  • 1. Data: 2020-12-29 19:30:42
    Temat: wiek uzytkownika emaila
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Czytam regulamin poczty interia.pl:
    https://info.poczta.interia.pl/regulamin/

    Jaki ma sens ograniczanie regulaminowe wieku uzytkownika (powyżej 16
    roku zycia deklarowany) jeśli nikt tego nie weryfikuje ?
    Wogóle czemu ma słuzyć takie ograniczenie, kto ma pomysł, kiedy to może
    wyjśc "w praniu" i przed czym taki zapis chroni operatora emaila, skoro
    operator tego wogóle nie weryfikuje.
    Może jest jakaś konsekwencja prawna dla użytkownika jeśli oświadczy
    nieprawdę ?

  • 2. Data: 2020-12-29 21:28:56
    Temat: Re: wiek uzytkownika emaila
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.12.2020 o 19:30, Henryk Hajdan pisze:
> [...]
    > operator tego wogóle nie weryfikuje.
    > Może jest jakaś konsekwencja prawna dla użytkownika jeśli oświadczy

    Sądzę, że chodzi o to, by ktoś się nie czepiał, ze nieletni nie może
    wyrazić zgody na otrzymywanie SPAMu. Tylko czemu 16 lat6? Mogło by być
    13 albo 18.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-12-29 23:22:05
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Sądzę, że chodzi o to, by ktoś się nie czepiał, ze nieletni nie może
    > wyrazić zgody na otrzymywanie SPAMu. Tylko czemu 16 lat6? Mogło by być
    > 13 albo 18.

    Jeśli wyrażenie zgody na spam jest czynnością prawną, to ja w kodeksie
    cywilnym nie widzę granicy wieku 16, a tylko wiek 13 lat i oczywiście 18
    lat.
    Regulacje zakładania konta gmail są:
    https://support.google.com/families/answer/7103338?h
    l=pl
    i tutaj jest granica 13-15 , powołują się na kraje UE więc pewnie są
    jakieś dyrektywy unijne z granicą wieku 16 lat.

  • 4. Data: 2020-12-30 10:38:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 29 Dec 2020 19:30:42 +0100, Henryk Hajdan napisał(a):

    > Jaki ma sens ograniczanie regulaminowe wieku uzytkownika (powyżej 16
    > roku zycia deklarowany) jeśli nikt tego nie weryfikuje ?

    RODO:
    https://www.rp.pl/Dane-osobowe/305159964-RODO-Facebo
    ok-i-e-mail-dozwolone-od-lat-szesnastu.html

    "Ekspert zaznaczył, że RODO pozwoliło państwom unijnym obniżyć we własnym
    ustawodawstwie ten wiek do 13 lat"

    Widocznie misiewicze nie obniżyli.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2020-12-30 20:48:55
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-30 o 10:38, Olin pisze:

> [...]
    ok-i-e-mail-dozwolone-od-lat-szesnastu.html

    > "Ekspert zaznaczył, że RODO pozwoliło państwom unijnym obniżyć we własnym

    Skoro o wiele młodsze dzieci muszą potrafić obsługiwać zdalnie komputer,
    bo nauczyciel wykłada lekcje online to ja nie rozumiem dlaczego takie
    dziecko ma nie mieć założonego konta e-mail czy konta na fejsbuku.

    --
    animka

  • 6. Data: 2020-12-30 21:01:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >komputer, bo nauczyciel wykłada lekcje online to ja nie rozumiem
    >dlaczego takie dziecko ma nie mieć założonego konta e-mail czy konta

    Bo to umowa. Cywilno-prawna, czy jakos tak.
    Szczegolnie ten fejsbook.

    A lekcje online to przedmiot szkolny :-)
    Chociaz ... czytal ktos umowe licencyjna na MS Teams ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-12-30 21:43:39
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-30 o 21:01, J.F. pisze:

> [...]
    >>> https://www.rp.pl/Dane-osobowe/305159964-RODO-Facebo
    ok-i-e-mail-dozwolone-od-lat-szesnastu.html

    > Bo to umowa. Cywilno-prawna, czy jakos tak.

    Pies ganiał tego fejsbooka, ale dzieciak jakieś konto mailowe powinien
    móc sobie założyć.

    > A lekcje online to przedmiot szkolny :-)

    LOL

    > Chociaz ... czytal ktos umowe licencyjna na MS Teams ? :-)

    Może ktoś czytał, ja nie czytałam.

    --
    animka

  • 8. Data: 2020-12-31 11:01:45
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > Chociaz ... czytal ktos umowe licencyjna na MS Teams ? :-)

    Niemce. Niemce na pewno czytały. Stąd u nich takie problemy z nauczaniem
    online - bo usiłują wdrożyć własną platformę do tejże nauki.

  • 9. Data: 2020-12-31 19:35:04
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2020 o 11:01 Andrzej Kłos <a...@w...pl> pisze:

    > Niemce. Niemce na pewno czytały. Stąd u nich takie problemy z nauczaniem
    > online - bo usiłują wdrożyć własną platformę do tejże nauki.

    I to chyba dobry kierunek, własne strategiczne platformy.
    Jeszcze dalej posuwają się ruskie (Chińczyków nawet nie wspominam).

    U nas bezkrytycznie - niestety od zawsze widzę na przykład "więcej na
    facebook" - i to nawet w "reżimowej" telewizji... A za reklamę nie wzięli
    pewnie ani centa!

    --
    Trefniś

  • 10. Data: 2021-01-02 09:18:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tyle że wiesz - u nas państwowa firma komunikatora nie wyprodukuje, a co prywatne to
    wrogiem ludu, to już dla nich lepsze
    rosyjsko-pejsate Amerykany ;-)

    -----