    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wezwanie do zapłaty za niedobór w sklepie
    Date: Mon, 8 Mar 2004 15:37:07 +0100

    Witam,

    Użytkownik "onka" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c2de7j$5t0$1@flis.man.torun.pl...
    > wyczytałam to w kodeksie pracy Art. 119 [Ograniczenie
    > odszkodowania] Odszkodowanie ustala się w wysokości wyrządzonej
    > szkody, jednak nie może ono przewyższać kwoty trzymiesięcznego
    > wynagrodzenia przysługującego pracownikowi w dniu wyrządzenia
    > szkody.
    > czy to odszkodowanie to jest co innego niz niedobór?

    Niestety, ale do opisanej sprawy prawdopodobnie będą mieć zastosowanie
    art. 124 i następne Kodeksu pracy.

    Jeżeli jesteś niewinna, musisz się bronić i zabierz się do tego
    niezwłocznie, zacznij od porady w PIP, może nawet w prokuraturze, jak
    radzi Krzysiek.

    Przypomnij sobie, dlaczego nie zinwentaryzowano towaru dostarczonego do
    sklepu jeszcze przed rozpoczęciem pracy przez Ciebie. Przeanalizuj
    postępowanie koleżanek materialnie współodpowiedzialnych, zwłaszcza
    kierowniczki, która - jak piszesz - przebywała w sklepie po jego
    zamknięciu z koleżanką (czy to była pracownica sklepu czy osoba obca?).

    Niedobór tak duży w tak krótkim czasie może być fikcyjny, tj. z powodu
    błędnego księgowania, a może nawet zmowy między kierowniczką a
    właścicielem firmy?

    Tak dużej kwoty chyba nie wpłacisz do kasy firmy.
    Firma może wystąpić na drogę sądową (sąd pracy), więc będziesz musiała
    umieć się bronić (może PIP pomoże).

    Pozdrawiam

    wa