  • 1. Data: 2003-10-02 18:54:26
    Temat: umowy ze starym pracodawcą
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

    Witam

    Mam pytanko :
    1. Czy jezeli podpisałem umowę z pracodawca jakąś tam ( nie umowe o pracę )
    o to że np: bede chodził do toalety na 2 a nie na 3 piętro ( sorki za
    przykład )
    To czy jeżeli pracodawca zmieni się tzn. zmieni się ( zmiana NIP nazwy
    etc. )
    czyli w zasadzie nowy pracodawca ( bo wyodrębniły się podmioty córki lub
    zmieniona została forma ) to czy trzeba na nowo podpisywać umowy
    bo wiem ze umowy o prace nie musze nowej podpisywać.
    Ale czy inne np: o zakazie konkurencji ?
    która to umowa była podpisana za starego pracodawcy ( stary podmiot ,
    stara nazwa ).
    I np: jeżeli złamałem tę umowę za nowego pracodawcy ( nowy podmiot , nowa
    nazwa nowy NIP ) to czy nowy pracodawca ma prawo powołać się na tę starą
    umowę ??

    sorki za namieszanie :)

    z góry dzięki za odpowiedź

    pozdrawiam Robert

  • 2. Data: 2003-10-02 19:19:03
    Temat: Re: umowy ze starym pracodawc?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem potrzebne są nowe umowy albo umowa cesji praw pomiędzy tymi
    pracodawcami.

  • 3. Data: 2003-10-03 11:33:03
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem potrzebne są nowe umowy albo umowa cesji praw pomiędzy
    > tymi pracodawcami.

    Myślę, że cesja tutaj jest tylko rozwiązaniem częściowym, W umowie
    zobowiązał się nie prowadzić działalności konkurencyjnej wobec starego
    pracodawcy i cesja może dotyczyć tylko tego zobowiązania. Zobowiązanie
    do niekonkurowania z nowym pracodawcą z tego nie wynika. Powiem nawet
    więcej, choć to może absurd: czy praca na rzecz nowego pracodawcy nie
    jest przypadkiem działalnością konkurencyjną wobec starego?

  • 4. Data: 2003-10-03 12:58:04
    Od: "diddo" <d...@g...pl>

    dzieki bardzo
    wynika z tego ze pracodawca musiał podpisac ze mną nowe umowy !

  • 5. Data: 2003-10-03 13:02:30
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    diddo wrote:

    > wynika z tego ze pracodawca musiał podpisac ze mną nowe umowy !

    Przeczytałem jescze raz oryginalny post i sam już nie jestem tego taki
    pewien. Nie jestem żadnym specjalistą od prawa cywilnego i prawa
    spółek. Piszesz jednak "wyodrębniły się podmioty córki lub
    zmieniona została forma". To są dwie całkowicie rózne sytuacje. Jeśli
    wyodrębnił się podmiot córka to jest to nowy podmiot i wtedy napewno
    musi być nowa umowa. Gdy chodzi jednak tylko o zmiane formy prawnej to
    może wypowiedzą się lepsi specjaliści ode mnie.

  • 6. Data: 2003-10-04 06:50:44
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

    Spółka jedna podzieliła się na 3 inne z tego co mi prawnik mówił to
    umowy o pracę nie musi zmieniać - niestety zapomniałem się zapytać o inne
    umowy.

    Zmienił się NIP i REGON oraz NAZWA Firmy ,
    Została na nowo zarejestrowana w sądzie wiec jest to chyba nowy podmiot ?

  • 7. Data: 2003-10-04 11:48:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to powinna być nowa umowa i co więcej zgoda spółki matki na działanośc
    konkurencyjną, bo co do zasady pewnie na nadal istnieje, a jest osobnym
    podmiotem prawnym.

  • 8. Data: 2003-10-07 06:05:31
    Temat: sukcesja uniwersalna ???
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

    No więc

    Spółka X jest zaś podmiotem wydzielonym z Y przejmującym całą działalność
    operacyjną Spółki Y.

    No to chyba jest nowy pdmiot ? no nie ?

    no i wiem tyle że :

    Firma X kontynuuje działalność firmy Y w pełni przejmując wszelkie prawa i
    zobowiązania Y związane z działalnością operacyjną tj.
    handlowo-usługowo-serwisową na zasadach sukcesji uniwersalnej. Oznacza to,
    iż nie ma konieczności sporządzania aneksów do istniejących umów zawartych
    uprzednio między firmą Y, a jej Partnerami Handlowymi.

    ale to chyba nie dotyczy umów z pracownikami ?