    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ważność weksla
    Date: 31 Aug 2004 19:09:39 +0200

    > mam takie prozaiczne pytanie... czy przedarty weksel z zamazanym podpisem
    > może być ważny...?
    > (czy przejdzie numer z jego posklejaniem, bo właśnie zniszczono przy mnie
    > weksel, ale nie wrócił on do wystawcy, czyli do mnie i nie wiem czy mogę już
    > spać spokojnie, czy może żądać pisemnego pokwitowania zniszczenia?)

    Weksel, który uległ zniszczeniu lub zaginięciu może być na mocy
    postanowienia sądu umorzony (art. 96pw.). Ostatni prawny posiadacz weksla na
    podstawie wyroku umarzającego weksel może dochodzić z niego swoich praw.
    Oczywiście wyrok umarzający weksel otrzyma tylko wtedy, gdy udowodni, że nie
    został on spłacony, oraz, przede wszystkim, że weksel taki istniał.
    Najlepszym sposobem na "zakończenie życia" weksla jest adnotacja o jego
    spłacie i oddanie go wystawcy.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl