za to i tamto nie zapłacą bo [...]" i nie zamierza

    W sumie po to ma się ubezpieczenie własnego domu, żeby nie latać z
    pozwami po różnych ewentualnych winnych (bo może np. poszedł jakiś
    impuls w sieci - z winy ZE lub sąsiada).

  • 3. Data: 2012-09-20 12:45:50
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-09-12 00:16, Andrzej Lawa pisze:

    > W sumie po to ma się ubezpieczenie własnego domu, żeby nie latać z
    > pozwami po różnych ewentualnych winnych (bo może np. poszedł jakiś
    > impuls w sieci - z winy ZE lub sąsiada).

    MZ łatwiej i prościej wyegzekwować odszkodowanie od ubezpieczyciela.
    Nie mówię, ze nie udałoby sie dostać więcej od producenta, ale to poker
    i zdecydowanie większe szanse porażki.