  • 11. Data: 2004-03-06 20:58:12
    Temat: Re: wezwanie do zapłaty za niedobór w sklepie
    Od: onka<o...@o...pl>

    do każdej dostawy były dołączane faktury, ale jak był sklep otwierany
    to firma podała nam stan początkowy jaki był na sklepei w dniu
    otwarcia,ale skad my mamy pewność że taki był faktycznie? nikt
    dobrze nie wytłumaczył kierowniczce jak ma robic dekadówki, robiła to
    ale tez nie mamy pewności czy dobrze, napewno były jakieś błędy na
    naszą niekorzyść.Jeżeli chodzi o klucze to były tylko dwa komplety,
    zdażało się tez że kierowniczka zostawała sama z kolezanką w sklepie
    po zamknięciu,żeby towar ometkować,chodz nie powinna tak
    robić,informowała nas o tym po fakcie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2004-03-06 21:01:39
    Od: onka<o...@o...pl>

    wyczytałam to w kodeksie pracy Art. 119 [Ograniczenie
    odszkodowania] Odszkodowanie ustala się w wysokości wyrządzonej
    szkody, jednak nie może ono przewyższać kwoty trzymiesięcznego
    wynagrodzenia przysługującego pracownikowi w dniu wyrządzenia
    szkody.
    czy to odszkodowanie to jest co innego niz niedobór?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 14. Data: 2004-03-07 08:23:01
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    In article <c2d76s$sv5$1@flis.man.torun.pl>, o...@o...pl says...
    > nie, były?my we cztery

    Czy pracodawca obciazyl wszystkie cztery solidarnie po 1/4 kwoty czy
    tylko ciebie ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 15. Data: 2004-03-07 08:30:51
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Czy pracodawca obciazyl wszystkie cztery solidarnie po 1/4 kwoty czy
    > tylko ciebie ?

    Przecież to wyjaśniała_podawała w pierwszym
    poscie, cytuję:
    " dostałam pismo od firmy ze zostałam obciażona kwotą 8tys tytułem
    *1/4 stwierdzonego niedoboru* i ze kwote ta mam wpłacić w ciąu 7dni!"
    (podkreślenie moje)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Zawodowcy są przewidywalni - strzeż się amatorów."

  • 16. Data: 2004-03-07 10:28:06
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > " dostałam pismo od firmy ze zostałam obciażona kwotą 8tys tytułem
    > *1/4 stwierdzonego niedoboru* i ze kwote ta mam wpłacić w ciąu 7dni!"

    Coz, nie doczytalem ... wlasciwie to wydalo mi sie niewiarygodne, ze 1/4
    niedoboru to 8 tys zl. 32 tys to juz jest dosc niezla ilosc towaru ...
    no chyba, ze sprzedawali prawdziwe futra ;) Taka kwota jest juz na tyle
    duza, ze firma powinna zawiadomic prokurature. Jesli po cichu obciazaja
    pracownikow, to cos tu na odleglosc smierdzi ... bo raczej nie mozna
    zastosowac odpowiedzialnosci zbiorowej. Albo rzeczywiscie ktorys z
    pracownikow kradl na potege. Generalnie jesli onka uwaza sie za niewinna
    to sama powinna pojsc do prokuratury i zglosic kradziez. Bo tez nie
    wiadomo w czym ten niedobor wyszedl ? Moze to byl tylko "kreatywny" blad
    w ksiegowosci ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 17. Data: 2004-03-08 09:41:17
    Od: onka<o...@o...pl>

    właśnie o to chodzi że był to sklep z tanimi ciuchami dla dzieci
    dorosłych i młodziezy, więc na taką sume nie ma możliwości żeby nam
    nakradli

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 18. Data: 2004-03-08 10:22:06
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > wła?nie o to chodzi że był to sklep z tanimi ciuchami dla dzieci
    > dorosłych i młodziezy, więc na tak? sume nie ma możliwo?ci żeby nam
    > nakradli

    Wez wiec te wszystkie pisma jakie dostalas i idz moze najpierw do PIP'u,
    tam dyzuruja prawnicy, ktorzy moga ci pomoc. Generalnie po prostu odpisz
    pracodawcy, najlepiej listem ze zwrotnym potwierdzeniem, ze nie kradlas,
    ze nie zaplacisz i ze jesli beda cie dalej nekac to zawiadomisz
    prokurature.

    Gdybym ja wykryl taki niedobor w sklepie, to od razu zglosilbym po
    prostu kradziez. A jesli firma tego nie zrobila, tylko bez zadnej proby
    wyjasnienia probuje obciazyc pracownikow, to jest tu cos nie tak.

  • 19. Data: 2004-03-08 14:37:07
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "onka" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szkody.
    > czy to odszkodowanie to jest co innego niz niedobór?

    Niestety, ale do opisanej sprawy prawdopodobnie będą mieć zastosowanie
    art. 124 i następne Kodeksu pracy.

    Jeżeli jesteś niewinna, musisz się bronić i zabierz się do tego
    niezwłocznie, zacznij od porady w PIP, może nawet w prokuraturze, jak
    radzi Krzysiek.

    Przypomnij sobie, dlaczego nie zinwentaryzowano towaru dostarczonego do
    sklepu jeszcze przed rozpoczęciem pracy przez Ciebie. Przeanalizuj
    postępowanie koleżanek materialnie współodpowiedzialnych, zwłaszcza
    kierowniczki, która - jak piszesz - przebywała w sklepie po jego
    zamknięciu z koleżanką (czy to była pracownica sklepu czy osoba obca?).

    Niedobór tak duży w tak krótkim czasie może być fikcyjny, tj. z powodu
    błędnego księgowania, a może nawet zmowy między kierowniczką a
    właścicielem firmy?

    Tak dużej kwoty chyba nie wpłacisz do kasy firmy.
    Firma może wystąpić na drogę sądową (sąd pracy), więc będziesz musiała
    umieć się bronić (może PIP pomoże).

    Pozdrawiam

    wa

  • 20. Data: 2004-03-09 18:33:13
    Od: onka<o...@o...pl>

    Tak dużej kwoty napewno nie wpłace bo jest to niemożliwe, najgorsze
    że firma miesci się 540km od mojego miasta i nie mam nawet
    mozliwości żeby tam pojechać i mieć wgląd do
    dokumentów.Kierowniczka zostawała z obcą osobą w sklepie nieraz,ale
    wtedy nie myślałam że może coś kombinować,ale na tak dużą kwotę?
    Może to był błąd księgowy.Musze się wybrać do PIP-u i wszystkiego
    dokładnie wypytać.

    -> http://usenet.pomocprawna.info