    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uszkodziłem auto w wyniku błędnego oznaczenia
    Date: Thu, 22 Oct 2009 19:58:24 +0200

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hbouou$p15$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak każdy inny :-). Jak ma ocenić czy się zmieści? Wozić metrówkę? Auto
    > nie ma tak zajebistej rozszerzalności cieplnej że w wyniku tarcia
    > powietrza "urośnie" o 10 czy 20 cm. Znak jest właśnie po to, żeby
    > kierowca, znając wysokość swojego auta wiedział czy może jechać czy nie.
    > Inaczej jaki sens w ogóle stawiać takie znaki?

    Oczywiście, że nie ma sensu ich stawiać, albo trzeba zmierzyć wcześniej
    otwór, zanim sie postawi znak. Tu właśnie wychodzi różnica pomiędzy znakiem
    drogowym a tablicą z podaną wysokością. Biorąc pod uwagę to, ze to było
    poza drogą publiczną to administrator miał dwie możliwości. Albo umieścić
    tablicę z napisem, ze brama ma wysokość 1,90 cm - wówczas podaje faktyczną
    wysokość. Albo znak, ale moim zdaniem powinien wówczas dostosować go do
    rozporządzenia przeze mnie przywołanego, czyli na znaku umieścić wysokość
    minus 50 cm.

    > Sądziłem się niedawno z Wartą o zalanie silnika. Prawnik Warty też
    > sugerował że "powinniśmy sprawdzić głębokość kałuży zanim wjechaliśmy w
    > nią". Nie wiem czy ja śmiałem się głośniej czy sędzia ;-))). Warta
    > przejebała na całej linii...
    Oczywista bzdura. O ile coś, po czym jechałeś wyglądało na drogę, to masz
    prawo przypuszczać, że da sie tamtędy bezpiecznie przejechać przy
    zachowaniu normalnych środków ostrożności.