  • 1. Data: 2003-01-31 21:19:48
    Temat: Co po sądowym nakazie zapłaty w postępowaniu upominawczym?
    Od: "Renata Kajewska" <p...@w...pl>

    Witam!
    Wniosłam pozew przeciwko nieuczciwej firmie, która nie zapłaciła mi
    wynagrodzenia za usługę (prowadzę działalność KPiR). Po roku są rozpoznał
    sprawę (posiedzenie niejawne) i wydał nakaz zapłaty w postępowaniu
    upominawczym.
    Moje pytanie:
    Co mogę zrobić w przypadku, gdy pozwany w terminie 2 tygodni nie wniesie
    sprzeciwu? Jak w takim przypadku wyegzekwować zapłatę?

    --
    Renata Kajewska

  • 2. Data: 2003-01-31 22:58:57
    Od: "Kancelaria" <o...@w...pl>

    Wnioskować o nadanie kaluzuli wykonalności jak sądzę...

  • 3. Data: 2003-01-31 23:49:24
    Od: "pietruszek" <e...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Kancelaria" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wnioskować o nadanie kaluzuli wykonalności jak sądzę...

    a ja zapytam tak:

    gdy strona pozwana wniesie sprzeciw i przegra to czy orzeczenie sadu bedzie
    mialo charakter prawomocny i firma taka bedzie zmuszona zaplacic?
    ewentualnie komornik

    Piotrek

  • 4. Data: 2003-02-02 07:10:03
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    > gdy strona pozwana wniesie sprzeciw i przegra to czy orzeczenie sadu
    bedzie
    > mialo charakter prawomocny i firma taka bedzie zmuszona zaplacic?
    > ewentualnie komornik
    Jeżeli po wydaniu nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym pozwany wniesie
    sprzeciw, nakaz zapłaty traci moc, a sprawa przekazywana jest do
    postępowania w trybie zwykłym. Zarządza więc rozprawę i wydaje orzeczenie.
    Będzie ono prawomocne kiedy się uprawomocni ;), czyli w zasadzie wtedy gdy
    pozwany nie wniesie apelacji.
    Tomek

  • 5. Data: 2003-02-02 12:28:40
    Od: "pietruszek" <e...@w...go2.pl>

    Użytkownik "burenezo" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Będzie ono prawomocne kiedy się uprawomocni ;), czyli w zasadzie wtedy gdy

    aha.. dzieki