  • 1. Data: 2009-03-21 10:29:27
    Temat: pomocy ktos mnie robi w balona!!!
    Od: h...@y...de

    Witam,

    Jakis czas temu przestal dzialac moj GPS Garmin - zero reakcji na
    wlaczanie. Chociaz wiedzialem ze nie jest na gwarancji oddalem do
    serwisu Garmin, zeby naprawili, o ile nie bedzie to za drogie.
    Obslugujacy mnie kolo po tygodniu odezwal sie i stwierdzil ze sprzet w
    ogole nie nadaje sie do naprawy i jedyne co moze zrobic to wymienic go
    na inny za 400 PLN.

    Poniewaz za 400 PLN moge sobie kupic sam bez "wymieniania" grzecznie
    podziekowalem. W domu okazalo sie, ze pan z serwisu nawet nie otworzyl
    GPSa (folie nienaruszone) a pozniej okazalo sie, ze zeby GPS zaczal
    dzialac, wystarczylo wymienic wewnetrzna baterie (nie akumulatory
    tylko taka mala baterie-pastylke, koszt kilkanascie PLN)!!!

    Czyli ogolnie ktos probowal mnie zrobic w balona. Opisalem cala sprawe
    w reklamacji i w odpowiedzi dostalem dlugawe pismo, w ktorym sie
    obficie tlumacza dlaczego nie naprawili w ramach gwarancji (bzdura, bo
    bylo jasne ze gwarancji nie ma) a potem na koniec pisza, ze

    <cytat>

    Wobec takich okolicznosci faktycznych [ze nie bylo gwarancji]
    pracownik nie mial zadnej podstawy do zdejmowania plomb i otwierania
    urzadzenia, a jedyna czynnosc jaka mógl wykonac to podlaczenie
    odbiornika do zasilania zewnetrznego i wykonanie procedury tzw.
    twardego resetu urzadzenia. Czynnosc ta nie doprowadzila jednak do
    uruchomienia odbiornika i na tej podstawie pojawilo sie
    przypuszczenie, iz nie nadaje sie on juz do naprawy.

    W takim przypadku, a przede wszystkim z uwagi na fakt, iz urzadzenie
    nie bylo objete ani gwarancja, ani rekojmia jedynym rozwiazaniem
    sugerowanym przez GARMIN jest wymiana na nowy model o najbardziej
    zblizonych parametrach za zryczaltowana oplata. Takie odbiorniki nie
    nadajace sie do naprawy sa nastepnie odsylane do GARMIN i jest to
    czynnosc konczaca cala procedure.

    Z powyzszego wynika zatem, iz postepowanie pracownika EXCEL bylo jak
    najbardziej prawidlowe, gdyz niedysponowanie przez klienta dowodem
    zakupu ani tez karta gwarancyjna uniemozliwialo skorzystanie przez
    niego z jakichkolwiek napraw gwarancyjnych EXCEL i dawalo podstawe
    jedynie do zaoferowania uslugi pogwarancyjnej, która zgodnie z
    wytycznymi GARMIN polega na wymianie urzadzenia na nowe za pobraniem
    oplaty zryczaltowanej.

    </cytat>

    Czyli ktos mnie dalej probuje robic w balona. Oddaje sprzet do serwisu
    zeby mi go naprawili a ten w ramach uslugi pogwarancyjnej stwierdza
    to, co ja stwierdzilem (ze sie nie uruchamia) i na tej podstawie mnie
    informuje, ze sie nie nadaje do naprawy?? co za bzdura!!
    Gdyby chociaz gosc powiedzial, ze sprzetu po gwarancji nie naprawiaja
    (bo tak ewidentnie jest) tylko wymieniaja jezeli nie dziala za
    doplata. Ale ten twierdzil, ze sie nie nadaje do naprawy, co bylo
    nieprawda (w sumie nawet nie trzeba bylo niczego naprawiac, tylko
    baterie wymienic).

    Pozatym jak zabieralem GPSa z serwisu to mialem wrazenie, ze gosc sie
    bardzo zmartwil ze nie chce "wymienic", co mi sie od razu wydalo
    troche podejrzane.

