  • 1. Data: 2003-04-27 00:53:14
    Temat: weksel
    Od: "ff" <d...@w...pl>

    witam

    mam pytanie mam do kupienia weksel za 10 tys zlotych jest wystawiony na
    100 tys sa wszystkie wpisy podpisy i znaczki skarbowe generalnie wszystko
    jest ok. tylko cena jest chyba za mala czy jak to jest jakies "wymuszenie "
    bede mial jakies konsekewencje ?????

    pozdr

  • 2. Data: 2003-04-27 10:13:24
    Temat: Re: weksel
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    ff wrote:
> [...]
    > jest ok. tylko cena jest chyba za mala czy jak to jest jakies "wymuszenie "

    Są jeszcze inne możliwości np.:
    1. Dłużnik był winien 10 tys. a wierzyciel miał weksel in blanco
    i sobie wpisał 100 tys. Do tego weksla mogła też być umowa wekslowa.

    2. Dłużnik jest kompletnie niewypłacalny, więc gościu sprzedaje Ci bezwartościowy
    świstek papieru za 10 tys. złotych.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-04-27 10:40:16
    Od: "ff" <d...@w...pl>

> [...]
    > i sobie wpisał 100 tys. Do tego weksla mogła też być umowa wekslowa.
    >
    > 2. Dłużnik jest kompletnie niewypłacalny, więc gościu sprzedaje Ci

    jak to byl weksel in blanco i nie ma takiej umowy to weksel jest wazny

    jesli faktycznie wypelnil sam weksel czy ja moge mniec z tego tytulu
    nieprzyjemnosci

  • 4. Data: 2003-04-27 10:56:30
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    ff wrote:
    > jesli faktycznie wypelnil sam weksel czy ja moge mniec z tego tytulu
    > nieprzyjemnosci

    Oczywiście bo to zwykłe oszustwo.
    Najlepiej skontaktuj się z wystawcą weksla i zapytaj o wiarygodność
    wystawionego weksla.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 5. Data: 2003-04-27 13:25:59
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > 2. Dłużnik jest kompletnie niewypłacalny, więc gościu sprzedaje Ci
    bezwartościowy
    > świstek papieru za 10 tys. złotych.

    Ale jest cos takiego jak zwrotne poszukiwanie i jezeli rzeczywiscie
    wystawca nie zaplaci to (Art. 43): Posiadacz wekslu może wykonywać
    zwrotne poszukiwanie przeciw indosantom, wystawcy,
    tudzież innym dłużnikom wekslowym: po terminie płatności, jeżeli zapłata nie
    nastąpiła;

    Po prostu gosc, ktory Ci sprzeda ten weksel tez bedzie odpowiadal za
    zaplate.

    Oczywiscie moze sa jakies wyjatki itp - radze przeczytac ustawe, bo ja w
    szczegoly nie wchodzilem.

    Konrad