  • 1. Data: 2003-02-01 09:34:44
    Temat: uniewaznienie aktu notarialnego
    Od: "Neo" <n...@g...pl>

    Sprzedalem dom 02-01-2002r po 8 miesiacach dowiedzialem sie ze jest nakaz
    sadowy na zajecie hipoteki jako zabezpieczenie splaty zobowiązania.
    Nakaz ten zostal wydany na 5 dni po spisaniu aktu notarialnego.
    Czy to oznacza automatycznie, że akt notarialny jest nie ważny ?

    Pozdrawiam.
    Maciek

  • 2. Data: 2003-02-01 16:16:03
    Temat: Re: uniewaznienie aktu notarialnego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Dlaczego? W chwili spisania aktu wszystko było OK!

  • 3. Data: 2003-02-01 17:52:50
    Temat: Odp: uniewaznienie aktu notarialnego
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@w...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b1h039$5la$...@n...tpi.pl...
    > Dlaczego? W chwili spisania aktu wszystko było OK!

    dlatego,że nie było ok., było już zadłużenie ... daty decydują daty ...

    Sandra

  • 4. Data: 2003-02-01 17:56:21
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1h1jh$rlf$...@a...dialog.net.pl...
    > dlatego,że nie było ok., było już zadłużenie ... daty decydują daty ...

    tzn. tak się domyślam ...jeśli jest inaczej to prosze mnie wyprowadzić z
    błędu ....

    Sandra

  • 5. Data: 2003-02-01 18:25:41
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    > Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > tzn. tak się domyślam ...jeśli jest inaczej to prosze mnie wyprowadzić z
    > błędu ....
    > Sandra

    Ale w dniu sprzedaży, hipoteka nie była obciążona. Unieważnienie
    aktu notarialnego, narusza prawa nowego właściciela. Kto mu teraz
    zwróci pieniądze? Poprzedni właściciel ...
    Joker

  • 6. Data: 2003-02-01 18:28:38
    Od: "Neo" <n...@g...pl>

> [...]
    > napisał:b1h1jh$rlf$...@a...dialog.net.pl...
    >
    > tzn. tak się domyślam ...jeśli jest inaczej to prosze mnie wyprowadzić z

    zadłużenie miało być spłacone do 30 sierpnia a sprzedaż domu była konieczna
    ze względu na niespłacany ponad pół roku kredyt hipoteczny
    pozdrawiam
    Maciek

  • 7. Data: 2003-02-01 19:53:52
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl >

    "Neo" <n...@g...pl> napisał:

    > że akt notarialny jest nie ważny ?
    Oczywiscie, ze jest wazny. Notariusz potwierdzil wasza tozsamosc oraz
    wyrazona wole sprzedazy z jednej strony i kupna z drugiej.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2003-02-01 20:34:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | dlatego,że nie było ok., było już zadłużenie ... daty decydują daty ...

    USTAWA z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece.

    Art. 5. W razie niezgodności między stanem prawnym nieruchomości ujawnionym
    w księdze wieczystej a rzeczywistym stanem prawnym treść księgi rozstrzyga
    na korzyść tego, kto przez czynność prawną z osobą uprawnioną według treści
    księgi nabył własność lub inne prawo rzeczowe (rękojmia wiary publicznej
    ksiąg wieczystych).

    Moim zdaniem nie wymaga to komentarza. Jedyny wyjątek, jeśli nabywca działał
    w złej wierze. Ale wówczas akt notarialny nadal pozostaje ważny, tylko że
    gość nabył nieruchomość z obciążoną hipoteką.

  • 9. Data: 2003-02-01 20:40:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

> [...]
    konieczna
    | ze względu na niespłacany ponad pół roku kredyt hipoteczny

    Akt notarialny jest ważny. Jeśli nabywca nieruchomości wiedział o długu, to
    przyjmuje się, że działał w złej wierze i nabył nieruchomość z obciążoną
    hipoteką. I tyle co do samej transakcji.

    Jeśli ten kredyt hipoteczny o którym piszesz był pod zastaw tej
    nieruchomości i dodatkowo go nie spłaciłeś, to w najbliższym czasie możesz
    spodziewać się spotkania z prokuratorem. Kodeks karny:

    Art. 300. $ 1. Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości,
    udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że usuwa,
    ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie obciąża albo
    uszkadza składniki swojego majątku, podlega karze pozbawienia wolności do
    lat 3.
    $ 2. Kto, w celu udaremnienia wykonania orzeczenia sądu lub innego organu
    państwowego, udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez
    to, że usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie
    obciąża albo uszkadza składniki swojego majątku zajęte lub zagrożone
    zajęciem, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    $ 3. Jeżeli czyn określony w § 1 wyrządził szkodę wielu wierzycielom,
    sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
    $ 4. Jeżeli pokrzywdzonym nie jest Skarb Państwa, ściganie przestępstwa
    określonego w § 1 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

  • 10. Data: 2003-02-02 00:14:21
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Neo <n...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1h3jo$53q$...@n...tpi.pl...
    > zadłużenie miało być spłacone do 30 sierpnia a sprzedaż domu była
    konieczna
    > ze względu na niespłacany ponad pół roku kredyt hipoteczny

    no i mamy odpowiedz... nieruchomość obciążona prawem ,na mocy którego może
    wierzyciel dochodzić swoich roszczen - tak ? ...i jego nie obchodzi komu
    sprzedajesz,jak i kiedy on może dochodzić swojego roszczenia w każdej
    chwili a nie można się zasłaniać nieznajomością zagadnienia ponieważ księgi
    są jawne art.2 ustawy o ksiegach wieczystych i hipotece i o tym wiedziałeś a
    jednak dokonałes sprzedaży ... w ksiegach figuruje wpis o obciażeniach
    ...czy można sprzedać coś co nie należy do mnie?

    Sandra