  • 1. Data: 2003-10-02 18:23:09
    Temat: współwłasność
    Od: "Barbara.i.Tomasz Szelagowscy" <s...@n...pl>

    Witam po raz pierwszy szanownych Grupowiczów!
    bardzo proszę o radę1
    Mój ojciec, jego brat i siostra dostali w latach 60-tych działkę na zasadzie
    współwłasności (każdy miał wyznaczoną część w m2.) przez wiele lat nic się
    nie działo, wszyscy żyli w jakotakiej zgodzie. Niestety po śmierci "brata"
    jego żona postanowiła wprowadzić zmiany i w tajemnicy przed resztą
    doprowadziła do wydzielenia swojej części na własność (obecnie czeka na
    księgę hipoteczną). jak się okazało oni jako jedyni w latach 70- załatwili
    sobie jakieś akty własności i na tej podstawie mozliwe było wydzielenie.
    Problem polega jednak na tym, że nadal ponoć w jednej trzeciej ma prawo do
    reszty działki, czyli części na których stoją domy mojego ojca i ciotki. i
    tu pytanie czy to mozliwe? Co w takim przypadku należy zrobić by znieść
    współwłasność i wykluczyć z niej ciotkę (ona ma już swoją część)
    mam nadzieję, że krtoś spotkal się z takim problemem i mi pomoże.
    Basia

  • 2. Data: 2003-10-02 19:20:30
    Temat: Re: współwłasno?ć
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ciotka w tajemnicy przed pozostałymi, to raczej tego zrobić nie mogła. No
    bo pozostali współwłaściciele są stronami tego postępowania.