  • 1. Data: 2006-07-18 11:44:54
    Temat: wchodzenie na dach budynku -problem
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Posiadam osiedlową sieć komputerową
    Łącze kupuje drogą radiową stad na oknie mam i mieć muszę- anteny odbiorcze
    Jednak jako ze jest to 4 -te i ostatnie pietro bloku maszt mam mocowany koło
    okna jednak wystaje on poza obrys bloku i aby zamocować antene lub wykonać prace
    konserwatorskie musze wejsć na dach. Dzisiaj mi zamkneli właz na dach kłudką.
    Blok jest wspólotą mieszkaniową.
    Jakie mam prawa odnośnie wejścia na dach z założeniem ze nie moge doprosić sie
    klucza polubownie.

    Czy można w ogole zamykać na kłudke włazy dachowe( wyjście ewakuacyjne) ?
    Czy skoro wspólnota to część dachu jest tez moja ?

    Prosze o jakąś rade..

  • 2. Data: 2006-07-18 13:08:06
    Temat: Re: wchodzenie na dach budynku -problem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawel wrote:

    > Jakie mam prawa odnośnie wejścia na dach z założeniem ze nie moge
    > doprosić sie klucza polubownie.

    Może dlatego, że żądałeś klucza od "kłudki" - co to w ogóle jest?

    ;->

  • 3. Data: 2006-07-18 14:27:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 13:44:54 +0200, Pawel napisał(a):

    > Czy można w ogole zamykać na kłudke włazy dachowe( wyjście ewakuacyjne) ?

    Wyjście na dach = wyjście ewakuacyjne? Dobrze sie czujesz? To co wy tam
    macie lądowisko dla helikopterów?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-07-18 14:41:18
    Od: Jasek' <j...@p...onet.pl>

    scream wrote:

    > Wyjście na dach = wyjście ewakuacyjne? Dobrze sie czujesz? To co wy tam
    > macie lądowisko dla helikopterów?

    A jak ma dusza sie wydostac do nieba jak beda okna zamkniete?

    Jacek

  • 5. Data: 2006-07-18 15:08:09
    Od: seba <s...@w...wroc.pl>

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 16:27:01 +0200, scream napisał(a):

    > Wyjście na dach = wyjście ewakuacyjne? Dobrze sie czujesz? To co wy tam
    > macie lądowisko dla helikopterów?

    Jeśli jest płaski dach i połączenie z innymi budynkami to dlaczego nie?

  • 6. Data: 2006-07-18 15:19:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 17:08:09 +0200, seba napisał(a):

    > Jeśli jest płaski dach i połączenie z innymi budynkami to dlaczego nie?

    Z tego samego powodu z jakiego okna nie są wyjściami ewakuacyjnymi. To musi
    być bezpieczne, jest obwarowane milionem różnych przepisów, musi spełniać
    wymogi, etc etc.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-07-18 18:11:41
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    Pawel wrote:
    > Czy można w ogole zamykać na kłudke włazy dachowe( wyjście ewakuacyjne) ?

    Można, a nawet trzeba. Przecież w przeciwnym wypadku taki właz
    podczas wichury mógłby spaść z dachu. Poza tym za ewentualny upadek
    kogoś łażącego po dachu odpowiada zarząd wm, więc się nie dziw,
    że właz jest zamykany i zarząd nie pozwala łazić każdemu
    chętnemu po dachu, zwłaszcza podczas upału, kiedy zniszczyć np.
    papę jest bardzo łatwo.

    > Czy skoro wspólnota to część dachu jest tez moja ?

    Dach należy do części wspólnych, co nie oznacza samowoli
    właścicieli lokali w korzystaniu z niego.

    > Prosze o jakąś rade..

    Dogadaj się z zarządem wm. Poproś ładnie, to może Cię wpuszczą
    na dach. Jeśli nie, to pozostaje Ci instalowanie anten na balkonie.
    Pzdr

  • 8. Data: 2006-07-19 06:10:50
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy można w ogole zamykać na kłudke włazy dachowe( wyjście ewakuacyjne) ?

    Złodziej zapewne by wolał zawsze otwarty właz - zaręczam Cię!
    Lina i pierwsze pięterko pod dachem miałby opędzlowane bez problemu.
    Tak więc nie wydziwiaj i ciesz się, że ktoś dba o Twoje bezpieczeństwo.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 9. Data: 2006-07-19 08:24:10
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@U...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Lina i pierwsze pięterko pod dachem miałby opędzlowane bez problemu.
    > Tak więc nie wydziwiaj i ciesz się, że ktoś dba o Twoje bezpieczeństwo.

    Właz był zamkniety i do tje pory lecz nie za kłódke tylko zasuwe
    Wejście z dachu w niczym złodziejowi nie pomoze bo równie dobrze moze wejśc
    klatką schodowa

    Czyli co- na dach włazić nie moge i koniec?
    Czy moze są jakieś sytuacje kiedy mam do tego prawo ?
    Ewentualnie jak inaczej wywalczyć wejście na dach ?
    np. Zebranie podpisów ?

  • 10. Data: 2006-07-19 09:05:01
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    > Wejście z dachu w niczym złodziejowi nie pomoze bo równie dobrze moze wejśc
    > klatką schodowa

    Ale z tej właśnie klatki wchodzi na dach i do domciu wchodzi oknem. Przyznasz,
    że wzbudzi mniejsze zdziwienie sąsiadów wychodząc od Ciebie po opędzlowaniu, niż
    mecząc się na klatce z wejściem. Łatwiej bawić się zamkiem w drzwiach od
    wewnątrz, niż na klatce przy sąsiadach :)

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl