    From: "m@rkop" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wchodzenie na dach budynku -problem
    Date: 18 Jul 2006 11:11:41 -0700

    Pawel wrote:
    > Czy można w ogole zamykać na kłudke włazy dachowe( wyjście ewakuacyjne) ?

    Można, a nawet trzeba. Przecież w przeciwnym wypadku taki właz
    podczas wichury mógłby spaść z dachu. Poza tym za ewentualny upadek
    kogoś łażącego po dachu odpowiada zarząd wm, więc się nie dziw,
    że właz jest zamykany i zarząd nie pozwala łazić każdemu
    chętnemu po dachu, zwłaszcza podczas upału, kiedy zniszczyć np.
    papę jest bardzo łatwo.

    > Czy skoro wspólnota to część dachu jest tez moja ?

    Dach należy do części wspólnych, co nie oznacza samowoli
    właścicieli lokali w korzystaniu z niego.

    > Prosze o jakąś rade..

    Dogadaj się z zarządem wm. Poproś ładnie, to może Cię wpuszczą
    na dach. Jeśli nie, to pozostaje Ci instalowanie anten na balkonie.
    Pzdr