  • 1. Data: 2009-03-21 10:05:01
    Temat: wątpliwości językowe, prawnie, poprawnie jak to rozumieć
    Od: "Aleksander" <p...@t...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów.
    Proszę o fachową pomoc w prawidłowym zrozumieniu następującego zdania w
    konkretnej sytuacji.

    Proszę sobie wyobrazić rozstaj dróg w kształci litery Y. Jedna droga
    rozdziela się na dwie drogi. Idąc od podstawy litery Y dochodzimy do
    punktu , w którym jest na słupie tabliczka , a na niej strzałka w lewo
    oznacza kierunek do Dąbrowy , a pod nią strzałka w prawo do Grabiny.
    Zbliżamy sie do tego drogowskazu i:

    mijając znak z prawej strony..........na jakiej drodze się znajdziemy???
    jak to poprawnie po polsku rozumieć? czy oznacza to mijanie znaku po jego
    prawej stronie ( wejście na drogę do Grabiny), czy też mamy skręcić w lewo
    by względem siebie mieć go po prawej ręce ( i wybrać drogę do Dąbrowy)??

    Wątpliwość pochodzi z ministerialnych stopni biurokracji. Dokładnie takim
    opisem posłużono się na szczeblu krajowym i zanim poddam to pod wątpliwość
    , czy aby jest to jednoznaczny opis, chciałem to skonsultować na szerszym
    forum.

    pozdrawiam Alx.

  • 2. Data: 2009-03-21 13:37:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Aleksander wrote:

    > mijaj?c znak z prawej strony..........

    jedziesz do dąbrowy.

  • 3. Data: 2009-03-21 22:12:20
    Od: "Aleksander" <p...@t...pl>

    Dziękuję za odpowiedź.

    Trochę mnie to martwi, bo tak rozumując, np. jadąc drogą o trzech pasach
    ruchu w jedną stronę , mając przed sobą na środkowym pasie inny samochód,
    chcąc go wyprzedzić z prawej strony, muszę wtedy zjechać na lewy pas.

    pozdrawiam
    Alx
    ---------

  • 4. Data: 2009-03-22 01:20:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Aleksander wrote:
    > Dziekuje za odpowied 1/4 .
    >
    > Troche mnie to martwi, bo tak rozumuj?c, np. jad?c drog? o trzech pasach
    > ruchu w jedn? strone , maj?c przed sob? na ?rodkowym pasie inny samochód,
    > chc?c go wyprzedziae z prawej strony, musze wtedy zjechaae na lewy pas.

    Ale on nie jedzie tyłem. Przód znaku jest dokładnie odwrotnie niż jadący
    przed tobą samochód.
    Gdyby ten samochód jechał na ciebie to nie miałbyś wątpliwości o czyją
    prawą stronę chodzi. Tak czy siak prawa strona będzie na lewym pasie.

  • 5. Data: 2009-03-22 07:48:17
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    witek w <news:gq43p3$9hc$2@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > Gdyby ten samochód jechał na ciebie to nie miałbyś wątpliwości o czyją
    > prawą stronę chodzi. Tak czy siak prawa strona będzie na lewym pasie.

    Zobaczcie opisy i wygląd znaków C-9, C-10.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2009-03-22 10:48:12
    Od: "Aleksander" <p...@t...pl>

    Własnie z tych opisów znaków wynika że: dojeżdzając do znaku C10 ( nakaz jazdy z
    lewej strony znaku) wg Witka powinienem przejechać po lewej stronie względem znaku.
    Ponieważ znak stoi do mnie przodem to jego lewa strona to moja prawa. Zatem
    powinienem przejechać z prawej, niezgodnie ze strzałką na znaku.

    Zatem : mijając znak (C11) z prawej strony.........powinno odbić w prawo i mieć znak
    po lewej ręce.?????
    Alx

    .

  • 7. Data: 2009-03-22 11:33:17
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Aleksander w <news:gq5555$53h$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    > to jego lewa strona to moja prawa. Zatem powinienem przejechać z
    > prawej, niezgodnie ze strzałką na znaku.

    I dlatego witkowi (i Tobie) zaproponowałem zapoznanie się z opisem.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]