  • 1. Data: 2009-03-20 22:14:47
    Temat: Jak wyciągnąć info ze spółdzielni mieszkaniowej....
    Od: "Titi" <t...@g...pl>

    Witam,

    ponieważ ostatnio było kilka postów nt. spódzielni mieszkaniowych, to ja też
    mam pytanie:

    Jak wydobyć ze spódzielni mieszkaniowej rzeczywisty kosztorys dotyczący
    wymiany instalacji CO (lub każdego innego wydatku) dla danego budynku?

    Wymiana instalacji już się zakończyła. Zbieraliśmy na nią kasę na tzw.
    funduszu celowym i OK.
    Spódzielnia rozesłała jedynie informację (post factum), że koszt wymiany dla
    lokalu 123 to xxx zł. Coś takiego dostał każdy lokator/właściciel.

    Możemy oczywiście zsumować koszt dla każdego lokalu i wyjdzie nam ile to
    kosztowało, ale tak się składa że w zeszłym roku zawiązała się w naszym
    bloku Rada Budynku i zaczeliśmy się w kilka osób bardziej interesować
    różnymi tematami. W związku z tym już listopadzie wystąpiliśmy do
    Spółdzielni o udostępnienie dokładnego kosztorysu lub ew. kopii faktur
    związanych z remontem instalacji. I od tej pory cisza. Pomimo kilku monitów
    nie otrzymaliśmy nawet odpowiedzi na pismo dotyczące tej sprawy (na inne
    pisma odpowiedzi przychodzą - udostępniono nam m.in listę lokali z zaległym
    czynszem).

    Ponieważ prace związane z remontem zakończono już prawie dwa lata temu, nie
    ma możliwości, że spódzielnia jeszcze "liczy" koszty. Ewidentnie komuś
    zależy na tym, żeby nam tych dokumentów nie pokazać. Z jakiego powodu, łatwo
    się domyślić...

    Czy jest jakieś prawo (paragraf), na który możemy się powołać domagając się
    tych informacji? Kim ewentualnie można straszyć? CBA? Superexpress?

    T.

  • 2. Data: 2009-03-20 23:19:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Titi" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    No cóż. Skoro spółdzielnia ma jakieś opory, to pozostaje na podstawie tych
    oporów oraz oszacowania powziąć podejrzenie, że doszło do oszustwa
    polegającego na zebraniu większej kwoty, niż faktycznie zapłacono za
    roboty. Powiadomić organa ścigania o tym podejrzeniu. Wam dokumentów mogą
    ostatecznie nie pokazać, ale Policji już musza.

    A próbowaliście wystąpić do Komisji rewizyjnej o zbadanie tego tematu? Bo
    to generalnie ich rola. Może to najprostsze rozwiązanie.

  • 3. Data: 2009-03-23 00:56:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > A próbowaliście wystąpić do Komisji rewizyjnej o zbadanie tego tematu? Bo
    > to generalnie ich rola. Może to najprostsze rozwiązanie.

    Teraz zauważyłem, że w odpowiedź wdarł sie bład. Komisja rewizyjna jest w
    Stowarzyszeniach. W Spółdzielniach ustawa to ciało nazywa Radą nadzorczą.
    Funkcje spełnia te same, więc dla reszty mojej wypowiedzi nie wnosi ten
    błąd nic istotnego, ale chciałem by serwerek poprawke zarchiwizował, gdyby
    ktoś w przyszłości chciał skorzystać.