    Prosze poradzcie co zrobic z takim kretactwem?? jakie mozliwosci
    dzialania widzicie?
    Jestem zdeterminowany, zeby wycisnac z nich jakies zadoscuczynienie,
    czy chociaz przeprosiny i obietnice poprawy,;-) zeby juz nikogo tak
    nie nacieli.

    pozdr
    hhrafc

  • 2. Data: 2009-03-21 10:36:46
    Temat: Re: pomocy ktos mnie robi w balona!!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <h...@y...de> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...

    Serwis w Szczecinie? Ja mialem podobna historie kilka miesiecy temu. Tez
    GARMIN Legend nagle przestal sie wlaczac. Tez po gwarancji. Tylko, ze mój
    wczesniej mial jakies inne problemy (zanikal ekran) i myslalem, ze to ciag
    dalszy usterki. Zaproponowali mi nowego za 300 zl i sie zdecydowalem.
    Niestety starego nie otrzymalem, choc wlasnie mialem takie podejrzenia, jak
    Ty, ze im taniej wychodzi wymieniac na nowe, niz naprawiac.

    Proponuje dyskusje przeniesc na pl.rec.gps. Sam jestem ciekawy, czy to
    tylko nasze dwa odosobnione przypadki, czy to jakas ogólna praktyka tego
    rzekomo renomowanego serwisu.

  • 3. Data: 2009-03-21 10:47:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.03.2009 h...@y...de <h...@y...de> napisał/a:
    > Prosze poradzcie co zrobic z takim kretactwem?? jakie mozliwosci
    > dzialania widzicie?

    Prawne i skuteczne - żadne.

    > Jestem zdeterminowany, zeby wycisnac z nich jakies zadoscuczynienie,
    > czy chociaz przeprosiny i obietnice poprawy,;-) zeby juz nikogo tak
    > nie nacieli.

    Napisz do HQ Garmina. MOŻE się przejmą.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2009-03-21 10:54:19
    Od: h...@y...de

    On 21 Mrz., 11:36, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Proponuje dyskusje przeniesc na pl.rec.gps. Sam jestem ciekawy, czy to
    > tylko nasze dwa odosobnione przypadki, czy to jakas ogólna praktyka tego

    Tak , Szczecin.
    Jak dla mnie to juz wystarczy moj przypadek. Bardziej mnie interesuje,
    jak do takiego oszustwa od strony prawno-praktycznej podejsc.
    Oszustwa, no bo sorry, 400 PLN byl bym w plecy a nie wierze, ze ten
    renomowany serwis sprawne GPSy, w ktore wystarczy nowa baterie wsadzic
    - do smietnika wyrzuca.

  • 5. Data: 2009-03-21 12:14:48
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Marcin Debowski w <news:k6te96-k5b.ln1@ziutka.router>:

    > Prawne i skuteczne - żadne.

    Ciekawe co ten serwis robi ze "złomem" elektronicznym, jaką
    dokumentację prowadzi...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2009-03-21 13:43:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Debowski wrote:

    > Napisz do HQ Garmina. MOŻE się przejmą.

    Nie przejmą się.

    Garmin, tomtom nie świadczą żadnego serwisu pogwarancyjnego.
    Jeśli masz pecha, że sie zepsuje tuż po gwarancji to zostałeś z
    kawałkiem elektroniki w ręce i możesz sobie kupić następny.
    Taka polityka

  • 7. Data: 2009-03-21 14:13:46
    Od: h...@y...de

    On 21 Mrz., 14:43, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > Jeśli masz pecha, że sie zepsuje tuż po gwarancji to zostałeś z
    > kawałkiem elektroniki w ręce i możesz sobie kupić następny.

    ok, zasady dzialania serwisu - jezeli sa takie jakie piszesz - sa w
    miare zrozumiale, prawo firmy je dowolnie ustalac. Jesli o mnie
    chodzi
    moga takie byc, nawet moze w ogole nie byc tego serwisu albo
    najblizszy na ksiezycu, albo moze sie zajmowac produkcja gaci zamiast
    naprawa sprzetu Garmin.

