  • 1. Data: 2009-03-20 19:59:37
    Temat: uprawa narkotykow i konsekwencje prawne pytania
    Od: h...@g...com

    "Uprawiam" maryche, w państwie X w Europie ( UE) jest to tam zagrożone
    jedynie grzywną, zero więzienia itd. kraj toleracyjny, pewno wiecie
    jaki :p
    czy wrazie wpadki polska policja może się dowiedzieć o tym, czy może
    chcieć mnie ściągnąć do Polski, by w Pl ukarać za to ? , ekstradycja
    do Pl, europejski nakaz aresztowania może Pl wystąpić o to ? i z
    jakiej racji, jeśli w Pl tego przestępstwa nie popełniłem..

    proszę o rzetelne informacje, i odpowiedzi... a nie głupie posty.

  • 2. Data: 2009-03-20 21:22:44
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Art. 109-114 kk.

  • 3. Data: 2009-03-20 21:26:26
    Od: h...@g...com

    On 20 Mar, 22:22, " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Art. 109-114 kk.
    >
    > --

    coś więcej bo czytam jakoś i nie kumam...

  • 4. Data: 2009-03-20 21:31:45
    Od: h...@g...com

    to teraz, znajomy mój pepełnił przestępstwo, w kraju x w europie UE
    został skazany na grzywnę, zawiasy , w obcym państwie,
    była sprawa, adwokat, tłumacz na język polski,
    dostał zapewnienie,że polska się nie dowie, o tym występku więc jak ma
    się to do tego, że w polsce za to, też jest kara, ??????

  • 5. Data: 2009-03-20 21:39:56
    Od: h...@g...com

    > Zawsze obowiązuje prawo lokalne. Lub 'wyższego rzędu' (np.
    > międzynarodowe).
    >
    > Tak samo jak uchwały krakowskich rajców, nie obowiązują np. w Warszawie
    > albo Szczecinie.

    No niezupełnie, z prawem karnym jest trochę inaczej. Co do zasady
    obywatel
    polski odpowiada za przestępstwo popełnione zagranicą pod warunkiem że
    czyn
    ten stanowi przestępstwo także w miejscu popełnienia. Por. art.
    109-114 k.k.
    A ten przepis art. 55 nowej ustawy rzeczywiście ciekawy, bo wydaje się
    tej
    regule przeczyć:
    "Art. 55.
    1. Kto, wbrew przepisom ustawy, dokonuje przywozu, wywozu,
    wewnątrzwspólnotowego nabycia, wewnątrzwspólnotowej dostawy lub
    przewozi
    przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub terytorium innego
    państwa
    środki odurzające, substancje psychotropowe lub słomę makową,
    podlega grzywnie i karze pozbawienia wolności do lat 5."

    Wygląda to na małpowanie jakiś zaleceń unijnych bez oglądania się na
    konstrukcję własnego systemu prawnego. Ja bym stał na stanowisku, że
    mimo
    wszystko stosuje się tu reguły ogólne k.k. i skoro w Holandii nie jest
    karalne, to sąd polski nie może też skazać za czyn tam popełniony.

    z http://www.grupy.egospodarka.pl/Re-Czy-polskie-prawo
    -obowiazuje-na-terenie-innych-krajow-UE,t,140399,8.h
    tml

  • 6. Data: 2009-03-21 01:09:12
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    h...@g...com pisze:
> [...]
    > wszystko stosuje się tu reguły ogólne k.k. i skoro w Holandii nie jest
    > karalne, to sąd polski nie może też skazać za czyn tam popełniony.

    A co z tym, że już raz został ukaranym w danym kraju gdzie dane przestępstwo
    jest tylko wykroczeniem?