  • 1. Data: 2002-07-08 18:23:45
    Temat: umowa o prace na czas okreslony
    Od: "arek" <a...@w...pl>

    Witam wszystkich,
    zwracam sie do Was z prozba o odpowiedz w nastepujacej kwestii: otoz czy
    jesli umoowa o prace siega do konca miesiaca nr X, to pracownik na wlasne
    zyczenie moze zakonczyc prace w miesiacu X-1? Jaki jest termin
    wczesniejszego powiadomienia pracodawcy, czy trzeba skladac podanie na
    pismie i czy trzeba podawac uzasadnienie?
    pzd
    Jedi

  • 2. Data: 2002-07-08 18:46:32
    Temat: Re: umowa o prace na czas okreslony
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wczesniejszego powiadomienia pracodawcy, czy trzeba skladac podanie na
    > pismie i czy trzeba podawac uzasadnienie?

    No jak to? Rozwiązujesz umowę o pracę, więc art. 30 kp §1 §2

    Pamiętam taką sytuację z mojego zakładu pracy, rok 1996. Zatrudnili nowego
    pracownika. Pierwsza umowa o pracę na 2 tygodnie, potem umowa na 3 miesiące do
    któregoś tam dnia. Pracownik coś tam tydzień przed napomknął nieoficjanie, że
    nie chce pracować dalej i po zakończeniu umowy po prostu nie przyszedł. Wielka
    afera, nie przyszedł, nie pożegnał się... ale nic nie dało się zrobić. Umowa
    jest umową. Wygasła. Pracownik nawet nie musiał napomykać, ze nie przyjdzie do
    pracy. Więc zrób tak samo, przemęcz się ten miesiąc, no chyba, że masz lepszą
    propozycję i ci sie to nie opłaca.

    k...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-07-08 22:42:41
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 8 Jul 2002 20:46:32 +0200, <k...@p...onet.pl>
    zakodował:

    >No jak to? Rozwiązujesz umowę o pracę, więc art. 30 kp §1 §2

    Za wcześnie skończyłeś czytanie, bo dalej jest:
    Art. 32. Par. 1. Każda ze stron może rozwi?zać za wypowiedzeniem umowę
    o pracę zawart? na:
    1) okres próbny,
    2) (skre?lony),
    3) czas nie okre?lony.

    Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas okre?lony, dłuższy niż
    6 miesięcy, strony mog? przewidzieć dopuszczalno?ć wcze?niejszego
    rozwi?zania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Czyli umowę na czas określony można wypowiedzieć tylko przy spełnieniu
    łącznie 2 warunków:
    1. Umowa na czas >6 miesięcy
    2. Odpowiednia klauzula w umowie

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-07-08 22:50:27
    Od: "DC" <w...@n...szkola.net>

> [...]
    > wczesniejszego powiadomienia pracodawcy, czy trzeba skladac podanie na
    > pismie i czy trzeba podawac uzasadnienie?

    Mozesz rozwiazac umowe o prace na czas okreslony za wypowiedzeniem, mozesz
    wiec skonczyc prace w miesiacu X-1.
    Okres wypowiedzenia zalezy od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i
    wynosi:
    3 dni - jesli pracowales do 2 tyg.
    1 tydzien - jesli pracowales do 3 miesiecy
    2 tygodnie - jesli pracowales do 6 miesiecy
    1 miesiac - jesli pracowales do 3 lat
    Podanie musi byc na pismie.
    Nie musisz podawac uzasadnienia.

  • 5. Data: 2002-07-08 23:01:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 9 Jul 2002 00:50:27 +0200, "DC"
    <w...@n...szkola.net> zakodował:
> [...]
    >3 dni - jesli pracowales do 2 tyg.
    >1 tydzien - jesli pracowales do 3 miesiecy
    >2 tygodnie - jesli pracowales do 6 miesiecy

    Już nie pierwszy raz podajesz odpowiedź złą, a często też podajesz
    odpowiedzi nieścisłe. Może poczytasz dokładniej przepisy, zanim
    zaczniesz odpowiadać?

    1. Nie zawsze umowę na czas określony da się wypowiedzieć (dokładniej
    o tym w innym poście w tym wątku)
    2. Jak już można wypowiedzieć, to okres wypowiedzenia nie zależy od
    stażu pracy.
    3. Pisze się wypowiedzenie umowy, a nie podanie (chyba, że jest to
    podanie o rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, ale wtedy
    mieszałbyś na raz 2 sposoby rozwiązania umowy).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-07-10 18:33:26
    Od: "arek" <a...@w...pl>

    > 1. Nie zawsze umowę na czas określony da się wypowiedzieć (dokładniej
    > o tym w innym poście w tym wątku)
    > 2. Jak już można wypowiedzieć, to okres wypowiedzenia nie zależy od
    > stażu pracy.
    Muszę przyznać, że nie wiem co myśleć. Od czego więc w takim razie zależy to
    czy umowę da/nie da się wypowiedzieć? Czy to znaczy, że jedynym sposobem
    jest po prostu porzucenie pracy?
    pzd
    Jedi

  • 7. Data: 2002-07-11 09:43:57
    Od: "vaskez" <v...@p...gazeta.pl>

    No niezupełnie tak jest jak to piszecie. Rzeczywiście przepisy nalezy czytać
    do końca .. ale i ..UWAŻNIE!!!!
    umowę o pracę na czas określony można rozwiązać :
    1. rzeczywiście jeśli jest klauzula i umowa została zawarta na okres pow. 6
    miesięcy - za 2 tyg. wypowiedzeniem
    ale także
    2!!! za porozumieniem stron - a więc idziesz do pracodawcy i mówisz że
    chcesz rozwiązać umowę za por stron ponieważ... i jeśli sie zgodzi żegnacie
    się w dowolnym terminie.

    Do użytkownika krw1618: umowa o pracę z chwilą jej zakończenia nie wygasa!!
    Wygaśnięcie umowy o pracę reguluje oddział 7 kodeksu pracy art. 63 -67 (np
    wskutek śmierci pracodawcy - z zastrzeżeniami)

    Pozdrawiam

    Vaskez

  • 8. Data: 2002-07-11 22:24:29
    Od: "vaskez" <v...@p...gazeta.pl>

    Arku
    Przeczytaj sobie mój porzedni post do Twojego zapytania a Ci się
    "rozjaśni":-) Umowę o pracę na czas określony (podkreślam na czas
    określony!!!!!) da sie wypowiedzieć tylko jeśli trwa ponad 6 miesięcy !!!! i
    zawiera klauzulę (ta umowa o pracę) o możliwości wcześniejszego rozwiązania
    umowy za 2 tygodniowym !!! wypowiedzeniem !!!

    Pozdrawiam

    Vaskez