  • 1. Data: 2009-10-21 09:17:29
    Temat: bankowy tytul egzekucyjny
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Wczorajszy wieczorny reportaz w tvp3.

    mezczyznie skradziono dowod osobisty - zastrzgl go na policji i w
    urzedzie

    mija kilka miesiecy i ten meczyzna dostaje zawiadomienie z sadu, ze na
    wniosek banku, ktory przedstawil do egzekucji tytul wykonawczy z
    tytulu niesplaconego kredytu, ma zadluzenie i zostanie przekazana
    windykacja do komornika

    w dokumentacji bankowej jest kopia tego dowodu osobistego z wklejonym
    zdjeciem innej osoby
    kredyt zostal wziety po tym, jak ten pan zglosil do urzedu kradziez
    dowodu

    sprawa w sadzie i orzeczenie byla na posiedzeniu niejawnym, o czym ten
    pan nic nie wiedzial

    po otrzymaniu tego postanowienia sadowego, zlozyl zazalenie, bo
    ewidentnie zlodziej dokonal wyludzenia kredytu na podstawie falszywych
    danych

    sad zazalenie odrzucil i w reportażu przedstawiciel sadu wyjasnil, ze
    sad nie bada zasadnosci wniosku, a pesel zgadzal sie z peselem tego
    pana

    co powinien zrobic ten pan, skoro sad tylko sprawdza pesel?

  • 2. Data: 2009-10-21 09:26:20
    Temat: Re: bankowy tytul egzekucyjny
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    VoyteG pisze:

> [...]
    > pana
    >
    > co powinien zrobic ten pan, skoro sad tylko sprawdza pesel?

    Na co złożył zażalenie? Powinien chyba po pierwsze złożyć powództwo
    przeciwegzekucyjne, skoro nie jest dłużnikiem, a po drugie donieść na
    policję podrobienie podpisu, wyłudzenie kredytu itp.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-10-21 09:31:28
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 21 Paź, 11:26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Na co złożył zażalenie?

    ze to nie on wzial kredyt, ze byl wyludzony, ale sad napisal ze pesel
    sie zgadza... i odrzuca

  • 4. Data: 2009-10-21 09:38:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    VoyteG pisze:

    > ze to nie on wzial kredyt, ze byl wyludzony, ale sad napisal ze pesel
    > sie zgadza... i odrzuca

    Zażalenie na to, że nie wziął kredytu? KPC nie przewiduje chyba
    takiej drogi. Zażalenie mogło być na jakieś działania komornika, na
    postanowienie o nadaniu klauzuli wykonalności itp. Na co więc zostało
    złożone zażalenie? I co z powództwem przeciwegzekucyjnym? Należy je
    złożyć, jeśli dochodzone roszczenie nie istnieje.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-10-21 09:44:55
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 21 Paź, 11:38, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    p. Na co więc zostało
    > złożone zażalenie?

    w reportazu nie bylo kopii dokumentacji pokazanej

    na co powinien zlozyc zazalenie - facet z sady powiedzial, ze skoro
    pesel ten, to jest ok

  • 6. Data: 2009-10-21 09:50:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    VoyteG pisze:
> [...]
    >
    > w reportazu nie bylo kopii dokumentacji pokazanej
    >
    > na co powinien zlozyc zazalenie - facet z sady powiedzial, ze skoro

    Ja na jego miejscu zgłosiłbym sprawę do prokuratury oraz wytoczył
    powództwo przeciwegzekucyjne - w szczególności na podstawie art. 840
    par. 1 kpc.

    Samo nadanie klauzuli wykonalności było - w świetle otrzymanych przez
    sąd dokumentów - słuszne, więc większego sensu nie ma się na to żalić.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-10-21 13:11:16
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    >    Samo nadanie klauzuli wykonalności było - w świetle otrzymanych przez
    > sąd dokumentów - słuszne, więc większego sensu nie ma się na to żalić.

    troche odbiegajac od tematu, czy to nie jest tak ze zastrzega sie
    dowod, nr dowodu dostaje flage SKRADZIONY, w bazie jakiejs.. PESEL no
    i w BIKu? A bank udzielajacy kredytu ma obowiazek (?) sprawdzic go
    wlasnie tam?

    Czy tak powinno byc, a po prostu nie jest?

  • 8. Data: 2009-10-21 13:53:18
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 21 Paź, 11:50, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    >    Samo nadanie klauzuli wykonalności było - w świetle otrzymanych przez
    > sąd dokumentów - słuszne, więc większego sensu nie ma się na to żalić.

    To znaczy, ze jak pracownik Banku zrobi przekret lub zostanie
    umiejetnie wkrecony przez kogos kto zna moj pesel, bo pracownik banku
    chce miec wyniki w akcji kredytowej, to zgodnie z prawem majac tylko
    taki pesel sad z automatu zapisze mnie do komornika?

  • 9. Data: 2009-10-21 13:59:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    VoyteG pisze:
> [...]
    > chce miec wyniki w akcji kredytowej, to zgodnie z prawem majac tylko
    > taki pesel sad z automatu zapisze mnie do komornika?

    Tak, zapisze, przy czym później taki pracownik co Cię wkręcił może
    odpowiadać karnie. Albo ktoś, kto Cię wkręcił, czyli np. podrobił podpis
    na umowie kredytowej.

    Na tym właśnie polega BTE, że bank chce działać z zaskoczenia, a sąd
    nadając klauzulę, opiera się na dokumentach banku, uznając je za zgodne
    ze stanem faktycznym.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-10-21 14:30:18
    Od: "Jan Kowalski" <c...@N...gazeta.pl>

    VoyteG <V...@h...com> napisał(a):

    BTE to najwyższej klasy bandytyzm nie stosowany w innych krajach w formie
    używanej u nas. Niemniej został uznany za zgodny z Konstytucją i obowiązuje.
    W sytuacji podrobienia podpisu trzeba robić tak jak pisał Liwiusz: prokuratura
    + pozew przeciwegzekucyjny.