    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uznanie roszczenia
    Date: Wed, 9 Feb 2005 23:34:11 +0100

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cudsbq$qej$1@news.onet.pl...

    > 1.a)czy podpisanie dokumentu pt. "nota odsetkowa" jest uznaniem
    > roszczenia przerywającym bieg przedawnienia?

    Zależy co rozumiesz poprzez podpisanie. Jak gość podpisuje odbiór tej noty,
    to nie oznacza to nic więcej ponadto, ze ją otrzymał. Jak by na kopii
    napisał "akceptuję", albo cokolwiek równoważnego, to wówczas przerwie bieg
    przedawnienia moim zdaniem.

    > 2. czy podpisanie zobowiązania do "spłaty należności" w określonym
    > terminie, bez określania rodzaju tych należności jest uznaniem
    > wszystkich należności wobec wierzyciela, może żadnej a może tylko tych,
    > które następnie były spłacane

    O, to już strasznie skomplikowana sprawa. Na mój gust takie zobowiązanie nie
    przerywa biegu przedawnienia, bowiem wierzyciel musiał by dowieść, że
    zobowiązanie tyczyło przedawnionego roszczenia. No a skoro nie napisano
    czego dotyczy, to cienko to widzę przed sądem.

    > To tytułem wstępu ;-)

    A to będzie dalszy ciąg? A razem się nie dało?