    ALE czuje sie oszukany, bo nawet w tym u gory cytowanym pismie
    twierdza, ze nie wlacza sie = nie nadaje sie do naprawy. Serwis
    autoryzowany, wyrocznia ekspertow czarno na bialym pisze bzdety, bo
    sprzet nawet nie byl uszkodzony, tylko po roku padla bateria.

    Uczciwie byloby chyba twierdzic, nie wlacza sie = *MY* NIE
    NAPRAWIAMY,
    nie wymieniamy bateryjek i w ogole nie zagladamy do srodka tego
    badziewia, bo taka mamy polityke, prawda?

  • 8. Data: 2009-03-21 16:18:05
    Od: "TataPsychopata" <T...@s...com>

    Uzytkownik <h...@y...de> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
> [...]

    Oszustwa, no bo sorry, 400 PLN byl bym w plecy a nie wierze, ze ten
    renomowany serwis sprawne GPSy, w ktore wystarczy nowa baterie wsadzic

    Alez Panowie, czemu sie dziwicie? Przeciez prawdziwych serwisów juz dawno
    nie ma! Tak jak prawdziwych serwisantów! A ci co sa to na wymarciu...
    Koledze telewizor plazmowy sie popsul, serwis krzyczy 900 PLN, bo wymiana
    przetwornicy (czy czegos tam), a jeden (slownie jeden) znajomy magik z tych
    wymierajacych (karmimy go, moze jeszcze pozyje ;-)) robi naprawe w pól
    godziny wymieniajac tranzystor i kondensator. Koszt (z piwem) 80 PLN.
    Telewizor jak nowy. Ci w "serwisach" nic w wiekszosci nie robia, wymieniaja
    moduly i juz. Zreszta wiekszosc elektroniki teraz jest tak zrobiona, ze to
    najprosciej, a ze koszt idzie w kosmos... klient zaplaci.

    Piotr

  • 9. Data: 2009-03-21 23:56:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    [..]
    > Uczciwie byloby chyba twierdzic, nie wlacza sie = *MY* NIE
    > NAPRAWIAMY,

    Prawnie z oszustwami jest zawsze ten kłopot, że należy udowodnić ZAMIAR.
    Jeśli jest tak jak napisał Witek, to mimo pozornej oczywistości przypadku
    trudno przypuszczać, że taka firma jak Garmin narażałaby się na taki zarzut.

    > nie wymieniamy bateryjek i w ogole nie zagladamy do srodka tego
    > badziewia, bo taka mamy polityke, prawda?

    Żeby to powiedzieć musieliby zdiagnozować konkretniej problem. Może robią
    tylko diagnozę do pewnego poziomu - nie wiem, softwarowo np. - w sumie nie
    wiesz co z nim robili, a dalej już zlewają bo im tak wyszło z rachunku
    ekonomicznego. Tak robi w sumie kupa firm a to co Cię tu MZ głównie
    bulwersuje to trywializm problemu. Tylko zwróć uwagę, że jest on trywalny
    jak już znasz rozwiązanie. Od wielu lat jest przyjętą praktyką wymiana
    całych modułów urządzeń typu rtv/agd i pewnie w 99% przypadków koszt
    uszkodzonej, konkretnej cześci w obrębie modułu jest dużo niższy niż tej
    bateryjki.

    Z 5 lat temu popaliło mi się gniazdo zasilania w laptopie della. Serwis
    (della) powiedział, że mogą jedynie wymienić płytę główna (na niej fizycznie
    siedziało gniazdo). Nawet nie trzeba było czegkolwiek diagnozować, a koszt
    części był mniejszy niż Twojej bateryjki :)

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2009-03-22 01:21:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "TataPsychopata" <T...@s...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > wymieniaja moduly i juz. Zreszta wiekszosc elektroniki teraz jest tak
    > zrobiona, ze to najprosciej, a ze koszt idzie w kosmos... klient

    Wymiana modulu, to wymoana modulu, ale jesli ktos zada wymiany urzadzenia w
    zamian za baterie, to chyba lekka przesada - no nie?