  • 1. Data: 2006-07-18 09:57:13
    Temat: upomnienie (K.P.)
    Od: "Asia" <o_asia(antyspam)@gazeta.pl>

    Witam,
    mam pytanie odnosnie ukarania pracownika (samowolne dysponowania
    samochodem).
    Firma chce dac mu kare upomnienia oraz zmniejszenie wspolczynnika
    zadaniowego o 5% na okres 3 miesiecy (VII,VIII,IX).
    Pacownicy maja zarobki zadaniowe oraz wspolczynniki (uprawnienia,
    przestrzeganie regulaminu itp.). Oprocz tego pracownik ma pokryc przejazd
    samochodu ze swojej kieszeni (oddzielne rozporzadzenie na wynajem samochodow
    do celow prywatnych).
    Czy zeby zmienic ten wspiolczynnik nalezy dac mu wypowiedzenie zmieniajace
    place na okres tych trzech miesiecy czy potraktowac to jako upomnienie z
    natychmiastowym skutkiem zmiany wspolczynnika.
    Bede wdzieczna za podpowiedz.

    Pozdr.
    Asia

  • 2. Data: 2006-07-18 10:11:19
    Temat: Re: upomnienie (K.P.)
    Od: "K-Onrad" <s...@p...onet.pl>

    "Asia" <o_asia(antyspam)@gazeta.pl> wrote in message
    > Witam,
    > mam pytanie odnosnie ukarania pracownika (samowolne dysponowania
    > samochodem).

    I bardzo słusznie - niech nie myśli że jak minister to mu wszystko wolno

    http://fakty.interia.pl/fakty_dnia/news/Giertych_poj
    echa_rzdow_limuzyn_na_wesele_kolegi,771168,2943

    A.

  • 3. Data: 2006-07-18 10:12:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Asia napisał(a):

> [...]
    > place na okres tych trzech miesiecy czy potraktowac to jako upomnienie z
    > natychmiastowym skutkiem zmiany wspolczynnika.

    Zacytuj regulamin wynagradzania :)w zakresie tych współczynników.
    Mówimy o premii regulaminowej?
    Samo upomnienie może skutkować pozbawieniem premii regulaminowej tylko
    gdy tak reduktor przewiduje regulamin premiowania (wynagradzania).
    Jeżeli jest to część wynagrodzenia, nie o charakterze premii to nawet
    wypowiedzenie zmieniającym nie pomoże, bo naruszenie jakiś obowiązków
    pracowniczych i zastosowanie kary upomnienia nie uzasadnia zmniejszenia
    wynagrodzenia, zwłaszcza czasowego. Pracownik się odwoła do Sądu Pracy i
    wygra.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 4. Data: 2006-07-18 10:38:21
    Od: "Asia" <o_asia(antyspam)@gazeta.pl>

    : Asia napisał(a):
    :
[...]
    : >
    :
[...]
    Pracownicy sa rozliczani na podstawie wykonanych zadan. Regulaminowo dostaja
    dodatek do pensja zadaniowej - po okreslonym czasie przepracowania,
    zdobytych uprawnieniach. Zakwalifikowanie go do danej grupy decyduje rowniez
    o przestrzeganiu Regulaminu pracy. W tej sytuacji zostal naruszony
    regulamin, czy obnizenie wspolczynnika moze wobec tego miec natychmiastowy
    skutek?

    Pozdr.
    A.

  • 5. Data: 2006-07-18 10:53:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Asia napisał(a):

> [...]
    > o przestrzeganiu Regulaminu pracy. W tej sytuacji zostal naruszony
    > regulamin, czy obnizenie wspolczynnika moze wobec tego miec natychmiastowy

    Tyle wiem co poprzednio. Czyli nic.