  • 21. Data: 2009-10-22 06:44:34
    Temat: Re: uszkodzi?em auto w wyniku b?ednego oznaczenia
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > zrobił to za pomocą napisu nad bramą, ustnie, czy używając symbolu znaku
    > drogowego, to już nie jest istotne.
    > Istotne jest to że wprowadził kierowcę w błąd i tym samym spowodował
    > kolizję samochodu z bramą i z tego powodu ponosi za to odpowiedzialność.
    >
    > Może i nie dotyczy go rozporządzenie o znakach drogowych, ale żadnemu
    > sądowi nie wciśnie, że znak drogowego mówiący o dopuszczalnej wysokości
    > pojazdu umieszczony przy wjeździe znaczy coś innego niż znaczy - była to
    > błędna informacja która była przyczyną kolizji.

    Dokładnie tak jak mówisz :-).

  • 22. Data: 2009-10-22 07:52:12
    Temat: Re: uszkodziłem auto w wyniku błędnego oznaczenia
    Od: Bartosz Tura <B...@K...pl>

    P.H. wrote:
    > Witam,
    > sytuacja następująca. prywatny budynek pod zarządem firmy X.
    > na wjeździe do garażu podziemnego stoi znak o dopuszczalnej wysokości
    > h_max = 2m.
    > moje auto ma 195cm "wzrostu".
    > wjeżdżając uderzyłem dachem w "otwartą" bramę garażowę.
    > zarządca upiera się że moja wina. cyt. " Nikt rozsądny nie wjeżdża autem
    > na "styk". " i chce zwrotu kosztów naprawy bramy.
    > ja twierdzę że jechałem zgodnie z ich oznakowaniem i oczekuję zwrotu
    > kosztów za lakierowanie dachu.

    czy ten wjazd do garażu podziemnego był "z górki" czy płaski?

    BT

  • 23. Data: 2009-10-22 11:42:25
    Od: gr <j...@w...pl>

    wiadomościnews:hbnkfd$cha$1@news.onet.pl...

    > Bo ma obowiązek ocenić, czy się zmieści.

    I ocenił na znaku było napisane 2m on z dokumentacji technicznej auta
    wiedział, że ma 1,95m

    > Znak mógł go wprowadzić w błąd.

    no i wprowadził

  • 24. Data: 2009-10-22 17:51:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A widziałeś gdzieś taki znak? Chyba żadne auto nie mieści się w tej
    > granicy ;-)). Może Lamborgini albo inne sportowe...

    Najmniej widziałem 1,50 metra - wiadukt w Muszynie pow. nowosądecki.
    Faktycznie jest nieco więcej. Wchodzi Polonez, ale bez "kogutów" :-)

  • 25. Data: 2009-10-22 17:58:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak każdy inny :-). Jak ma ocenić czy się zmieści? Wozić metrówkę? Auto
    > nie ma tak zajebistej rozszerzalności cieplnej że w wyniku tarcia
    > powietrza "urośnie" o 10 czy 20 cm. Znak jest właśnie po to, żeby
    > kierowca, znając wysokość swojego auta wiedział czy może jechać czy nie.
    > Inaczej jaki sens w ogóle stawiać takie znaki?

    Oczywiście, że nie ma sensu ich stawiać, albo trzeba zmierzyć wcześniej
    otwór, zanim sie postawi znak. Tu właśnie wychodzi różnica pomiędzy znakiem
    drogowym a tablicą z podaną wysokością. Biorąc pod uwagę to, ze to było
    poza drogą publiczną to administrator miał dwie możliwości. Albo umieścić
    tablicę z napisem, ze brama ma wysokość 1,90 cm - wówczas podaje faktyczną
    wysokość. Albo znak, ale moim zdaniem powinien wówczas dostosować go do
    rozporządzenia przeze mnie przywołanego, czyli na znaku umieścić wysokość
    minus 50 cm.

    > Sądziłem się niedawno z Wartą o zalanie silnika. Prawnik Warty też
    > sugerował że "powinniśmy sprawdzić głębokość kałuży zanim wjechaliśmy w
    > nią". Nie wiem czy ja śmiałem się głośniej czy sędzia ;-))). Warta
    > przejebała na całej linii...
    Oczywista bzdura. O ile coś, po czym jechałeś wyglądało na drogę, to masz
    prawo przypuszczać, że da sie tamtędy bezpiecznie przejechać przy
    zachowaniu normalnych środków ostrożności.

  • 26. Data: 2009-10-22 17:59:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gr" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    > I ocenił na znaku było napisane 2m on z dokumentacji technicznej auta
    > wiedział, że ma 1,95m

    Jakby znaku nie było, to by na jego podstawie nie mógł ocenić wysokości
    bramy. Czytaj całe zdanie :-)

  • 27. Data: 2009-10-23 12:43:23
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Oczywista bzdura. O ile coś, po czym jechałeś wyglądało na drogę, to masz
    > prawo przypuszczać, że da sie tamtędy bezpiecznie przejechać przy
    > zachowaniu normalnych środków ostrożności.

    Takie było właśnie moje rozumowanie. Poparte zresztą przez prawnika ;-). A
    jechałem jedną z ważniejszych ulic Szczecina...

  • 28. Data: 2009-10-26 09:53:43
    Od: ciamara cia <c...@g...com>

    On 21 Paź, 14:16, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:
> [...]
    > za lakierowanie dachu.
    >
    > kto komu zwraca za naprawę i jak podejść do tematu definitywnego

    trezba miec wyobraźnię :)

  • 29. Data: 2009-10-27 13:17:17
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "ciamara cia" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > kosztów
    > za lakierowanie dachu.
    >
    > kto komu zwraca za naprawę i jak podejść do tematu definitywnego

    trezba miec wyobraźnię :)
    nie narzekam :)
    wyobraziłem sobie że budowniczy potrafią posługiwać się miarką :)
    tylko kto ma teraz zapłacić za tą wyobraźnię??