  • 1. Data: 2004-03-06 17:57:46
    Temat: nakaz zaplaty
    Od: "Jan" <s...@i...pl>

    Witam

    Spoznialem sie z zaplata za towary z hurtowni .Telefonicznie uzgodnilismy ze
    jezeli splace naleznosc do konca listopada 2003 nie bedzie dalszych
    konsekwencji.
    7 pazdziernika 2003 zaplacilem 80% naleznosci,a pozostala czesc 30 listopada
    2003 ,dodatkowo wyslalem faksem potwierdzenia przelewow.
    Nigdy nie odtrzymalem pisemnego wezwania przedsadowego do zaplaty,chociaz
    takie pismo zostalo dolaczone przez powoda do aktJakie bylo moje zdumienie
    gdy wczoraj (04 03 2004) odtrzymalem z sadu nakaz zaplaty
    w postepowaniu nakazowym na skutek pozwu zlozonego 13 pazdziernika 2003(a
    wiec 7 dni po zaplaceniu prawie calej sumy) o ktorym to pozwie nie zostalem
    poinformowany.
    Umorzono mi co prawda cala zaplacona sume glowna ,lecz mam zaplacic
    odsetki(z czym sie zgrubsza zgadzam) oraz koszty sadowe i spora sume za
    pelnomocnictwo
    ustanowione przez powoda .Pytam szanownych znawcow tematu czy pozew w tym
    wypadku byl konieczny i zasadny ?(opiewal na cala sume)
    Czy nie bylo obowiazku przyslania mi przez powoda odpisu pozwu ?

    podrawiam

    Jan

  • 2. Data: 2004-03-06 20:31:51
    Temat: Re: nakaz zaplaty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jan" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    Iście niechrześcijański to z ich strony uczynek skoro się ułożyliście tak,
    jak napisałeś, tym nie mniej do odsetek mają prawo. Jeśli te koszty
    zastępstwa procesowego i adwokata (radcy prawnego) są duże to możesz
    spróbować powalczyć o nie na podstawie art. 102 kpc. Czy sąd Twój argument
    uzna za szczególnie uzasadniony, tego nie umiem powiedzieć. Oni pewnie
    jakoś wykazali, że to pismo do Ciebie wysłali. Nie wiem w jaki sposób.
    Może to poszło faksem, a może listem poleconym, mogło nawet zwykłym. W
    każdym razie wysłanie wezwania przedsądowego, to bardziej zwyczaj, niż
    obowiązek. Brak wezwania może co najwyżej skutkować właśnie odmową
    zasądzenia przez sąd koszt procesu.

  • 3. Data: 2004-03-06 22:33:51
    Od: "Adiola" <a...@w...pl>

> [...]
    > wypadku byl konieczny i zasadny ?(opiewal na cala sume)
    > Czy nie bylo obowiazku przyslania mi przez powoda odpisu pozwu ?

    Zloz sprzeciw, masz na to 7 dni od daty otrzymania nakazu.

    Adiola

  • 4. Data: 2004-03-07 19:36:47
    Od: "Jan" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Adiola" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > listopada
    > zostalem

    > Zloz sprzeciw, masz na to 7 dni od daty otrzymania nakazu.

    Wlasnie sprawdzilem naliczenie odsetek.
    Pomylka wynosi przeszlo800 zl na moja niekorzysc
    Pytam szanownych grupowiczow czy stanowi to podstawe do sprzeciwu na calosc
    zaplaty,w szczegolnosci moze wysokosc kosztow i zastepstwa procesowego tez
    byla zalezna od tych blednie naliczonych odsetek.Ile mniej wiecej bede
    musial zaplacic za napisanie
    tego sprzeciwu przez fachowca ?
    Jezeli sprzeciw zostanie uznany za skuteczny jaki moze byc termin nastepnej
    rozprawy ?
    Czy bede musial wniesc z tego tytulu jakies oplaty do sadu ?

  • 5. Data: 2004-03-08 16:32:01
    Od: "konaszka" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wypadku byl konieczny i zasadny ?(opiewal na cala sume)
    > Czy nie bylo obowiazku przyslania mi przez powoda odpisu pozwu ?

    Witaj
    wydaje mi się trochę dziwne, że pozew złożony został w październiku, a Ty
    dostałeś go w marcu. Sąd ma obowiązek rozpatrzeć sprawę w terminie 2 tygodni
    od daty złożenia dokumentów. I zaraz potem sprawa jest wysłana do wierzyciela,
    czyli w tym wypadku do Ciebie.
    I jeszcze dziwię się, że złożyli pozew o całą sumę (co na dzień 13
    października już było nieprawdą i powinno znaleźć odzwierciedlenie w
    składanych dokumentach - pisze się rzeczywiste zadłużenie wierzyciela), bo
    mogli od razu starać się o odsetki i tylko.
    Pamiętaj, że na jakiekolwiek działania odwolawcze masz 14 dni, po tym terminie
    wszystko się uprawomocni.